Hlavní navigace

Zůstatek na účtu? Neřekneme!

9. 8. 2002
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Vyřizujete v bance platební kartu, elektronické bankovnictví a vybíráte hotovost a při té příležitosti se chcete dozvědět zůstatek na účtu. V tom vám pracovnice, která kouká na stav účtu doporučí změnu přepážky, kde se zůstatek dozvíte - za 30 Kč. Připadá vám to jako zlý sen? A přeci se děje!

Čtenářská zkušenost:

Rád bych vám napsal jeden krátký postřeh z návštěvy „zvláštní instituce“, prý banky, a to Poštovní spořitelny. Byl jsem pouze doprovodem jedné známé. Po 10minutové návštěvě se o mne pokoušel infarkt.

Naším cílem bylo zjistit, jaký zůstatek je na účtu. I když je přibližně na pracovišti Poštovní spořitelny na ul. 28. října v Ostravě 5 přepážek a 1 pokladna, fungovaly v tu dobu (26. 6. 2002 v 16:00) jen 2 přepážky a 1 pokladna, přičemž jedna přepážka byla určena pouze pro úvěry. Seděla tam pěkná slečna a slušně řečeno jedla broskev. Profesionální, že? Na ostatních přepážkách seděly její kolegyně, ty tedy nejedly, ale měly tabulku omlouváme se, …, určitě znáte.

Bohužel kolegyně zatím nevyužívala ani bankovní karty ani žádného typu telefonického bankovnictví. Proto ta nutná návštěva. Samozřejmě jsem i já směřoval známou, aby si zřídila tyto produkty. Takže byla vyřízena karta – národe slyšte – max. s limitem 2000 Kč na týden (směšné, dlouhodobá klientka, nikdy nebyla v mínusu, průměrný příjem je určitě výše než 5000 Kč). Je pravdou, že velkoryse bude vydána zdarma s měsíčním poplatkem je 10 Kč. Potom byla zřízena služba Phone 24 (pracovnice mluvila o službě „pfone“) – služba příjemná a zajimavá. Snad jediné plus tohoto odpoledne.

Ale k tomu zůstatku – pracovnice nás informovala, že zůstatek nám řeknou na pokladně, ale za poplatek 30 Kč. Je pravdou, že tato skutečnost byla zapsána u pokladny jako hlavní informace celé pobočky. Možná chápu tento poplatek, protože klienti mají mnoho možností, jak tento zůstatek zjišťovat. Ale myslíte si, že když se pracovnice dívala na zůstatky na účtu, kvůli vydání karty a stanovení velkorysého limitu na kartu nemohla sdělit aktuální zůstatek na účtu? Upozorňuji, že kolegyně ze svého účtu i vybírala.

Myslím si, že tato skutečnost zasluhuje zlámanou grešli na druhou. Chování pracovnic a některé služby jsou „hrozné“.

Robert Zátopek
(text prošel redakční úpravou)

Vyjádření ČSOB:

Chování obsluhy na expozituře Poštovní spořitelny v Ostravě bylo velmi neklientské, a proto se klientovi za toto nedopatření omlouváme. Ředitelka expozitury byla na tyto nedostatky upozorněna a přislíbila sjednat nápravu. Co se týče limitu Maxkarty, je banka vedena snahou o 100% bezpečnost vkladů klienta. Pokud má klient limit 2000 Kč týdně a příjmy cca 5 000 Kč měsíčně, odpovídá to samozřejmě s dostatečnou rezervou cash flow na účtě. Navíc pro výběr hotovosti na poštách čipovou aplikací může klient vybírat částky až do výše disponibilního zůstatku. Pokud se týká informace o zůstatcích na účtech můžeme opravdu doporučit využití služby GSM Bankingu resp. Phone Bankingu. Další možností je získat tuto informaci při výběru z bankomatů ČSOB, které na výpisech uvádějí disponibilní zůstatek na účtech.

Redakce

Tabulka č. 447
Poplatek za informaci o stavu účtu slouží k odrazení klietů od využívání přepážek banky k tomuto účelu. Chce-li klient znát stav svého účtu při provádění jiných operací, k nimž je v bance účast bankéře za přepážkou nezbytná a stav účtu kontroluje na monitoru, posílání klienta na jinou přepážku pro jemu známou informaci jde proti smyslu vysokého poplatku. K doporučení využívání alternativních komunikačních kanálů se redakce může přidat, pokud však klient tyto možnosti již má a nikoli při jejich zřizování. Na návrh čtenáře udělujeme ČSOB – Poštovní spořitelně Zlámanou grešli.

Zajímá vás, kdo již získal naše ocenění? Podívejte se na Zlámaná grešle / Zlatý dukát.

Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvek do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz, autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce. Ti z vás, kteří do konce roku pošlou nejvíce zkušeností, případně nejzajímavější příspěvek, se kromě toho mohou těšit na zajímavé dárky.

skoleni_15_5

Pro finanční instituci, jíž se ohlas týká, bude mít vaše zkušenost trvalé následky. Za kladný ohlas jí totiž redakce jménem čtenářů udělí „zlatý dukát“, záporný ohlas bude oceněn „zlámanou grešlí“.

Každá instituce, které se čtenářská zkušenost týká, přitom přímo v článku dostane prostor pro vyjádření. Jakým způsobem jej využije – zda k omluvě, poděkování, osvětlení situace či jinak – je plně na jejím uvážení. Takže – vzhůru do toho!

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).