Pro radu chodí hlavně ti, kdo přišli o práci
Již první rok fungování projektu přinesl čtrnácti poradnám a jejich pobočkám záplavu dotazů týkajících se předluženosti občanů po celé ČR. V roce 2008 pak jejich počet ještě narostl. Nejvíce si pro radu chodí lidé v krajích postižených masovým propouštěním, například v kraji Vysočina stoupl počet dotazů z 291 v roce 2007 na 765 v roce 2008, podobná situace je i v dalších krajích.
Význam tohoto projektu proto ocenila i Pavlína Folovská, manažerka společenské odpovědnosti ČSOB: Naším cílem je spokojený, nikoliv předlužený klient. Nízkou finanční gramotnost považujeme za celospolečenský problém a jeden z hlavních důvodů nebezpečného zadlužování.
Kvůli velkému zájmu se proto do projektu přidávají další poradny, konkrétně v Šumperku, Liberci a Praze. Kvůli nárůstu problémů občanů předpokládáme, že i v příštím roce se bude dále zvyšovat počet poraden, které jsou schopné správně radit v této velmi náročné problematice. Nutno dodat, že bez pomoci ČSOB a Poštovní spořitelny by se nápor lidí, kteří potřebují pomoc, nedal zvládnout,
připomenul Vladimír Bako, ředitel AOP.
Projekt Dluhové poradenství je díky svému rozsahu a hloubce unikátním pokusem, jak poskytnout občanům České republiky kvalitní a komplexní dluhové poradenství. Kromě aktivity občanských poraden však myslí také na osvětu široké veřejnosti, která se o rizicích zadluženosti dozvídá z pravidelných seminářů. Cílem totiž není pouze řešení již existujících problémů klientů, ale především důraz na prevenci.