Hlavní navigace

Zlatý Měšec 2009: Nejlepší finanční instituce

11. 11. 2008
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Pátý ročník ankety Zlatý Měšec opět zvolí vítěze mezi finančními institucemi. Zapojením do ankety můžete získat zajímavé ceny, ale hlavně vy sami rozhodnete, která finanční společnost si právem zaslouží přídavné jméno „nejlepší“. Je to vaše čtenářská anketa, proto neváhejte a hlasujte!

V posledních čtyřech ročnících ankety Zlatý Měšec jste mohli hlasovat o nejoblíbenější finanční instituci. Finanční služby se každoročně neustále vyvíjejí a zdokonalují, stoupá jejich kvalita a zároveň stoupají i nároky zákazníků. Vy, naši čtenáři, jste sami svědky, že za poslední léta přibyla celá řada nových, sofistikovaných produktů. Orientovat se v nabídkách není vždy snadné, proto kromě kvalitních služeb stoupají i nároky na následný klientský servis. A ten někdy pokulhává.

Inovovaná anketa Zlatý Měšec 2009 proto volí Nejlepší finanční instituci. Tou se stane taková společnost, která kromě oblíbenosti splňuje i celou řadu kvalifikačních kritérií. O tom, jaké máte zkušenosti s danou společností, přitom rozhodujete jen vy, čtenáři.

Pět kategorií

Při hlasování hodnotíte finanční instituce z pěti oblastí:

  1. Banky a družstevní záložny
  2. Pojišťovny
  3. Úvěrové společnosti
  4. Penzijní fondy
  5. Obchodníci s cennými papíry a na kapitálových trzích

Jak hodnotit

Při výběru finanční instituce buďte objektivní a kritičtí. Nehodnoťte jen podle toho, zda dané finanční instituci fandíte, nebo zda se vám líbí její reklamní kampaň. Zaměřte se na skutečnou nabídku služeb, jejich kvalitu, cenu a celkový vztah k vám, klientům. U každé kategorie najdete dílčí parametry, podle kterých danou instituci hodnoťte. Neméně důležité jsou právě vaše konkrétní zkušenosti, které mohou výrazně ovlivnit celkové pořadí nominovaných společností.

Dnes je běžné, že řada z vás čtenářů, využívá služeb více finančních institucí. Proto jsme přidali možnost ohodnotit více bank, družstevních záložen či pojišťoven. Chcete-li hodnotit další finanční instituci ve stejné kategorii, pak jen stačí rozkliknout odkaz Chci ohodnotit i druhou banku, resp. pojišťovnu.

Nemusíte hodnotit všechny kategorie, soustřeďte se pouze na tu, se kterou máte osobní zkušenosti. Vyplňte jen ta kritéria, která doopravdy znáte.

Důraz již není kladen na hodnocení finanční instituce jako takové, ale především na podrobnější hodnocení konkrétních finančních služeb, jako je dostupnost informací, rozsah a kvalita služeb, cenová politika nebo klientský servis. Každé kritérium ohodnotíte známkami podobně jako ve škole, přičemž výsledná známka každé instituce vznikne aritmetickým průměrem s přihlédnutím k různým vahám všech kritérií podle důležitosti.

V každé kategorii zvítězí vždy jedna společnost, která získá nejlepší průměrnou známku za všechna hodnocená kritéria. Svým hlasováním můžete výrazně ovlivnit, která instituce má například nejlepší internetové bankovnictví, nejlepší asistenční služby či nejlepší úrokové sazby. Pozor: hlasovat můžete jen jednou!

Porota: Čtenáři. Kritéria: Zkušenosti.

Porotci ankety Zlatý Měšec 2009 jste jen vy, čtenáři-klienti finančních institucí. Vaše zkušenosti, příběhy, reakce jsou tím nejlepším hodnotícím prvkem. Lepším, než teoretické popisování služeb.

Těšte se na ceny

Zapojením se do ankety Zlatý Měšec 2009 se účastníte soutěže o zajímavé ceny. Výherce získá DVD videokameru Canon DC320, pro další jsou připravené dárkové poukázky nebo trička serveru Měšec.cz. Nevyčíslitelnou cenu vaší důvěry a kvality však získá i finanční instituce, která vyhraje čtenářskou anketu Zlatý Měšec 2009.


O kom můžete hlasovat

Při výběru finančních institucí jsme postupovali takto:

Banky a družstevní záložny

Všechny působící banky a družstevní záložny uvedené na stránkách ČNB se zaměřením na běžné občany nebo malé podnikatele a živnostníky. Podmínkou nominace je přidělený platný bankovní kód pro platební styk k datu spuštění ankety (tj. k 11. listopa­du 2008).

Pojišťovny

Pojišťovny nabízející pojistné produkty pro retailové klienty, malé podnikatele a živnostníky. Podmínkou je skutečné působení na území České republiky, ne jen platná licence.

Úvěrové společnosti

Společnosti poskytující úvěrové služby (i kreditní karty) se zaměřením na běžné občany, malé podnikatele a živnostníky. Patří mezi ně i leasingové společnosti. Podmínkou nominace je členství ve sdružení SOLUS nebo v bankovním nebo nebankovním úvěrovém registru společnosti CCB – Czech Credit Bureau nebo v České leasingové a finanční asociaci.

Penzijní fondy

Všechny penzijní fondy působící podle platné české legislativy.

Obchodníci s cennými papíry a na kapitálových trzích

Obchodníci s komoditami, cennými papíry a na finančních trzích, kteří mají platnou licenci od ČNB a působí v ČR.

dan_z_prijmu

Nenašli jste společnost, kterou chcete hodnotit?

Možná je to tím, že

  • je zaměřena výhradně na korporace a tzv. segment SME
  • neposkytuje již služby novým klientům
  • výslovně si nominaci v naší anketě nepřála

Zdroj dat

Zdrojem dat pro nominaci finančních institucí byly tyto veřejně dostupné seznamy:

CBCB – Czech Banking Credit Bureau

  • Informační memorandum Bankovního registru klientských informací a Nebankovního registru klientských informací

Česká leasingová a finanční asociace

Česká národní banka

SOLUS


Partneři ankety Zlatý Měšec 2009

Top-Pojištění.cz

Logo_Top_Pojisteni

Obchodní-dům.cz

Obchodní dům

E15

E15

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).