Z 5 nových bank, které v nedávné době vstoupily na bankovní trh, jsou jen 2 v zisku. Podařilo se to zatím jen Fio Bank a mBank. mBank má však nejvíce klientů, překonala metu 400 000 klientů a dostala se do zisku (trvalo to však 5 let).
Fio banka zase profitovala na tom, že nevznikla na „zelené louce" a do bankovního byznysu už si přinesla 60 000 členů bývalé družstevní záložny a klientů burzovní společnosti. Záložna generovala navíc zisk i před transformací na banku.
Více než 150 000 klientů získala Air Bank, která je však také ve ztrátě, avšak nižší, než banka plánovala. Ve ztrátě je také Zuno Bank, která má však smělé plány: Naším cílem je dostat se do zisku během tří až pěti let od vstupu na trh,
říká mluvčí Zuno Bank Lukáš Tomis.
Naopak moc se nedaří Equa Bank, která zatím získala jen 40 000 klientů a je také ve ztrátě. Aby však byla banka zisková, musí mít klientu 5× více: Existuje přímá závislost mezi počtem klientů a ziskovostí banky, klíčem je tedy získat v budoucích letech dostatečný počet aktivních klientů,
potvrzuje mluvčí Equa bank Markéta Dvořáčková.