Hlavní navigace

ČMSS podala žalobu ve věci klamavé reklamy proti České spořitelně, a.s., a Stavební spořitelně České spořitelny, a.s.

Českomoravská stavební spořitelna, a.s. (dále jen ČMSS) podala dne 24. února 2005 u Městského soudu v Praze žalobu, jejímž prostřednictvím se domáhá, aby se konkurent na trhu financování bydlení zdržel jednání, které je dle jejího názoru klamavou reklamou.

Sdílet

Podle názoru ČMSS kampaní „Nová jarní kolekce hypoték a překlenovacích úvěrů s úrokem jen 2,99 %“ naplnily Česká spořitelna, a.s., a její dceřiná společnost Stavební spořitelna České spořitelny, a.s., znaky skutkové podstaty klamavé reklamy podle § 45 Obchodního zákoníku.

Reklamní nabídku nedoprovázejí upřesňující informace, a tak je veřejnost uváděna v omyl. Reklamní sdělení vede spotřebitele – zájemce o úvěr – k přesvědčení, že nabízené úvěrové produkty jsou úročeny po celou dobu trvání úvěru úrokovou sazbou 2,99 % p.a. a že jde o nejvýhodnější úvěrové produkty pro financování bydlení na tuzemském trhu.

Uvedená úroková sazba platí pouze pro první tři měsíce od prvního čerpání překlenovacího úvěru Stavební spořitelny České spořitelny a poté je klientům účtována standardní úroková sazba. Přitom tato druhá úroková sazba je pro „cenu“ nabízeného překlenovacího úvěru rozhodující, neboť sazba 2,99 % platí pouze pro první tři měsíce z možných 23 let. Standardní úroková sazba překlenovacích úvěrů Stavební spořitelny České spořitelny se v období do 28. února 2005 pohybovala v rozpětí 5,25 až 7,75 % p.a. V období od 1. března 2005, kdy Stavební spořitelna České spořitelny upravila úrokové sazby překlenovacích úvěrů (tj. následně po podání žaloby), se standardní úrokové sazby pohybují v rozpětí od 3,75 do 6,95 % p.a. Efektivní úroková sazba je však vyšší než úrok inzerovaný.

Rostislav Trávníček
marketingový ředitel ČMSS

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).