Hlavní navigace

Seriál Zlámaná grešle

Pravidelná rubrika Měšce, ve které se čtenáři svěřují se svými zkušenostmi s finančními insitucemi. V případě, že si ve svém příspěvku stěžují oprávněně, finanční instituce obdrží Zlámanou grešli.

Dlužníkem navzdory splacení dluhu!

Splatit dluh předčasně se nemusí vždy vyplatit. Kromě sankčních poplatků za předčasné splacení se vám může stát, že budete nadále vedeni jako "dlužník". A této nálepky se jen tak nezbavíte. Stačí, když banka splacení dluhu nenahlásí registru dlužníku a neumí chybu napravit...

Doba čtení: 3 minuty

Účet bez souhlasu klienta

Bankovní poplatky jsou dnes živě diskutované. Obecně se ale soudí, že mohou být vybírané jen na základě platně uzavřené smlouvy o vedení účtu. Opak je pravdou. Banka může otevřít účet i na základě pouhého dotazu klienta - a pak strhávat poplatky. Nevěříte?

Doba čtení: 3 minuty

Poplatek za dotaz - 100 Kč

S poplatky za platební styk, ač neradi, počítáme. Jsme připraveni, že odeslání peněz z našeho účtů na účet cizí něco stát bude. Že lze zaplatit i za dotaz, zda platba odešla v pořádku, mnoho lidí neví. Přitom tato informace patří k těm dražším - je k mání za 100 Kč.

Doba čtení: 4 minuty

Sankční úrok z vlastních peněz

Banka vám sdělí, že peníze, na které čekáte, již přišly. Přesto se vám může stát, že zaplatíte sankční úrok z nepovoleného přečerpání účtu. Jak je to možné? Pan Fabián se přesvědčil na vlastní kůži.

Doba čtení: 2 minuty

České spořitelně jsou klienti pro legraci?

Co se stane, když banku upozorníte na její chybu? Nic! Náš čtenář upozornil Českou spořitelnu, že má na internetu neaktuální informace. Spořitelna s tím však nic neudělala. Banky totiž stále ignorují své vlastní klienty.

Doba čtení: 3 minuty

Neplatičem smlouvě navzdory

Zástupce pojišťovny s vámi uzavře smlouvu a pojišťovna vás vede jako neplatiče, přestože všechny závazky ze smlouvy platíte včas a úplně. Že to není možné? Je! Stačí chyba obchodního zástupce a místo pojištěného auta mohou zbýt jen oči pro pláč! A co na to pojišťovna?

Doba čtení: 4 minuty

ČPP: Zákon pro nás neplatí

Navzdory zákonné lhůtě 15 dní se pan Kypta dočkal potvrzení o bezškodném průběhu povinného ručení až po 1,5 měsíci a třech urgencích. "Na infolince mi řekli, že potvrzení obvykle podávají za jeden a půl až dva měsíce." Jak je to možné? A jak dlouho budete čekat vy?

Doba čtení: 2 minuty

Chyba banky za 400 Kč

Podání chybné informace je denním chlebem Zlámaných grešlí. Smutné je, že i renomovaná instituce, jakou GE Capital Bank bezesporu je, uvádí na svých internetových stránkách informace, které se klientům prodraží. Pan Hörmann měl ještě štěstí - stála ho jen 400 Kč.

Doba čtení: 2 minuty

Špatný podpis vás může přijít draho

Banky pracují spolehlivě. Zadáte platební příkaz a v den splatnosti ho zrealizují. Vy můžete s klidným svědomím odjet - třeba na dovolenou. Ale běda vám, jestli jste se špatně podepsali! Chybný podpis vás může přijít draho. Že by vám to banka řekla?

Doba čtení: 3 minuty

Výměna kreditky vám neprojde snadno

Máte kreditní kartu a chcete ji vyměnit za nový, lepší a výhodnější typ? Pak se připravte na nečekané komplikace. Co všechno musíte překonat při změně kreditky s vysokou úrokovou sazbou na novou se sazbou nižší? HVB Bank nechává platit věrné klienty více než nové!

