Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Zákoník práce: Osobní překážky v práci od anonym - Dle mého selského rozumu by dopravce měl nést...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 3. 2007 10:01

    anonymní
    Dle mého selského rozumu by dopravce měl nést plnou zodpovědnost za zpoždění. Doprava je služba nebo výrobek jako kdeco jiného. Pokud mi doktor v nemocnici vyšmikne zdravou ledvinu, protože mu nešlo na sále světlo, pokud mi MP3 přehrávač nebude přehrávat, protože výrobce čipů měl zrovna pracovníky na dovolené a zaskakovali nekvalifikovaná Ukáčka, pokud mi auto nejede, nebude mne zajímat, že se VW nedohodl s odbory za 10% růstu mezd.... - příkladů se dá vyhrabat celá řada a vždy by mi měl reklamci uznat.
    Dojíždím do zaměstnání s ČD. Mnoho let. SItuace se zpožděními hlavně ráno byla stále horší a horší. Došlo to tak daleko, že 10 - 15 minut každý den při 25minutové jízdě vlakem se stalo standardem. Jednou nebyla volná kolej (v protisměru jel také vlak a vlaky se neměly vzhledem k redukci pracovních sil na nádražích, kde za socialismu křížení vlaků bylo možné, kde křížit) jindy zase musel "můj" spoj čekat na jiný opožděný spoj, aby cestující mohli přesednout , jindy byla technická závada na muzejním vlaku... Jelikož řada cestujících brblala a úsměvy pracovníků ČD: ono se to stejně nezmění, bude-li si stěžovat, napsali jsme na kraj a na GŘ. Anonymně, pod přezdívkou, pochopitelně, protože pravda se tady moc mluvit nesmí. Nejprve neodpověděli, po urgenci se ozvali s tím, že nějakými anonymy se přece zabývat nebudou. Škoda, nezáleží přece na tom, jestli se stěžovatel podepíše nebo ne, ale jestli je kritika oprávněná. Pak sice přišla reakce, že za celý měsíc došlo dle výkazů snad k pouhým 3 zpožděním (což nebyla pravda) a pak nám poskytli tabulku v excelu, kde skutečně byly časy upraveny tak, že většinou byly v souladu s platným jízdním řádem.
    Následovalo však překopání celých jízdních řádů (nevím jestli na základě naší kritiky), a spoj ráno jezdí jakžtak na čas. Ale jak dlouho - než opět dojde ke změnám jídních řádů a jejich následné neprovázanosti?
  • 5. 3. 2007 8:18

    čtenář, který souhlasí (neregistrovaný)
    Naprosto souhlasím!!!
    Jenže donutit takový kolos, kterým jsou slavné České dráhy, aby plně odpovídaly za svou lajdárnu, to bude oříšek!!!
    Už slyším Duška, jak omlouvá své modré bojovníky!
  • 5. 3. 2007 10:09

    anonymní
    ČD jsem použil jako odstrašující příklad. Mělo by se to týkat jakékoliv dopravy, i letecké či autobusové.

    Pokud mi díky zpožděnému vlaku odjede autobusový spoj nebo dokonce frnkne letadlo nebo naopak (mám zaplaceny místenky na navazující spoje, které mi tím pádem jsou k prdu), co mám dělat? zaplatit si nové jízdné? pokud je zpoždění vyvoláno terorismem či bombou, mohou přepravní společnosti požadovat náhrady po viníkovi, pokud se jej podaří vypátrat. Pokud je to nepřízní počasí, mohlo by se na to vztahovat nějaké pojištění či kompenzace od vlády - jako nyní chtějí hoteliéři a vlekaři na horách. Pokud je to technickou poruchou, pak odpovědnost ponese provozovatel dopravního prostředku a pokud je nehodou na silnici, tak viník dopravní nehody z povinného ručení.

    Jsem občanem tohoto státu, protože mu nejen něco dávám, ale i něco od něj očekávám.
  • 5. 3. 2007 15:59

    X.Y. (neregistrovaný)
    jen ať pan Dušek hájí lidská práva v této zemi. Pokud železničáři budou správně pracovat, ať za to i dostanou dobrou mzdu. Ono být každý den na jiném konci republiky nebude žádná slast. Ráno vyjede za léta, v noci se vracíte za zimy (nebo naopak).
    Ale aby managment nešetřil stylem ať to stojí co to stojí. Tuhle jsem slyšel pracovníky ČD, jak se bavili o šetření. Dřív měli na motorovém voze náhradní klínové řemeny a v případě jejich přetržení je byli schopni vyměnit. Nyní je mít nesmí (co kdyby si je odnesli domů na cirkulárku, kam stejně nepasují). V případě poruchy pak vlak samozřejmě nejede, musí vyrazit z druhého konce republiky náhradní souprava. ČD nemají ani sklad pohotovostních ND, sebemenší oprava se řeší u externích firem, pomalu formou výběrového řízení.
    A takto podobně turecky se hospodaří ve velké části republiky, nejedná se jen o státní podniky, ale i o úspěšně kapitalistické podmínky. Chce to jen se víc v práci nervovat, a "vynikající" výsledky se dostaví. Ale za jakou cenu? nedivme se pak, že je u nás tak draho ...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).