Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Žádná anketa není posvátná kráva od Milan - Názor pana Nachera sdílí většina soudných lidí, co...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 11. 2007 16:24

    Milan (neregistrovaný)
    Názor pana Nachera sdílí většina soudných lidí, co se pohybují na finančním trhu. I když - oprava - ti soudní vědí, že je marné, dokonce nebezpečné se do toho míchat. Dal jsem si tu práci a dohledal článek pana P. Šafránka z jara letošního roku, který mě tehdy potěšil. Jinými slovy totéž, co říká Nacher. A lup ho, v říjnu jsou plné noviny článků pana Šafránka jako představitele soutěže Banka roku! :-))) Ona je to taková hra - kdo se zapojí, dostane publicitu nebo peníze, kdo se nezapojí, raději mlčí. Organizátoři mají na podobné kvarulanty silné páky - viz organizovanou kampaň proti Patriku Nacherovi, vedenou PR agenturou pana Lohniského. Kdo se jen tak nedá, tomu se nabídnou peníze a funkce. Takže pane Nachere, jestli vás příští rok uvidíme na podiu spolu s šéfy KB a ČS, bude nám to jasné :-))) Držte se.

    A tady je ten článek kverulanta, který zkrotl natolik, že je hlavním propagátorem soutěže:

    "V České republice probíhají každoročně dvě prestižní soutěže finančních institucí a produktů ? Banka roku a Accenture Zlatá koruna. Mám tu čest hlasovat v obou soutěžích jako člen odborné poroty. V letošním roce mne velmi překvapily rozdílné výsledky.

    Zamýšlím se nad tím zejména proto, že oceněné firmy velmi intenzivně využívají získaná hodnocení ve své reklamě, což má nepochybně vliv na další tisíce klientů.

    Ukazuje se, že výsledky hlasování v soutěži Banka roku jsou výrazně ovlivněny reklamou, zatímco výsledky Accenture Zlatá koruna podstatně lépe odpovídají realitě, tedy kvalitě nominovaných produktů.

    Nejmasivnější reklamu má nepochybně Česká pojišťovna a její penzijní fond. V soutěži Banka roku se obě instituce pravidelně umísťují na čelných místech a honosí se pak ve svých reklamách titulem ?pojišťovna roku? resp. ?penzijní fond roku?.

    Přitom v soutěži Accenture Zlatá koruna se letos Česká pojišťovna ani její penzijní fond prakticky vůbec neumístily! Pouze v neživotním pojištění získala Česká pojišťovna 3. místo za svůj produkt majetkového pojištění občanů. A v jediné kategorii, kde nehlasovala odborná porota, ale veřejnost, získal 2. místo Dymanic Plus.

    I to dokazuje vliv reklamy na takováto hlasování, pokud v něm hlasují ti, kteří jsou reklamou ovlivnitelní.
    V Bance roku vítězný PF České pojišťovny se v Accenture Zlaté koruně vůbec neumístil. Obdobná je situace i v hypotéčních úvěrech ? v Bance roku zvítězila hypotéka České spořitelny ? tedy opět instituce s masivní reklamou. V Accenture Zlaté koruně nezabodovala tato hypotéka vůbec?

    Co je příčinou tak rozdílných výsledků obdobných soutěží? Nepochybně je to složení poroty. To je u obou soutěží veřejně k dispozici na internetu. Lze tak snadno vysledovat, že v soutěži Banka roku převládají v porotě uživatelé produktů (manažeři významných firem, zástupci médií, státní správy a samosprávy).

    Jde tedy spíše o anketu, než o hodnocení odborné poroty. K tomu má naopak podstatně blíže Accenture Zlatá koruna, kde převládají v porotě lidé, kteří se financím věnují profesně. Bohužel klient, na kterého se opět valí masivní reklama, zahrnující i získaná ocenění ze soutěží, toto vůbec netuší."
  • 15. 11. 2007 12:20

    anonymní
    Ale vždy´t sám přiznal, že osloven byl, jenže to něho asi nebylo dost oficiální, tak se na odeslání výsledků vykašlal.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).