Kavárnu mohli od 6. do 13. června navštívit také lidé v Praze, kde byla slavnostně otevřena za účasti patronky projektu Světluška Anety Langerové.
„Podporu projektu Světluška považujeme v rámci naší charitativní činnosti za velice důležitou. V letošním roce se kromě Kavárny POTMĚ uskutečnily již na dvou místech kurzy pro rodiny s dětmi s kombinovaným postižením. První se konalo v Holenském dvoře u Jindřichova Hradce a druhé v Bystřici pod Hostýnem. Rodiny s dětmi se v rámci kurzů učí, jak se o postižené děti starat a co děti potřebují,“ říká ředitel PR a komunikace skupiny AXA Marek Zeman.
V kavárně si návštěvníci budou moci objednat italské espresso Illy nebo čaj a podívat se na film ušima. Zvuková projekce výborných českých filmů s komentářem obrazových scén pro nevidomé poběží dvakrát denně. Projekt čerpal inspiraci v zahraničí, avšak systém, jak Kavárna POTMĚ funguje, je zcela původní a vznikl v České republice. Například v Paříži vás obslouží nevidomí, ale příprava pokrmů a nápojů se děje v osvětlené místnosti vidícími. Jinde (v Hamburgu, Vídni nebo v Berlíně) nevidomí kávu připravují samostatné, ale je to káva rozpustná a návštěvník si pro ni musí dojít k baru.
Světluška je dlouhodobý projekt Nadačního fondu Českého rozhlasu. V roce 2006 rozdělila na přímou pomoc nevidomým dětem a dospělým téměř 11 milionů korun. AXA, jako generální partner projektu, přispěla vloni na jeho úspěšnou realizaci darem ve výši 2 000 000 Kč.
Světluška není jediným charitativním projektem, který skupina AXA aktivně podporuje. Od roku 1999 spolupracuje s Nadací Křižovatka. Jejím cílem je pomoci dětem ohroženým dosud zcela nevysvětleným „syndromem náhlého úmrtí novorozenců“. Zaměřuje se proto především na vybavení českých nemocnic přístroji pro monitoring dechu malých dětí. Například v letošním roce bylo věnováno 10 těchto přístrojů pražské Fakultní Thomayerově nemocnici. V roce 2007 začala AXA spolupracovat s Nadací Partnerství, když se stala generálním partnerem projektu Na Zelenou! Bezpečné cesty do škol. Cílem projektu je zvýšit bezpečnost dětí při cestách do školy a motivovat je k dojíždění na kole či docházení pěšky.