Hlavní navigace

Realita vs. teorie.

Dobrý den, mě občas fascunuje, jak média včetně Měšce radí nám lidem, jak máme kontaktovat předem asistenční službu, jinak pojišťovna nic nezaplatí. Jenže život může nasadit hodně neočekávané situace, kde pak je člověk v časové nebo jiné tísni.

Dva příklady

1) Porucha našeho auta v Srbsku. Stáli jsme na dálnici, auto nepojízdné, kontaktoval jsem přes SMS asistenční službu a než mi vůbec zavolali zpět, protože za odchozí roaming bych se nedoplatil, přijela místní odtahovka, co po dálnici pořád průběžně jezdí. Nechtěli jsme ji, řidič říkal že musíme jet s ním, my že odmítáme. Zvedl mobil, zavolal, do 15 minut na místě policie a nařídili nám, že nás tato odtahovka odtáhne. Nebylo kde sjet, takže 70 km po dálnici tam, sjezd a 70 k zpět do Bělehradu do servisu. Účet za odtah? 400 eur. Když jsme to chtěli nechat proplatit, pojišťovna nám odpověděla, že jsme měli kontaktovat asistenční službu a bez ní nepodnikat žádné kroky. Jasně, neuposlechnu výzvu policie a půjdu před srbský soud. Takže tak to funguje v životě. Jaký je podle Vás správný postup?

2) Naštěstí se nám to nikdy nestalo, ale co kdyby: budu třeba v Thajsku na dovolené, srazí mě auto, budu v bezvědomí, seberou mě na cestě a zavezou do nějaké nemocnice, aby mě dali do pořádku. Máte zkušenosti, jak to dál probíhá? Budou nejprve hledat nějaké mé dokumenty, aby zjistili, zda jsem pojištěný? Protože zdravotnictví je dnes jen byznys, nemáš peníze, vykrvácej. Tak to funguje, nedělám si iluze. Anebo mě dají do pořádku a pak po mně budou chtít peníze? A zaplatí to pojišťovna, když jsem ji předem nekontaktoval, protože jsem prostě o sobě nevěděl? Děkuji Vám za odpovědi.

Klient
16. 6. 2016 11:36

Odpověď

Dobrý den,

k Vašemu prvnímu dotazu - pokud je odtah nařízený policií, měla by ho pojišťovna proplatit. Například v Německu to standardně ani jinak nejde, odtahová služba Vás odveze mimo dálnici na bezpečné místo a tam pro Vás vysíláme naši odtahovou službu.

Co se týče Vašeho druhého dotazu, ve většině zemí Vás v případě potřeby neodkladné zdravotní péče automaticky ošetří a zároveň se snaží získat kontakt na pojišťovnu, která garantuje náklady. Když kontakt není, situace se řeší přes zastupitelské orgány. Nemělo by se ale nikdy stát, že budete ohrožen na životě protože se čeká na ověření pojistky. Zároveň se nestane, že pojišťovna odmítne úhradu bez toho, aby posoudila okolnosti. Vámi zmíněná situace (klient nekontaktuje asistenční centrálu z důvodu bezvědomí) ověřené s klientem a zdravotním zařízením by byly určitě zohledněny.

Zuzana Kozelková (Poradce po asistenční služby)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).