Hlavní navigace

Filantropická podpora ČSOB a Poštovní spořitelny namířila do regionů. Začne na severní Moravě

Do podpory rozvoje Moravskoslezského kraje vloží ČSOB a Poštovní spořitelna v nejbližší době jeden milion korun. O projektech, které si zaslouží jejich pozornost, rozhodne nejen nezávislá odborná porota, ale i hlasování veřejnosti. Program s názvem Podpora regionu chtějí obě banky postupně rozvíjet po celé České republice.

Doba čtení: 1 minuta

Pro pilotní fázi vybraly zástupci obou institucí právě severní Moravu. „Moravskoslezský region je zatížen mnoha problémy, počínaje vysokou nezaměstnaností a konče nevyhovující dopravní vybaveností, říká Michaela Vlasáková, manažerka CSR v ČSOB. „Banka v něm působí již léta a zná jeho potíže, proto jsme si ho vybrali k rozjezdu našeho Programu,“ dodává Vlasáková.

První fáze programu startuje právě nyní. Jelikož nejlépe o místních problémech vědí obyvatelé, které v regionu žijí, může každá nezisková organizace, obecně prospěšná společnost, nadační fond, město či jiná příspěvková organizace působící v Moravskoslezském kraji posílat své projektové záměry ke zvýšení úrovně regionu. Horní limit pro každý přihlášený projekt je 150 000 Kč.

ČSOB podpoří v rámci programu oblasti zlepšení úrovně vzdělání dětí, mládeže, seniorů a lidí se zdravotním postižením a ochranu životního prostředí. Poštovní spořitelna se zaměří na oblasti integrace zdravotně i sociálně vyloučených členů společnosti a ochrany kulturního dědictví. Podrobnosti o možnostech zařazení do programu jsou na webových stránkách www.csob.cz a www.postovnisporitelna.cz.

Ve druhé fázi osloví organizátoři vybrané neziskové organizace ke zpracování podrobnějších projektů. Nezávislá komise, složená ze zástupců neziskové sféry, kraje, banky i spořitelny pak vybere projekty, které nejlépe splňují daná kritéria. Jde především o efektivitu projektu, kvalitu zpracování, originalitu a jasně popsané použití finančních prostředků. „Cílem programu je vybrat nápady, v rámci stanovených oblastí pro region nejpotřebnější. Dbáme také na transparentnost, odborné posouzení a objektivnost, proto máme dopředu jasně stanovená kritéria,“ doplňuje popis výběru Vlasáková.

Část peněz určených k podpoře přisoudí některému z přihlášených projektů také veřejnost. Banky na podzim spustí hlasování o Cenu veřejnosti. Navrhovatel projektu s nejvyšším počtem obdržených hlasů pak získá prémii 50 000 Kč.

Časový harmonogram:

8. srpna – zaslání projektových záměrů
1. září – zpracování podrobných projektů
1. října  – vyhlášení veřejného hlasování

15. října – vyhlášení vítězných projektů

Marek Roll, tiskový mluvčí Poštovní spořitelny