Cituji:
Jak je možné, že úředník nebo úřednice se jeví jako naprosto neschopní, opakují naučené poučky a postupy, které dostali do hlavy na nějakém bankovním rychlokursu a jež jsou výhodné jen pro jejich ústav, ale ne pro zákazníka?
Odpověď nemůže být jednoznačná, protože každý člověk má své ambice, dovednosti, schopnosti, píli. Problém je většinou v bankovním vzdělání a praxi. Je to stejné, jako by člověk, který začne hrát tenis, chtěl okamžitě vyhrát Wimbledon.
Odpovídám:
Autor má zřejmě nějakou představu, jak by to v bance mělo chodit. Ovšem nemá už představu, jak to doopravdy chodí. Moje přítelkyně pracuje, jako osobní bankéřka v jisté bance. Realita je taková, že zaměstnancům je vymezen úzký koridor, ve kterém se mohou při jednání s klientem pohybovat a nic mimo něj není. Osobní rozvoj je možný pouze v rámci banky formou zmíněných rychlokurzů a individualita při jednání se netoleruje. Bankéřům se provádějí náslechy a osobní kontroly trenéry v "utajení" a pokud se bankéř nedrží určené linie, má velký problém. K tomu si připočtěte mizerné ohodnocení a je jasné, jak to s bankovnictvím je.
Možná si myslíte, že zákazník je pán, ale realita je opačná.
Clanek je evidentne o "velkych" klientech, viz zminky o ruceni firmou a o zahranicnich bankach. Kdyz si do banky prijdete pujcit malou castku na neco standardniho (auto, byt, ...) tak vam nabidnou sve standardni produkty a nebudou se s vami moc bavit, protoze jakakoliv individualni zmena podminek by v pomeru k zisku byla moc draha. Naopak kdyz si jako zastupce firmy prijdete pujcit par desitek milionu na novy projekt, tak by s vami meli jednat individualne. Jenze (asi) ne vzdy tomu tak je. Tak jsem alespon clanek pochopil ja.
Nicmene mam pocit ze zde na Mesci je drobatko mimo - lidem kteri si pujcuji par tisic je k nicemu a firmy ktere si pujcuji miliardy zase nejspis necerpaji sva moudra z Mesce.
Máte pravdu, že firmy, které si půjčují miliardy z Měšce pravděpodobně informace o bankách nečerpají. Nicméně sám píšete: "Naopak kdyz si jako zastupce firmy prijdete pujcit par desitek milionu na novy projekt, tak by s vami meli jednat individualne." A to jsou podnikatelé a firmy, kterým jsou určeny informace v sekci Firmy.
autor dr. Vinter by se mel spise zamyslet nad svou komunistickou minulosti, pred tim nez nam zacne prednaset sve arogantni vymysli, jakozto neuspesneho a vyhozeneho manazera, ktereho jiz nikdo nechce zamestnat pro uplnou neschopnost, do te doby dokud jeho Dr. Vinter otec alias STB agent Vítr a za komunistu sef komunisticke Zivnobanky v Londyne, drzel nas synackem ochranou ruku, tak jej vsude drzeli. Ted je to uz jen prominentni komunisticky ditko, ktery se placa v kapitalismu.
Vydavatele by meli lustrovat od jakoho povlu zverejnujou clanky.
Váš prapraotec byl zřejmě Neandrtálec - ale mne zajíma věcnost článků a nikoli kádrování -to je zřejmě zase Váš zvyk z minulého režimu.
Ekonomická realita v bankovnicví znamená pro občany standardní produkty,stamdardní smlouvy, používají se šablony a mantinely jsou pevně stanoveny. Tržně se chovat znamená p o r o v n a t odpovídající produkty různých bank a vybrat si. Představa změn na př. textů smluvních dokumentů je často nemožná - jsou vytvořeny v systému a pouze se "vyplňují". tím banky snižují časovou náročnost na zpracování obchodu a jeho schvalování = nejvyšší náklady banky.
Já to nijak nerozporuji. Jen jsem odpovídal na to, proč se v bance většinou nesetkáte s kompetentním personálem, který jedná podle vašich představ, toť vše. A nic na tom nemění, zda si jdete půjčit jako soukromá osoba pár tisíc, nebo jako firma pár milionů.
autor dr. Vinter by se mel spise zamyslet nad svou komunistickou minulosti, pred tim nez nam zacne prednaset sve arogantni vymysli, jakozto neuspesneho a vyhozeneho manazera, ktereho jiz nikdo nechce zamestnat pro uplnou neschopnost, do te doby dokud jeho Dr. Vinter otec alias STB agent Vítr a za komunistu sef komunisticke Zivnobanky v Londyne, drzel nas synackem ochranou ruku, tak jej vsude drzeli. Ted je to uz jen prominentni komunisticky ditko, ktery se placa v kapitalismu.
Vydavatele by meli lustrovat od jakoho povlu zverejnujou clanky.
Realita je takova, ze tam, kde s Vami jednaji jako s onuci uz nemusite podruhe neco chtit... Treba jako ja, aktualne vyrizuji blize nespecifikovany uver a kdyz mi jisty ustav nabidl podminky shodne jako pro noveho klienta (po cca 10-ti letech spoluprace) a tvarili se buh vi jak mi nejdou na roku, zalovil jsem o kliku vedle, protoze tam mi nabidli jednak ty same podminky, ale taky vim (= mam nahled), ze za rok uz se mnou budou jednat zcela jinak (nebudu novy, rizikovy klient)... - pravda, nemam to pisemne, ale vzhledem k tomu, ze se tak jich chovaji k memu okoli pres 5 let, nemam duvod verit tomu, ze za rok zmeni zcela svoji uspesnou strategii...
Nicmene bych si alespon dovolil upravit slogan jedne banku - Svet se meni a my cumime jak...
Proč si nepoštěžujete na tyto nedostatky u vedení tohoto ústavu? Třeba ani neví,že mají nějaké nedostatky. Členové vedení jsou na web stránkách každé instituce, a pokud je to cizinec, klidně pište česky, má svůj personál, který mu to přeloží.