Hlavní navigace

Podněty k Netbance

Je nějak možné zadat do Netbanky výpověď vkladu ze spořícího (depozitního) účtu? Uvítal bych i možnost zadat svolení k inkasu přes rozhraní NetBanky. Dále se přimlouvám za už zmiňovanou možnost vytvořit a uložit šablony platebních příkazů a výpisy z účtu v delší periodě než 90dní k odeslání mailem).

Nechystáte nějakou formu komunikace s NetBankou E-Mailem šifrovaného podpisovým certifikátem (např. možnost poslat si výpis z účtu v XML formátu, který lze importovat např. do GNU Cash nebo účetního programu)?

Je nějak chystána podpora PDA a handheldů (jmenovitě Palm OS)? K tomu by se právě hodila offline komunikace např. E-mailem.

Poslední připomínku mám ke zpoplatnění NetBanky a ost. služeb veškerá nová cenová politika směřuje pro náročné zákazníky, neexistuje program pro běžného spotřebitele na úrovni průměrného příjmu. Vydávat cca1% ročních příjmů za uložení peněz v bance je nejen na české poměry příliš zvlášť je-li výnos z úroků takto uložených peněz zanedbatelný. Mnoho neřeší ani balíčky os. konto - cena 1180,-(1800,-)Kč je příliš i na poměry EU a cenu nevyváží ani "lepší" karty s pojištěním - ne každý je potřebuje. Běžné bank. služby nejsou luxusní záležitost, používá je každý, dřívější cenová politika (málo poboček a el. přístup) odlišoval Živnobanku od ostatních našich bank. V okamžiku kdy někdo nabídne standartní ceny jako v EU, odejdu od ŽB.
24. 3. 2004 7:44

Odpověď

Dobrý den,
děkujeme Vám za Vaše postřehy k internetovému bankovnictví. Podání výpovědi ze spořícího účtu prostřednictvím NetBanky v této chvíli ještě možné není, ale v rámci dalšího rozvoje tuto funkčnost připravujeme. Stejně tak se jedná i o souhlas s inkasem, šablony platebních příkazů nebo zasílání e-mailových zpráv. Podpora PDA je otázkou dalšího vývoje, do budoucna však určitou modifikaci internetového bankovnictví pro tato zařízení nevylučujeme.
Ohledně Vaší připomínky k cenové politice: Cílem Živnostenské banky je, aby byla vnímána jako důvěryhodná banka s vysokým standardem obsluhy s důrazem na řešení individuálních potřeb klientů. Pro uvedenou cenu osobního menu Standard (99,- Kč měsíčně) je nutné zdůraznit, že poplatek zahrnuje nejenom běžné bankovní služby (např. vedení účtu, platební kartu, systémy přímého bankovnictví), ale také neomezené množství transakcí v rámci tuzemského bezhotovostního platebního styku (jednorázové úhrady, trvalé příkazy, SIPO, apod.) Tímto transparentním způsobem pak klient jednoznačně ví, že jeho měsíční poplatky budou bez ohledu na rostoucí aktivitu stále stejné. Totožným způsobem jsou koncipována všechna osobní menu (Standard, Forte a Grand) a Business menu (XL, XXL a XXL+).
Jan Smítek (Poradce pro přímé bankovnictví)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).