Doba čtení: 8 minut

Klamavá reklama?

Banky, stavební spořitelny a další finanční instituce využívají k šíření informací mimo jiné i své internetové stránky. Když přestane web aktualizovat, podává nepravdivé informace. Dopouští se tím instituce klamavé reklamy nebo "jen" mate své zákazníky?

Doba čtení: 1 minuta

Jiný člověk, jiný mrav

Zda budete spokojeni s bankovními službami, do značné míry závisí na tom, s kým jednáte. Nad rozdíly mezi jednáním zaměstnanců jedné banky zůstává rozum stát. Nezískáte informace o hypotečním úvěru, pokud nejste rozhodnuti, který chcete.

Doba čtení: 3 minuty

K čemu výpis?

Řada občanů byla postižena pádem banky. Řada dalších byla navíc postižena nutností získat čerstvý výpis z obchodního rejstříku. Proč? Odpověď na triviální otázku není tak snadná. Přinejmenším Fond pojištění vkladů ji tají.

Doba čtení: 3 minuty

Plaťte za reklamní leták

Ač představitelé stavebních spořitelen zřejmě nebudou souhlasit, mnoho jejich klientů vnímá časopisy zasílané v rámci spoření jako "reklamní leták". Není se tedy čemu divit, že zpoplatnění této služby nevnímá každý pozitivně.

Doba čtení: 5 minut

Náhrady škody se můžete dočkat!

Zpozdila vám některá finanční instituce platbu? Vznikly vám tím "vícenáklady" v podobě úroků z nesplaceného úvěru či jiná škoda? Nevzdávejte vymáhání náhrady! Příklad jednoho z vás, čtenářů Měšce, vám ukáže, že máte šanci.

Doba čtení: 6 minut

Český Telecom - chcete měnit tarif?

Český Telecom nabízí zajímavou službu - pokud chcete změnit tarif nebo převést telefonní stanici na jiného uživatele, stačí stáhnout si formulář z webových stránek, vyplnit ho, vytisknou, odeslat a počkat. Pokud ale zadáte rozporné informace, těšte se! Telecom si udělá, co bude chtít... a vy budete platit.

Doba čtení: 3 minuty

Na úvěr jste mladý

Důvodů pro odmítnutí žádosti o úvěr může být celá řada a banka je nemusí klientovi ani sdělit. Pokud se však žadatel dozví, že byl odmítnut pro nízký věk, je vskutku nasnadě změnit banku. Která banka mladé podnikatele odmítá a která je ráda přijme?

Doba čtení: 6 minut

Doklady dáme každému

Osobní doklady jsou velmi citlivá věc. Zvláště doklady o příjmu a závazcích, které mohou být snadno zneužity nebo jen nevhodně použity. Jsou však potřeba k mnoha úkonům a ručení za úvěr je jedním z nich. Jak s nimi nakládá Všeobecná stavební spořitelna Komerční banky?

Doba čtení: 6 minut

Reklama bankovní zprávou

Zabezpečené bankovní SMS zprávy slouží k bezpečnému předávání informací mezi bankou a klientem. eBanka vymyslela ale další využití - reklama. Využitím bankovního kanálu získá jistotu, že si klient zprávu přečte. A co na to klient?

Doba čtení: 4 minuty

HYPO: Informace nedáme!

Položit dotaz HYPO stavební spořitelně se panu Hinnerovi ukázalo být neřešitelným problémem: obsazeno, výpadky spojení, rady typu "nevzdávejte to, zkoušejte dál" a přepojování klienta jako přehazování horkého bramboru... Najde HYPO řešení, nebo nenajdou klienti odpovědi na své dotazy?

Doba čtení: 3 minuty

Zrušit platební kartu? Nelze!

