Hlavní navigace

Názor k článku Za babku do Evropy od Ladislav Osvald - Vychytralá <chytrá křídla> SmartWings Internetové obchodování je do značné...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 11. 2004 16:10

    Ladislav Osvald (neregistrovaný)
    Vychytralá <chytrá křídla> SmartWings

    Internetové obchodování je do značné míry závislé na důvěře. V okamžiku, kdy pomocí karty zaplatíte, nemáte žádnou hmatatelnou záruku, že i dodavatel své závazky splní. I v případě letecké společnosti SmartWings máte jen rezervační kód, bezvýznamný shluk písmen a číslic, a záleží jen na poskytovateli, zda je vymění za zaplacenou službu. To znamená, že jakmile začne tento poskytovatel svým zákazníkům lhát, padá tím základní předpoklad jeho možnosti obchodovat.

    A právě účelem tohoto článku je ukázat, že společnost SmartWings nejméně ve dvou případech porušila tento základní princip a zřejmě (záměrně) uchýlila se ke lži.

    Situace:

    V dubnu jsem si u společnosti SmartWings koupil přes internet dvě letenky z Prahy do Madridu a zpět s návazností na další lety do Malagy a zpět. V případě zpátečního letu se jednalo o sobotu. V červnu mne společnost SmartWings telefonicky informovala, že ruší veškeré sobotní lety do Madridu a zpět a nabídla mi výměnu letenek na pátek nebo na neděli. Jelikož jsem v té době již měl zakoupené letenky na návazné lety do Malagy a zpět, jedinou možností bylo zvolit si zpáteční let v neděli s tím, že ze soboty na neděli přespíme v Madridu. Na mojí přímou otázku mi pracovnice SmartWings (Hanka Plzáková) tvrdila, že výdaje s tímto vynuceným ubytováním mi společnost SmartWings proti předložení faktury uhradí.

    Po návratu jsem příslušnou fakturu a další potřebná potvrzení poslal doporučenou poštou na adresu, kterou mi sl. Plzáková v dubnu dala a čekal jsem na vyjádření. Po měsíci marného čekání jsem do firmy zavolal. Pracovnice jejího reklamačního oddělení sl. Šlaufová mi tvrdila, že ode mne žádný dopis nedostali. Po dohodě jsem jí všechny materiály poslal znova faxem.

    Současně jsem požádal Českou poštu o pátrání po údajně ztraceném doporučeném dopise. Za dva týdny jsem dostal vyrozumění, že zásilka byla řádně doručena a mně byla vyměřena pokuta ze neoprávněnou reklamaci. Hned jsem to sl. Šlaufové volal a chtěl jsem vysvětlení, proč mi tuto nepravdivou informaci poskytla: moc se divila, že o žádné reklamaci nikdy neslyšela. Požádal jsem jí tedy o kontakt na její nadřízené; jako mávnutím kouzelného proutku mi za hodinu přišel e-mail se zamítavým stanoviskem k mé žádosti o úhradu nákladů.

    Stěžoval jsem si na její jednání u jejího nadřízeného, pana Šimona Říhy, spolu se žádostí o úhradu pokuty za neoprávněnou reklamaci, ale dosud jsem ani od něj odpověď nedostal.

    Považuji za důležité varovat všechny potenciální zákazníky společnosti SmartWings, protože toto jednání nesvědčí o její serióznosti. Počínaje rušením řádně objednaných a zaplacených letenek, přes poskytování účelových nepravdivých informací, lživé tvrzení o nedoručení stížnosti, po evidentní neochotu situaci řešit.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).