Češi mají stále menší zájem o nakupování v malých prodejnách. Menší a tradiční prodejny jako své hlavní nákupní místo uvádí jen 12 % domácností, v roce 1997 jich přitom preferovalo 62 % rodin. Vyplývá to z průzkumu Shopping monitor společnosti Incoma GfK. V malých prodejnách sice zaplatíte vyšší ceny, mají ale své výhody: Hlavními přednostmi menších prodejen jsou, kromě snadné dostupnosti, ochotný personál, rychlé odbavení nebo snadná orientace v prodejně. Tedy žádný ze tří výše uvedených faktorů,
uvedl Pavel Cabal ze společnosti Incoma GfK.
Hypermarkety zase podle něj nabízejí široký sortiment zboží a dostatečné nabídky slev a přijatelnou cenovou hladinu. V diskontech zase nakupují zákazníci, kteří chtějí ušetřit. A supermarkety dokáží přilákat především prostřednictvím atraktivních slev. Čtěte také: 7 tipů, jak ušetřit na potravinách