1) Dopravni znaceni je casto zbytecne restriktivni az nesmyslne. Typicky omezujici znacky davno po konci stavby, omezujici znacky nekolik set metru predtim, nez je omezeni opravdu potreba, prerusovana cara v neprehlednem miste, zato na prehlednem a vhodnem k predjizdeni plna...
2) Policii (a obecnim straznikum zvlast) nejde o nejake snizovani nehodovosti, ale o vyber pokut. Takze tvrde stihaji z hlediska bezpecnosti irelevantni zato dobre dokladovatelna formalni poruseni zakona (prekroceni povolene rychlosti), zato opravdu nebezpecne veci typu mysky a dalsi nebezpecne predjizdeni zcela ignoruji.
Jeste ad "vymluva na osobu blizkou": To je kampan policie, ktera to tak nazyva, pritom ona sama by nejlepe mela vedet, ze prislusna formulace v ustave je "...pokud by tim _SOBE_ nebo osobe blizke...". Tedy neni to zadna vymluva, ale vyuziti ustavniho prava nemuset SEBE napraskat, kdyz policie nema dostatek dukazu, aby vinika usvedcila sama.
Důvodem nehody je to, že někdo neudělal za volantem, co udělat měl. Nezpomalil, nejel přiměřeně stavu vozovky a provozu, nevěnoval se řízení nebo se mu věnoval příliš bez odpočinku, atd. Ale ono je prostě jednoduché kydat hnůj na policajty.
To, že policajti nesledují opravdu důležité prohřešky proti pravidlům nejen silničního provozu, ale kolikrát i proti zdravému rozumu a pudu sebezáchovy (např. taková ta předjíždění na nepřehledných úsecích), to je, řekl bych, otázka ryze finanční. Kdyby byly prachy, není problém naverbovat další policajty (zvlášť v týhle době), rozdat jim služebáky a hybaj na kamery archivovat to, co někteří řidiči na silnicích předvádějí. Jiná možnost, jak odhalit nebezpečné chování za volantem, mě nenapadá.
A k té osobě blízké. To je za strany MK argumentace jak od počítačovejch pirátů. Stahování je prý v ČR v souladu se zákonem, leč každopádně jde o prohřešek morální.
>> Kdyby byly prachy, není problém naverbovat další policajty (zvlášť v týhle době), rozdat jim služebáky a hybaj na kamery archivovat to, co někteří řidiči na silnicích předvádějí. Jiná možnost, jak odhalit nebezpečné chování za volantem, mě nenapadá.
Ty prachy by se vybraly prave z tech pokut co by nasledne rozdavali policajti. Nedavno jsem byl svedkem nebezpecneho predjizdeni z prava v miste kde soucasne na dalnici najizdelo auto z pripojovaciho pruhu... Tohle neni chyba z nepozornosti (jedu 96 misto 90). Ten ridic musel vedet co dela. