Hlavní navigace

MEXX Reality: Franšíza jako nástroj pro rozšíření pobočkové sítě

Kdy jindy, když ne v době růstu ekonomiky a všeobecné prosperity, je vhodná doba pro rozšiřování pobočkové sítě. ČNB čeká dle aktuální prognózy růst HDP o 5,5 až 6,7 % v letošním roce a v roce 2008 to je 4,1 až 6,7 %.

Sdílet

K rozšiřování společnosti lze přistoupit dvěma základními způsoby. První z nich je zakládání klasických poboček a s tím spojené náklady správy a náročnost managementu. Druhý způsob, který zvolila i MEXX Reality, je rozšiřování pomocí franchisingu.

Součástí rozvojového projektu společnosti MEXX Reality je i vybudování sítě partnerských organizací/franšíz v jednotlivých krajích České republiky. „Poskytování franšízových licencí je součást strategie, kterou jsme sestavili v roce 2006, a kterou se nám daří naplňovat,“ říká Petr Čech, ředitel franchisingu MEXX Reality. Franšízový koncept MEXX Reality je založen na čtyřech základních pilířích, které zahrnují marketing, technologie, personalistiku a model spolupráce mezi centrálou a jednotlivými pobočkami. „Velmi důležitý je v celém projektu informační systém,“ upřesňuje Čech a dodává, že užité technologie výrazně napomáhají efektivitě obchodování a správy jednotlivých poboček. Podle Čecha je koncept MEXX Reality výjimečný tím, že mateřská společnost klade důraz na kvalitu spolupráce a maximální proklientský přístup spojený s budováním sítě renomované značky. MEXX Reality rozhodně nechce jít cestou prodeje licencí za každou cenu, ale vždy pečlivě vybírá partnery tak, aby tento partner, který bude mít zaručenou značkovou exkluzivitu v daném regionu, ve všech ohledech splňoval standardy společnosti MEXX Reality.

MEXX Reality na sklonku loňského roku otevřela první pobočku na bázi franšízy v Brně. Ředitel brněnské franšízy MEXX Reality, pan Daniel Rudzan potvrzuje, že centrála společnosti výrazně pomohla při rozjezdu pobočky. „Během půlroční zkušenosti musím potvrdit, že servis, který jsme od centrály dostali a průběžně dostáváme, je maximální,“ říká Rudzan. „Pomoc se zařízením prostor a samotným rozjezdem byla pro nás velmi cenná, protože jsme se dříve já ani majitel společnosti v oblasti obchodování s realitami nepohybovali,“ dodává Rudzan a upřesňuje, že marketingová podpora a školení zaměstnanců spojené se vzdáleným koučingem jsou také neocenitelné.

Po úspěšné první brněnské franšíze otevírá na počátku srpna MEXX Reality další svoji pobočku, tentokrát v severočeském Liberci. „Pilotní projekt franšízy v Brně nám potvrdil správnost naší strategie a účinnost koncepce,“ podotýká Čech a dodává, že nezávisle na tom jednají se zájemci o otevření poboček v dalších regionech v ČR. „Jednání s potencionálními partnery je poměrně zdlouhavý proces. Vždy chceme protistranu co nejlépe poznat, abychom mohli eliminovat co možná nejvíce rizikových faktorů,“ uzavírá Petr Čech.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).