Hlavní navigace

Názor k článku Vztah křesťanské morálky a lichvy: je lepší žebrat než si půjčovat od fosil - Juhůů, můj oblíbenec vykutal další kompilát! Jelikož nepředpokládám, že...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 6. 2019 18:31

    fosil (neregistrovaný)

    Juhůů, můj oblíbenec vykutal další kompilát!

    Jelikož nepředpokládám, že to tu autor čte, mohl by mi někdo jiný osvětlit (třeba některý z přispěvatelů do fóra, co se tu dojímají autorovou fundovaností) následující pasáž:

    "Sněm, který se konal v roce 325 v Nicei, stanovil, že zavrženíhodným jednáním je nejenom úroková lichva, ale také snaha o jakýkoli nespravedlivý zisk. Tento zákaz se vztahoval pouze na duchovenstvo, nikoli ovšem na ostatní veřejnost. Už ve starověku vznikla koncepce hrubé újmy (tzv. laesio enormit), vedená snahou o dosažení rovnováhy ve smluvních vztazích."

    Jaký význam má v tom odstavci poslední věta? Má nějaký vztah k předchozímu (nebo následujícímu) textu? Co tím chtěl autor říct a co to znamená?

    Je to jen ilustrace faktu, že Kalabisova převažující odborná metoda CTRL-Cizí + CTRL-Vlastní ještně není úplně zvládnutá.
    Oceňuju samozřejmě (tlesk, tlesk!), že pasáže do článku nakopíroval víceméně chronologicky správně, nicméně by bylo ještě fajn vypustit nesouvisející pasáže. Pak už ty jeho kopírky budou působit fundovaně a odborně úplně na všechny!

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).