Odpověď
Dobrý den,
Komerční banka, a zde mohu hovořit i za banky ostatní, se snaží hledat cesty, jak poskytování produktů a služeb zefektivnit a ve finále i zlevnit. Jiz v roce 2006 začal v Komerční bance proces postupného zjednodušování sazebníku, slučování položek a snižování jejich počtu, odstraňování některých poplatků a snižování jiných. Nejnověji k 1. lednu 2007 jsme potom provedli úpravu svého sazebníku, pri které bylo zcela odstraněno přes 10 položek s cílem zvýšení jeho přehlednosti, 11 položek bylo zlevněno a to tam, kde jsme našli prostor k úpravě ceny vzhledem ke zvýšené efektivitě našeho zpracování. Pouze 6 polozek sazebníku bylo navýšeno. Jednalo se zejmena o polozky, kde námi účtovaná cena byla pod úrovní našich nákladů. Celkově za poslední rok byl sazebník Komerční banky redukován přibližně o 25%. Tento proces bude i nadále pokračovat. Samozřejmě i operace s penězi klientů přinášejí bance jako poskytovateli služby určité náklady. Vesměs se jedná o službu jako každou jinou, tedy včetně poplatků. Ty potom poslouží na pokrytí těchto nákladů a současně umožní další rozvoj technologií, které bankovní služby ve finále ještě zefektivní.
Monika Truchliková
(Poradce pro podnikatelské účty)