Ono teorie, že na nalití všech potřebných vědomostí do klienta je zapotřebí dvou nebo dokonce mnoha hodin výkladu, jsou správné, ale kdo by to chtěl dělat v praxi , asi by u 99 % klientů neuspěl. Takže za druhé, pokud na první schůzce dokáže klient s poradcem udržet dvouhodinovou konverzaci bez nějakých známek ztráty pozornosti, je to sice možné, ale potom se nejspíš jedná o klienta z oboru. Pak je otázka, jestli pro něho není zase servis finančního poradce zbytečný, protože s velkou pravděpodobností ví stejně nebo ví ještě více než průměrný finanční poradce. Tudíž pro takového člověka bude výhodnější finančního poradce obejít, sestavit si analýzu svých potřeb a možností a další věci sám a výsledné produkty potom nekupovat přes makléře, ale přímo, nejlépe přes internet, nebo pokud to nejde, ne přes makléře, ale přes přímého zprostředkovatele, kde je ta provize znatelně menší.