Hlavní navigace

SKUPINA HOME CREDIT DOSÁHLA ZA ROK 2004 NÁRŮST OBJEMU OBCHODU O 142 %

Home Credit zaujímá přední pozice na všech klíčových trzích působnosti, tj. v České republice, Slovenské republice a Ruské federaci. Objem poskytnuté jistiny společností Home Credit vzrostl na rekordních 31,5 miliardy Kč, což znamená 142% růst oproti roku 2003.

Sdílet

Rok 2004 přinesl významné úspěchy z hlediska rozvoje jednotlivých společností skupiny Home Credit. Home Credit Finance, Home Credit Slovakia a Home Credit and Finance Bank poskytují spotřebitelské financování v regionech střední a východní Evropy. Skupina financovala během roku 2004 nákupy klientů v celkové hodnotě 31,5 miliardy Kč, což byl doposud největší objem poskytnuté jistiny v její historii. Nárůst objemu obchodu vzrostl oproti předchozímu roku o rekordních 142 %. Tyto úspěchy dokládají sílu podnikatelského modelu Home Creditu, tj. rychlé a pohodlné dostupnosti úvěrových produktů prostřednictvím široké sítě distribučních kanálů, zaměření na dlouhodobou ziskovost prostřednictvím disciplinovaného řízení rizika a výhody silné finanční podpory skupiny PPF, říká Ing. Ladislav Chvátal, člen představenstva PPF a předseda představenstva Home Credit International, která řídí strategii a regionální rozvoj všech společností skupiny Home Credit, a dodává: To vše nám umožňuje udržení dlouhodobého růstu a jeho dynamiky.

Dosavadní úspěchy řadí společnosti Home Credit mezi leadery na klíčových trzích v České republice, Slovensku i v Rusku. Skupina Home Credit nabízela v průběhu roku 2004 své produkty a služby na více než 20 000 prodejních místech ve všech třech zemích.

Společnost Home Credit and Finance Bank působí na ruském trhu spotřebitelských úvěrů teprve dva roky. Za toto krátké období se s tržním podílem 31 % stala v Rusku druhým nejvýznamnějším hráčem. Aktivity Home Credit and Finance Bank v roce 2004 vedly ke zvýšení objemu poskytnuté jistiny na 28,5 miliardy RUB, a tedy k meziročnímu nárůstu o 327 %. Nejúspěšnějším měsícem roku 2004 byl pro Home Credit and Finance Bank prosinec. V tomto jediném měsíci byly profinancovány nákupy klientů v celkové výši přesahující 10,3 miliard RUB, říká Andrej Lykov, předseda představenstva HCBF a dále dodává: Jednoznačný úspěch dokládá i počet klientů, který za pouhé dva roky historie společnosti přesáhl 2,68 milionů.

Podobně úspěšná však byla na českém trhu i společnost Home Credit Finance. Za svoje sedmileté působení vykazuje stabilní a dynamický růst, což potvrdila i uplynulém roce. V roce 2004 profinancovala nákupy klientů v celkové výši 6,24 miliardy Kč, což v meziročním srovnání představuje nárůst o 20 %. Na nárůstu poskytnutých úvěrů se velkou měrou podílelo předvánoční období. Home Credit Finance se v posledních dvou měsících roku stala jednoznačným leaderem českého trhu. Podle předpokladu byly překonány úspěchy předvánočního období roku 2003, zájem klientů o produkty společnosti byl však zcela mimořádný. Jen v listopadu 2004 se celkový objem poskytnutých úvěrů meziročně zvýšil o 54 % – na 1,08 miliardy Kč. Poptávka po financování nákupů dále kulminovala v prosinci. Klienti v tomto období s Home Creditem profinancovali nákupy ve výši 1,15 miliardy Kč, což bylo o 53 % více než ve stejném období roku 2003, říká Ing. Pavel Plachký, generální ředitel Home Credit Finance a dodává: Nejvýraznější nárůst ve výši přesahující 100 % jsme v listopadu i prosinci zaznamenali v kategorii spotřebitelských úvěrů Home Credit bez ručitele, na jejichž podporu jsme se soustředili nejvíce. Home Credit Finance je v ČR s 29% tržním podílem druhou největší společností poskytující spotřebitelské financování. Oblibu a dostupnost úvěrových produktů Home Credit dokládá i stále rostoucí počet klientů, který ke konci roku 2004 dosáhl téměř 992 000.

Dynamický růst zaznamenala také společnost Home Credit Slovakia, která je s 29% tržním podílem na Slovensku jedničkou mezi poskytovateli spotřebitelského financování. Home Credit Slovakia v roce 2004 dosáhla nárůstu celkového obratu i počtu klientů. V loňském roce financovala nákupy klientů za téměř 3 miliardy Sk, což v meziročním srovnání představuje nárůst o 18 %. Do září minulého roku využilo služby Home Credit Slovakia 400 000 klientů, říká předseda představenstva Home Credit Slovakia Mgr. Jiří Bádr.

Silná finanční platforma podporuje další růst Další dynamický růst skupiny podporuje silná finanční platforma – společnosti skupiny Home Credit jsou 100% vlastněny skupinou PPF, největším českým investorem s celkovými aktivy přesahujícími 170 miliard Kč.

V říjnu 2004 Home Credit and Finance Bank v Rusku vydala první emisi ruských dluhopisů a získala 1,5 miliard RUB (přes 41 milionů EUR). V únoru 2005 Home Credit and Finance Bank navázala na úspěšnou emisi v Rusku a vydala první emisi eurodluhopisů na mezinárodních trzích v hodnotě 150 milionů USD (115 milionů EUR). Emise přilákala poptávku 1,5krát převyšující objem emise od téměř 50 mezinárodních finančních investorů. Přibližně 50 % dluhopisů bylo zakoupeno investory v Asii a 50 % v Evropě. Tato transakce má tříletou dobu splatnosti a výnos dluhopisu byl stanoven ve výši 9,125 %. Mezinárodní ratingové agentury Moody’s a Standard and Poor’s udělily této první emisi rating «Ba3» a «B-». Umístění dluhopisů řídila skupina Citigroup.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).