Služeb Finančního arbitra ČR využívá čím dál více spotřebitelů

24. 7. 2008

Sdílet

Kancelář Finančního arbitra České republiky zanamenala v tomto roce podstatný nárůst podnětů k vyřízení. Ke konci června to bylo 306 podnětů (z toho bylo 55 přijatých návrhů na zahájení řízení, 132 písemných dotazů a 119 telefonických podnětů), přičemž za celý rok 2007 využilo služeb této kanceláře 370 spotřebitelů.

Došlé písemné a telefonické podněty se nejvíce zaměřovaly na platební karty a převody peněžních prostředků, dále pak na smluvní podmínky, poplatky, spotřebitelské úvěry a hypotéky.

Finanční arbitr České republiky působí od roku 2003, a to v rámci harmonizace práva České republiky se zeměmi Evropské unie. Finanční arbitr je kompetentní k rozhodování sporů mezi tzv. převádějícími institucemi (např. banky nebo instituce vydávající elektronické platební prostředky) a jejich klienty při provádění převodů peněžních prostředků, opravného zúčtování, inkasní formy placení nebo užívání elektronických platebních prostředků.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Kolektiv redaktorů serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).