Hlavní navigace

Názor k článku Za platbu kartou mohou obchodníci nově požadovat poplatek od : - Prosím cenzora, aby nezasahoval. Je to dost poučné...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 2. 2010 8:19

    : (neregistrovaný)

    Prosím cenzora, aby nezasahoval. Je to dost poučné a možná se dozvím, co jsem se ještě jinde nedozvěděl.

    Na vysvětlenou: neznačkový diagnostický servis účtuje 720 kč za započetí zakázky diagnostikou vozu – má to v ceníku, další práci účtuje 350 kč na hodinu, tedy polovinu toho, co značkový servis. Pokud možná dělá složitější diagnostiku na dražších vozech, tak tam těch 720 kč je možná adekvátních, u 5minutové operace to považuji za zlodějnu. Problém u těhle závad je, že nevíte, jak dlouho se budou „zkoumat“. pokud to značkový servis zvládne z 2 hoďky a neznačkový za 6 hodin, vychází levnějši onen značkový, původně dražší. Ne všechny úkony mají servisy znormovány – výměnu brzdových destiček či oleje ano, takovéto laborování ne.
    Lambda sonda pracovala na diagnostickém počítači OK, pracuje v takových výkyvech a tak to má být. Kdyby pracovala chybně, tak údajně se to někam zapíše jako závada, ale takováto závada v paměti zapsána nebyla. Ještě jsem někde slyšel či četl o čidlech vzduchu a vody, že chvilku pracují správně a pak ne, dávají řídící jednotce nesprávné údaje a ta to pak vyhodnotí špatně a dává pokyn škrtící klapce ke zvýšení otáček. Četl jsem i o tom, že stačí vyndat na chvíli pojistku řídící jednotky nebo odpojit baterii na 24 hodin, paměť se vymaže a je to OK. Případně že si to po 500 – 2000 km sedne samo. Vyzkoušeno, nic z toho nepomohlo. K oné spotřebě: „tolik nestoupne“ – ale stoupne, na nádrž cca 42 l natočím cca 400 km. Navíc když se vám zvýší samovolně volnoběžné otáčky, když brzdíte motorem někde s kopce, nyní v zimě na náledí nebo ve šlichtě je to velice nepříjemné až nebezpečné.
    K ventilátoru kus nové kabeláže natahovali (vypálené konektory s konečky kabelů), vždy mi vrací vyměněné díly, na kabeláži je nová izolačka. Ale vždycky se vypálí onen odpor. Taková krabička s nějakou pružinkou

    Pro příspěvek 17.2.2010 17:43: mě se to začalo vesměs sypat po uplynutí záruky. Možná by stálo za to auta ve vývoji opravdu testovat na výdrž, nevěřím, že komponenty ve vývoji a ve zkouškách bez problémů vydrží vše a ze sériové výroby ne, zvláště když o některých závadách čtete jako o typických. Zde pak není ve vývoji nebo ve vlastní výrobě něco v pořádku. A občas odebrat nějaký to auto ze sériové produkce a to taky dlouhodobě testovat. nebo to nevydávat za kvalitní značku a stanovit podle toho cenu. Nedovedu si představit, že by takhle v domácnosti vypadávala TV, pračka, sporák, mikrovlnka … Vše se nedá nasimulovat nějakými zrychlenými testy.
    Jde o to, že náhradní díly i práce jsou u škodovek drahé, ale přesto levnější než u zahraničních značek. Jak jsem uváděl, známí a kolegové šli po ojetinách do nového – to co já zažil na jednom voze, tak oni neměli na jednom kuse, ale na několika, ale ceny oprav byly vyšší u zahraničních značek, a to i v neznačkových servisech.
    Možná mi poradíte, že bych měl chodit pěšky, což taky dělám, do práce jezdím vlakem, ale to auto je prostě občas nenahraditelné nebo se od 2 cestujích osob výše vyplatí oproti hromadné dopravě – viz článek p. Chvátala Jezdit s vlaky Českých drah je jako loterie. Nikdy nevíte, co přijede (http://www.mesec.cz/clanky/jezdit-s-vlaky-ceskych-drah-je-jako-loterie/) a následná diskuze.

    Proto jsem reagoval, když nastala nějaká nenadálá porucha, člověk u sebe nemá hotovost, tak mu platba kartou přijde vhod. A samozřejmě mu není příjemné, aby ještě platil za to, že platí kartou nelevný servisní zásah.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).