Hlavní navigace

Hudební pirátství kvete i v Asii

Hudební pirátství zůstává v Asii trvalým problémem. Vyplývá ze studie vypracované společností Branded, MTV a Synovate, která byla zveřejněna na asijsko-pacifickém hudebním fóru 2007 Music Matters konaném v Hong Kongu.

Sdílet

Ve výzkumu, který zkoumal hudební zvyklosti a postoje mladých Asiatů žijících ve městech, se Synovate dotazoval 3 857 respondentů mezi 15 a 34 lety v Číně, Hong Kongu, Indii, Indonésii, Koreji, Malajsii, Filipínách, Singapuru, Tchaj-wanu a Thajsku.

Craig Harvey, ředitel mediálního výzkumu Synovate pro oblast Asie a Pacifiku řekl, že spolu s rozšiřováním digitálních technologií představuje hudební pirátství trvalou výzvu pro asijské organizace působící v hudebním průmyslu.

„Tato studie ukazuje, že jedna čtvrtina dotazovaných asijských spotřebitelů si za uplynulý měsíc stáhla a uložila písničku z Internetu, aniž by za ni zaplatila. 18 % z nich pak použilo program na sdílení hudby s ostatními,“ řekl.

„Zdá se také, že spotřebitelé podceňují rozsah problému pirátství. 47 procent tázaných respondentů věří, že hudební průmysl odvádí dobrou práci při chránění duševního vlastnictví umělců.“

Ne vždy ale byly výsledky pouze negativní. Online hudba totiž také nabízí příležitosti pro průmysl v Asii.

„Mnohem pozitivnějším ukazatelem je relativně zdravých 14 % zkoumaných spotřebitelů, kteří za staženou hudbu za poslední měsíc zaplatili. Pouze jedna pětina z nich (21 %) také nakoupila hudbu v kamenném obchodě, což ukazuje, že web otevírá celý nový trh hudebních konzumentů napříč Asií,“ dodal Harvey.

O hudebním pirátství

Za poslední měsíc si mladí ve městech žijící hudební konzumenti v

  • 31% vyměnili nebo půjčili hudební CD či minidisk od kamaráda
  • 34% koupili hudbu v kamenném obchodě
  • 25% stáhli a uložili písničku z Internetu bez placení
  • 19% „ripli“ nebo zkopírovali hudbu z CD
  • 19% vypálili nebo překopírovali hudbu na CD či DVD
  • 19% koupili ilegální či padělané hudební CD
  • 18% použili program na sdílení hudby s ostatními
  • 14% zaplatili za stažení hudby online
  • 9% koupili CD či minidisk online
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).