Hlavní navigace

Názory k článku Základní platební účet – jak funguje vaše právo na účet v bance?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 9. 2021 13:40

    Smazaný profil

    Budu muset souhlasit s tím, aby si oskenovali nebo ofotili občanský průkaz? To totiž požaduje každá banka, na kterou jsem zatím narazil. Zákon proti praní špinavých peněz jim prý ukládá povinnost dostatečně identifikovat klienta, což oni dělají tím, že si ofotí jeho občanský průkaz. Dávají to do všeobecných obchodních podmínek pro vedení účtů. Platí snad pro základní účty o kterých píšete jiné obchodní podmínky?
    Protože povinností držitele občanského průkazu, stanovenou v přestupkovém zákoně je ho chránit před zneužitím, což však již lze jen těžko, poté, co si ho někdo zkopíruje.
    Takže, budu-li chtít chránit občanský průkaz před zneužitím, jak mi ukládá přestupkový zákon, a nedovolím ho bance okopírovat při zakládání tohoto účtu, budu mít i tak právo na základní účet v takové bance? Nebo budu běhat jak slepička po bankách, až najdu nějakou, která nebude požadovat souhlas s kopírováním občanského průkazu a občanský průkaz mi nezkopíruje?

  • 26. 9. 2021 10:36

    Lol Phirae

    Ne. Banka pořizuje kopie průkazů totožnosti na základě AML legislativy a bez něj vám žádný účet nezaloží. Běhat budete úplně zbytečně.

  • 26. 9. 2021 14:13

    L.

    AFAIK by jim pro splnění AML měl stačit opis. Ale samozřejmě kopie je jednodušší a méně chybová, tak se jim moc nechce.

  • 26. 9. 2021 21:58

    jv

    Stačí jim opis. Ve Sberbank naprosto bez problémů, v Airbank se jim do toho moc nechtělo, ale neukecali to a museli pro formulář.

  • 24. 9. 2021 16:56

    Mr

    Právo na účet bez písemné smlouvy a osobního kontaktu neexistuje. Elektronický styk je podvod obou stran a imaginárnost.
    Chovají se jako by muselo být po nich. Pokud je investiční účet, oni ho změní na standardní účet. A ten má ale omezení:
    Co budete moci využívat s novým Standard účtem České spořitelny?
    Účet pro Vás povedeme zdarma.
    Číslo účtu zůstává stejné.
    Případné trvalé příkazy k úhradě Vám zachováme.
    Jak je vidět, není tu omezení v nabídce, ale skryté problémy a omezení níže.

    Cílí se na připoutanost, hloupost.
    To je příprava pro digitální euro a budoucí podvody.
    S čímž nelze souhlasit.

    Účet budete moci obsluhovat v internetovém bankovnictví George, pokud jej máte.
    To určitě nepřipadá v úvahu!! To je vnucování.

    Všechny příchozí úhrady i elektronicky zadané odchozí úhrady v českých korunách a eurech budou v rámci Evropského hospodářského prostoru zdarma. Zdarma?? Od kdy nepíšou.
    Pokyny odchozí a příchozí v bance je nově zpoplatněn 100,-Kč dle poplatků od 19.11.2021.

    Budete-li mít zájem, poskytneme Vám zdarma debetní kartu pro bezplatné výběry z našich bankomatů. Opět vnucování.
    Tak to určitě ne.

    Peněžní prostředky na účtu pak bude možné používat i k placení prostřednictvím chytrého telefonu s Apple Pay nebo Google Pay. Dost hloupé. Opět vnucování.
    Nepřipadá v úvahu.

    Pokud s naším návrhem změny souhlasíte, nemusíte se o nic starat. K 13. 11. 2021 změníme smlouvu o investičním účtu a Váš investiční účet převedeme na Standard účet.
    O běžném účtu a poplatcích není ani slovo. Proč?

    Pokud s naším návrhem změny souhlasíte, nemusíte se o nic starat. K 13. 11. 2021 změníme smlouvu o investičním účtu a Váš investiční účet převedeme na Standard účet České spořitelny. Nesouhlasím ale musím akceptovat. To je nátlak.

    Problém je, že toto musí zaslat poštou a písemně!!!!
    A to oni neudělali a považují své změny emailem za pravoplatné, které si mohou vždy smazat a negovat bez důkazů. Na celý problém jsem odpověď vůbec nedostal ani písemně!!

    Jsou jako žebráci.
    Návrh na změnu můžete odmítnout, a to písemně nejpozději do 12. 11. 2021. Svůj nesouhlas nám, prosím, zašlete. Stejným způsobem můžete také stávající smlouvu o investičním účtu s okamžitou účinností zdarma vypovědět. Proč se tak vnucují a komu se to hodí?

    Pokud změnu odmítnete, ale účet do 12. 11. 2021 sami nevypovíte, berte prosím tento e-mail jako výpověď smlouvy o investičním účtu s tím, že výpovědní doba začne běžet dnem doručení tohoto sdělení a smlouva bude ukončena ke dni 13. 11. 2021.
    Oni se nesnaží o regulérní písemný styk podle zákona!!

    Vedení investičního účtu za stávajících podmínek naše systémy již nebudou podporovat, proto Vám bohužel nebudeme moci nadále tuto službu poskytovat.
    To je systém lidských podvodů, který se převádí podvodně na stroje a odpovědnost je přesunuta na klienta?? To je podvod. Oni nesouhlasí se svou odpovědností.

    V případě ukončení smlouvy o investičním účtu naložíme se zůstatkem na účtu podle našeho pokynu. Když od Vás takový pokyn do okamžiku ukončení smlouvy nedostaneme, budeme zůstatek Vašich peněz nadále evidovat, ale v tom případě máme právo na úhradu nákladů s tím spojených.
    Je tu vynucování, nátlak, vydírání, podvody, hamižnost!!

    Odmítnutí tohoto návrhu i případná výpověď smlouvy musí být opatřeny Vaším úředně ověřeným podpisem, abychom měli jistotu Vaší jednoznačné identifikace.
    A co jejich písemná identifikace?? Tu odmítají, a za nimi se valí informační ticho.

  • 26. 9. 2021 10:30

    DiegoCA

    Rozumím tomu, že se vám to nelíbí. OK
    Tak proč zůstáváte u takové banky? Osobně se domnívám, že nejúčinnější zbraň na špatné služby je přestat s jejích používáním.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).