Reklamní letáky nejsou jen savou výstelkou odpadkových košů. Alespoň občas si podle nich vybírají prodejnu pro větší nákup skoro dvě třetiny Čechů. Informace vyplývají z průzkumu společnosti Česká distribuční.
Podle odpovědí se necháváme slevovými akcemi ovlivnit více než kdy dříve a to v případě výběru konkrétních produktů tak i obchodu, kam za nákupem zamíříme.
Nejvíce se letáky řídí překvapivě lidé ve věku od 18 do 29 let. Pro pravidelný nákup se jimi nechá ovlivnit 77 % z nich.
Téměř třetina respondentů také uvedla, že dnem pro velký nákup je nejčastěji čtvrtek či pátek. V sobotu chodí na velký nákup jen 9 % dotázaných.
Za pravidelné větší nákupy utratí podle průzkumu 35 % respondentů částku do 500 Kč. Nejvíce za ně logicky utrácí lidé mezi 30 a 50 lety, tedy nejčastěji rodiny s dětmi. Z necelé třetiny jejich pravidelné nákupy převyšují 1600 Kč.