Hlavní navigace

Lidé si cení nejvíce života, v pojištění se to ale zatím neodráží

Z výzkumného šetření realizovaného pro Českou pojišťovnu* ve 4. čtvrtletí minulého roku vyplývá, že si nejvíce pojišťujeme svůj majetek, konkrétně auta a domácnost. Zákonem stanovené povinné ručení mělo podle výzkumu na konci roku 2003 sjednáno 43 % dotázaných a pojištění domácností 36 % z obecné populace. Méně využíváme pojištění, jejichž cílem je vyhnout se propadu životní úrovně v případě nepříznivé události - úrazové pojištění využívá jen 29 % a životní pojištění 27 % lidí.

Sdílet

Nejčetnější však automaticky neznamená nejdůležitější. Za nejdůležitější pojistný produkt považujeme právě životní pojištění shodně s pojištěním domácností. Úrazové pojištění řadíme na druhé místo, následuje povinné ručení. Je zajímavé pozorovat proměnu vnímání jednotlivých druhů pojištění. V průběhu let významně narůstá význam úrazového a životního pojištění, komentuje výsledky Miroslav Řezník, ředitel marketingu České pojišťovny. Připisuji to dvěma faktorům: výzkum odráží vývoj stupnice hodnot. Lidé si více uvědomují, že se o sebe musí postarat sami a nespoléhat na zajištění od státu. Riziko ztráty příjmu rodiny v nenadálých životních událostech jako jsou těžký úraz, závažné onemocnění, trvalá invalidita či dokonce smrt živitele rodiny totiž stát nijak nepokryje. Zároveň jsem přesvědčen, že zde významně zapůsobila srozumitelná propagace a vzdělávání klientů pojišťoven právě v oblasti životního pojištění, dodává Miroslav Řezník.

Lidé jednoznačně upřednostňují uzavírání životní pojistky s pomocí pojišťovacích poradců – takto odpovědělo 79 % dotázaných. V bankách by této příležitosti využilo 17 % respondentů, pro uzavření pojistky po internetu by se rozhodla jen 4 % a pouze 1 % by využilo možnosti uzavřít pojištění po telefonu, v supermarketech či by uvažovalo o dalších možnostech. Osobní kontakt s pojišťovacím poradcem vychází logicky nejlépe. U produktů životního pojištění klienti vyžadují skutečně individuální poradenství, nabídku zpracovanou na míru a také jsou zvyklí na servis sedm dní v týdnu včetně večerních hodin, často v místě bydliště, a to nemůže žádná banka nabídnout, připomíná Miroslav Řezník.

Česká pojišťovna je největší domácí pojišťovací ústav s tržním podílem přesahujícím 37 procent. Spravuje 14,5 milionu smluv. Jejím hlavním akcionářem je společnost CESPO B.V. ze skupiny PPF.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).