Zatímco loni bylo v nominačním kole soutěže odevzdáno 22 485 hlasů, letos mělo nominační hlasování 59 405 účastníků, kteří dali svůj hlas 602 produktům.
Jedním z možných vysvětlení je, že lidé se v době finanční krize začínají více zajímat o to, jaké produkty jim finanční společnosti nabízejí. Zvýšený zájem patrně odráží i to, že klienti jsou více kritičtí a chtějí vyjádřit svůj názor na to, co se jim líbí a nelíbí a jak se finanční společnosti chovají,
říká ředitel Zlaté koruny Pavel Doležal.
Cena, kterou ve Zlaté koruně uděluje veřejnost nejoblíbenějším produktům, bude vyhlášena a slavnostně předána v červnu v TOP HOTELu Praha, současně s oceněními v 15 kategoriích, které hodnotí Finanční akademie složená z více než 260 odborníků.
Dobrá znalost finančních produktů a orientace v nabídce jednotlivých institucí je jedním ze znaků finanční gramotnosti, kterou je nutné stále aktivně zvyšovat. Projevovat by se měla také odpovědnějším a uváženějším přístupem k výběru finančních produktů, což jako jeden ze svých cílů sleduje soutěž Zlatá koruna. Porovnat si svůj pohled s pohledem a hodnocením odborníků může být pro každého dobrou školou,
říká finanční arbitr ČR a předseda Finanční akademie Zlaté koruny František Klufa.
Ve finálovém kole, které začíná dnes, je možné kromě internetu hlasovat i prostřednictvím SMS zpráv. Hlasování bude ukončeno 7. června.