Hlavní navigace

Dražší benzín může změnit nákupní zvyky

Víkendové zdražení benzínu v průměru o tři koruny na litr může být pro české domácnosti jedním z důvodů, proč změnit své nákupní chování. Myslí si to alespoň leader českého internetového trhu, společnost Internet Mall.

Doba čtení: 1 minuta

Do velkých obchodních center jezdí nakupující převážně automobily. Je pravděpodobné, že vyšší cena pohonných hmot přiměje mnoho lidí uvažovat o omezení těchto jízd a bude motivací pro hledání alternativ, uvedl Ondřej Fryc, generální ředitel společnosti Internet Mall. V médiích již probíhají spekulace o návratu nakupujících do malých obchodů v centrech měst. Myslíme si, že cena benzínu může být impulsem také pro vyzkoušení internetového nákupu, říká.

Je všeobecně známé, že zboží v internetových obchodech je o 10 – 15% levnější, než zboží v klasické maloobchodní síti. Další výhody internetového nakupování, jako úspora času a pohonných hmot při cestách na nákupy, však získávají stále více na aktuálnosti. I nám při doručování zboží zákazníkům se vzrůstající cenou nafty rostou náklady. Zatím ale vše pokrýváme z vlastních zdrojů, systém rozvážkové služby je navíc z hlediska celkové spotřeby pohonných hmot podstatně efektivnější, než individuální jízda automobilem. Případné zdražení se tak do ceny zboží nikdy nepromítne tak výrazně, jako v případě, kdy zákazník sám jezdí nakupovat, dodal Fryc.

Tomáš Kovařík
marketing a PR Internet Mall