Hlavní navigace

Ztraceni bez bankomatu

23. 11. 2001
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

V neděli dopoledne jsem zjistila, že mi došly důležité potraviny a také hotovost v peněžence. Tak jsem automaticky zamířila, jak jsem zvyklá, k nejbližšímu bankomatu. Marně jsem se pokoušela [...]

Čtenářská zkušenost:

V neděli dopoledne jsem zjistila, že mi došly důležité potraviny a také hotovost v peněžence. Tak jsem automaticky zamířila, jak jsem zvyklá, k nejbližšímu bankomatu. Marně jsem se pokoušela transakci provést nejen u tohoto nejbližšího, ale i u vzdálenějšího bankomatu. Bankomat vytrvale odmítal peníze vydat, byť mám na účtu celkem vysoký zůstatek.

Vzhledem k tomu, že v neděli spořitelna otevřeno nemá, to bylo velmi nepříjemné. Zůstala jsem bez peněz. A co kdybych chtěla někam cestovat a neměla bych peníze na jízdenku? Postupně se mi rozleželo, že se asi jedná o bezpečnostní opatření v souvislosti s vykrádáním bankomatů. Jelikož na pondělí plánuji větší nákupy, asi se budu muset hned po po zaměstnání vypravit vyzbrojená trpělivostí a svazkem časopisů na čtení do spořitelny s tím, že tam prožiji odpoledne. Jenom nevím, jestli pak ještě stihnu ty nákupy realizovat.

A jak dlouho ta situace bude trvat? To budeme nuceni, kdykoliv nám dojde kus žvance, nebo zahlédneme ve výloze zboží a pojmeme úmysl je zakoupit, trávit půl dne ve spořitelně čekáním u přepážky, abychom měli šanci obchodní operaci uskutečnit? Koho z nás baví přešlapovat hodiny v hale spořitelny uprostřed davu naštvaných klientů (a kdo by nebyl naštvaný, když je nucen přešlapovat hodiny ve spořitelně v davu naštvaných klientů, jen proto, že mu zrovna došel chleba) a koukat se na obličeje za přepážkou, na které nejsme zvědavi, protože nám jde jen o jedno – koupit si co nejrychleji chleba.

O využití svého volného času mám poněkud jiné představy. Pobyt ve spořitelně do těch představ rozhodně nepatří.

V pondělí mi už bankomat peníze vydal a spořitelna mi na můj dotaz mailem odepsala, že to s bezpečnostními opatřeními nesouviselo. Takže šlo asi opravdu jen o nějaký výpadek.

Lenka Tětivová, Ústí nad Labem
(text prošel redakční úpravou)

Reakce České spořitelny:

Stanovisko České spořitelny, a.s.k článku klientky může být, bohužel, pouze v obecné rovině, neboť nepřesné informace v něm uváděné nám ani jinou možnost nedávají:

Česká spořitelna v poslední době nezaznamenala žádný rozsáhlejší výpadek své sítě. Problémy, o kterých píše Vaše čtenářka, mohly souviset s ojedinělými závadami na bankomatech, které ČS v případě jejich vzniku operativně odstraňuje.

Je však s podivem, že čtenářka nepoužila v takovém případě kartu k přímé úhradě plánovaných nákupů v obchodě. Z Vašeho článku rovněž není zřejmé, zda se skutečně jednalo o závadu na bankomatu nebo na kartě (např. poškrábaný magnetický proužek).

Spolehlivost bankomatové sítě ČS se výrazně zvýšila po modernizaci Kartového centra v květnu 2001 a v současné době se dostupnost bankomatů ČS pohybuje na úrovni 99,6 %, tedy na úrovni plně srovnatelné s ostatními moderními bankovními domy.

Redakce

Tabulka č. 179
Výpadek bankomatu není žádnou tragédií, stává se ve všech bankomatových sítí na celém světě. Výpadky bankomatové sítě České spořitelny jsou ale časté a často dlouhodobé, proto České spořitelně podmínečně udělujeme zlámanou grešli. Ukáže-li se prokamovaná 99,6 % dostupnost bankomatů v delším horizontu, udělíme České spořitelně zlatý dukát za zvládnutí modernizace sítě.

Zajímá vás, kdo již získal naše ocenění? Podívejte se na Zlámaná grešle / Zlatý dukát.

Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvek do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz, autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce. Ti z vás, kteří do konce roku pošlou nejvíce zkušeností, případně nejzajímavější příspěvek, se kromě toho mohou těšit na zajímavé dárky.

dan_z_prijmu

Pro finanční instituci, jíž se ohlas týká, bude mít vaše zkušenost trvalé následky. Za kladný ohlas jí totiž redakce jménem čtenářů udělí „zlatý dukát“, záporný ohlas bude oceněn „zlámanou grešlí“.

Každá instituce, které se čtenářská zkušenost týká, přitom přímo v článku dostane prostor pro vyjádření. Jakým způsobem jej využije – zda k omluvě, poděkování, osvětlení situace či jinak – je plně na jejím uvážení. Takže – vzhůru do toho!

Myslíte si, že se zvýšila dostupnost bankomatů České spořitelny?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Kolektiv redaktorů serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).