ČSOB chce poskytovat kvalitní služby včetně nabídky srozumitelné související dokumentace. Současně ale usiluje také o přehledný právní rámec pro podnikání v oboru,“ uvedl Pavel Kavánek. „Chceme jít příkladem dalším bankovním i nebankovních subjektům, aby se vedle ČBA také staly signatáři a aktivně se podílely na dialogu poskytovatelů finančních služeb, regulátorů a spotřebitelů,
uvedl. Představenstvo ČSOB uložilo svému členovi Janu Lamserovi, aby koordinoval podporu banky těmto iniciativám.
V této souvislosti dnes ČSOB ve spolupráci se zpravodajským serverem iDnes zahájila rozsáhlý internetový průzkum vztahů klientů ČSOB a veřejnosti včetně poslanců a senátorů Parlamentu ČR k bankovním službám a bankovnímu sektoru. První výsledky by měly být k dispozici počátkem ledna příštího roku a budou sloužit jako dodatečný podklad pro diskusi nad úrovní a mírou zpoplatnění bankovních služeb.
Podle „Svatomikulášského prohlášení“ má ze zákona vzniknout stálá platforma pro dialog vlády, regulátorů, spotřebitelských organizací, profesních asociací a firem z oblasti finančních služeb. Ta by měla formulovat, jak a kudy se mají ubírat vztahy klientů a poskytovatelů finančních služeb a navrhovaná opatření podrobovat testu tržní konkurence.