ČSOB přijala dvě žádosti o zrušení jedné karty ze sady platebních karet. Obě přijala a ani jednu nevyřídila ke spokojenosti zákazníků - u jedné zrušila obě karty, u druhé klient obdržel platební kartu VISA, ovšem za poplatek téměř dvojnásobný oproti běžnému vydání platební karty. Jak je to možné? A co na to banka?

Doba čtení: 3 minuty

Platba do Union banky nejde zrušit

Víte s předstihem, že budete muset zaplatit zálohu za letní dovolenou. Není nic snazšího než zadat platební příkaz s odloženou splatností a nemuset na platbu více myslet. Ale co se stane v případě, že banka, do níž peníze směřují, zkrachuje? Máte šanci platbu stornovat?

Doba čtení: 4 minuty

Se Zlámanou grešlí máte šanci

Připravila vás banka svou chybou o peníze? Se Zlámanou grešlí není nic ztraceno! „Bude mi vrácen poplatek za zrušení účtu. Banka též podnikne nutné kroky k tomu, aby se podobná situace již neopakovala,“ píše pan Kašpar.

Doba čtení: 2 minuty

HYPO mrtvý brouk

"Jako klienti HYPO stavební spořitelny jsme byli s přístupem této banky velice nespokojeni a její neprofesionální přístup nám způsobil velké problémy. Před více než měsícem jsme do rukou předsedy představenstva zaslali doporučenou stížnost, na kterou nám doposud nikdo neodpověděl."

Doba čtení: 8 minut

Náhrada škody nepřichází

Prasklý rozvod vody a vytopení domácnosti je vždy nepříjemnou zkušeností. Pokud se ale od července do února nemůžete dočkat pojistného plnění, je zážitek o to nepříjemnější. ČSOB Pojišťovna ale říká: "Polepším se!"

Doba čtení: 2 minuty

Prokletí osobního bankéře

Osobní bankéř České spořitelny má sloužit k usnadnění komunikace klienta s bankou - poradí, zařídí potřebné operace, popovídá si s vámi... Ovšem jaký má význam osobní bankéř, když vás ostatní pracovníci banky odmítnou obsloužit?

Doba čtení: 4 minuty

Špatně ručíte

Navrhuji udělit Zlámanou grešli Živnostenské bance za to, že mi tři měsíce slibovala hypoteční úvěr, ujišťovala mě, že jsem všechny podmínky splnil, a když ze mě vytáhla spoustu peněz, žádost z těžko pochopitelných důvodů zamítla. Vím, že banka má právo neposkytnout úvěr dokonce bez udání důvodů, nemyslím si však, že má právo poškozovat klienta.

Doba čtení: 4 minuty

Na levný úvěr zapomeňte

Banka vyhlásí výhodné úrokové sazby, rozpoutá bouřlivou reklamní kampaň a přiláká klienty. Zákazník pak sepíše žádost o úvěr s pomocí kompetentní zaměstnankyně banky a čeká. Slibované přiznání úvěru nepřichází. Naopak - žádost je zamítnuta. A důvod? Byl úvěr příliš levný nebo je drobná administrativní nepřesnost dostatečnou příčinou?

Doba čtení: 4 minuty

Jízdenky nevedeme

Také se vám stalo, že jste museli použít prostředek hromadné dopravy, nebyla poblíž otevřená trafika, drobné do automatu na jízdenky jste utratili již odpoledne a zaměstnanci dopravního podniku vám jízdenku také neprodali? A chytl vás takto nekompromisní revizor?

Doba čtení: 3 minuty

Internetové bankovnictví počítá špatně!

Internetové bankovnictví GE Capital Bank řadu měsíců bojovalo s chybou. Potíže se vyskytly při prostém sčítání počtu splátek hypotečního úvěru. Proč banka neodstranila chybu neprodleně po jejím odhalení? A je aplikace internetového bankovnictví, která si neporadila s banálním problémem, ještě důvěryhodná?

Doba čtení: 4 minuty