Hlavní navigace

Hypotéky na pořízení rodinného domu nabírají na popularitě

Klienti Hypoteční banky, specialisty na poskytování hypotečních úvěrů, využili nejvíc z celkového počtu hypoték poskytnutých za prvních devět měsíců tohoto roku na koupi a výstavbu rodinného domu (46,5 %). Ve stejném období loňského roku činil tento podíl jen 41 % a u klientů byla ve větší oblibě hypotéka na pořízení bytu.

Sdílet

Těch bylo vloni 44 % a letos jen 40 %. Objem hypoték poskytnutých na výstavbu nemovitosti činil zhruba 4 mld. Kč, přičemž podíl těchto hypoték v celkovém portfoliu se meziročně zvýšil o 5 %. Od ledna do konce září Hypoteční banka dohromady poskytla 13 117 hypoték v celkovém objemu 22,3 mld. Kč.

V tomto roce u našich klientů sledujeme zvyšující se zájem o financování výstavby nemovitostí. To může být způsobeno jak menší nabídkou developerských projektů a bytů, tak i klesající cenou stavebního materiálu, stavebních prací a možností vybrat si z volných kapacit stavebních firem, komentuje situaci Vlastimil Nigrin, náměstek generálního ředitele Hypoteční banky. Plánování výstavby rodinného domu je u většiny lidí dlouhodobý proces, je potřeba vyřídit všechna povolení, zabezpečit projekt, sehnat stavební firmu. Lidé, kteří již měli toto všechno zařízené, jen stěží své rozhodnutí kvůli ekonomickému útlumu odloží, doplňuje Vlastimil Nigrin.

Od ledna 2009 Hypoteční banka poskytla téměř 6 100 hypotečních úvěrů v objemu 11,7 mld. Kč s účelem koupě nebo výstavby rodinného domu. Průměrná výše hypotéky na rodinný dům od Hypoteční banky tak činí 1,9 mil. Kč. Průměrná výše hypotéky na výstavbu činila 2,2 mil. Kč.

Zájem o pořízení rodinného domu potvrzuje i syndikovaná studie Bydlení, kterou pravidelně zpracovává agentura Factum Invenio. Podle této studie šest z deseti lidí, kteří v současné době již mají hypoteční úvěr, jej použilo právě na výstavbu nebo koupi rodinného domu. Z lidí, kteří uvažují o pořízení hypotečního úvěru v budoucnu, by jej téměř třetina využila právě ve spojitosti s koupí nebo výstavbou rodinného domu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).