No ale co měla Zuno dělat? Platba jim nedorazila a z informace od plátce také nezjistila žádné užitečné informace, podle kterých by věděla, kde pátrat. Protože než platba dorazí k nim, tak o ní nemá žádné informace a vůbec se jí ani netýká.
A kde byla v předchozích případech chyba? No těžko říct, jestli v příkazu chyběly nějaké údaje, tak mohl být právě problém s připsáním platby.
Já jsem např. měl problém s dohledáním platby zaslané na účet devizové společnosti - odesílací banka totiž neodeslala údaje uvedené ve zprávě pro příjemce a tak nešlo identifikovat, která platba byla určená pro mě. Až dotazem na odesilatele platby, který zaslal z jakého účtu, kdy a jaká přesná částka byly odeslány bylo možné platbu identifikovat. A rozhodně jsem z chyby nevinil devizovku.
Jinak, jak jsem psal, u Zuno jsem zatím problém neměl. Tři platby, všechny dorazily bez problémů. Ale jsem rád, že se potvrdilo, co jsem tvrdil, že platba se nemůže prostě "ztratit". Protokoly pro přenos informací o platbě něco takového nepřipouštějí. Maximálně se může někde "zaseknout" (kde bude k nalezení), nebo být vrácena zpět.
A jestli běžný zákazník má tyto věci vědět? No využívá nějakou službu, tak by měl znát její pravidla (jde o obecná pravidla zahraničních plateb, nikoliv podmínky konkrétní banky). Na silnici mě nepustí bez řidičáku, ale bankovní účet otevřou každému, kdo o to požádá :).