Hlavní navigace

Platební morálku úvěrových klientů České spořitelny hlídá systém Tallyman

Praha, 19. března 2007 – Česká spořitelna si pro správu pohledávek vůči dlužníkům, kteří se ve splácení opožďují, zvolila řešení Tallyman od společnosti Talgentra. Informační systém bance také umožňuje splnit interní a externí požadavky na ochranu zákazníků před předlužením.

Sdílet

Lokalizaci a implementaci systému Tallyman zajišťuje tuzemská pobočka nadnárodního systémového integrátora S&T, která rovněž poskytuje podporu celého systému a dodávku reportovacích funkcí.

Harald Walitsch, ředitel pro řízení retailových rizik České spořitelny, uvedl: „Jsme bankou, která je největším poskytovatelem úvěrů drobným klientům na trhu. Naší strategií je zodpovědný přístup k našim klientům. Pokud se klienti dostanou do situace, že z nejrůznějších důvodů náhle přestanou své půjčky splácet, je důležité, abychom se o tom co nejdříve dověděli a mohli společně s klienty přijmout příslušná opatření – odklady splátek, prodloužení splátkového kalendáře a podobně. Systém Tallyman díky včasnému varování umožní snížit počet klientů, kteří se ocitnou v exekučním řízení.“

Systém Tallyman umožní České spořitelně významně snížit výši odpisů prostřednictvím těch nejefektivnějších a praxí odzkoušených technik pro zajištění rezerv a minimalizaci odpisů nedobytných pohledávek. Výsledné zvýšení zisku a provozního kapitálu je dosaženo snížením odepisovaných pohledávek a částky blokované v nezaplacených pohledávkách.

Díky použití speciálního systému vymáhání pohledávek Tallyman, který zahrnuje funkci segmentace zákazníků, bude Česká spořitelna moci vyhovět řadě požadavků vyplývajících ze směrnice BASEL II, a to včetně přesnějších odhadů úrovně rizika jednotlivých zákazníků, předpovědi míry návratnosti závazků a ohodnocení rezerv.

Systém Tallyman řídí proces vymáhání pohledávek konsolidací veškeré komunikace se zákazníkem vztahující se k pohledávce – včetně telefonních hovorů, e-mailů, dopisů či faxů. Veškerá data jsou uložena v jediné databázi. Mnoho administrativních úkonů souvisejících s vymáháním pohledávek je systémem Tallyman kompletně automatizováno, například personalizovaný tisk dopisů.

Unikátní hodnota systému Tallyman spočívá především v jeho schopnosti roztřídit dlužící zákazníky podobně, jako CRM systémy rozdělují zákazníky na jednotlivé marketingové segmenty. To je při správě pohledávek velmi důležité, neboť je třeba případ každého dlužníka posuzovat individuálně a citlivě.

„Kromě lokalizace a spolupráce při implementaci sofistikovaného systému společnosti Talgentra poskytujeme uživatelům systému v České spořitelně prvotřídní podporu pro řešení všech požadavků a problémů, které mohou nastat při jeho provozu. Pro databázi Tallyman jsme také dodali reportovací funkce s pomocí produktů pro Business Intelligence společnosti Cognos,” řekl Jiří Košťál, generální ředitel společnosti S&T CZ.

Brian Dewis, výkonný ředitel společnosti Talgentra, ke spolupráci s Českou spořitelnou uvedl: „Banky hledají osvědčená řešení pro správu dlužníků. Proto nyní aktivně hledají systémy a technologie, které udrží vysokou míru splácení závazků a minimalizují míru rizika. Společnosti, které již systém Tallyman používají, uvádějí, že se jim investice kompletně vrátila během 12 měsíců.“

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).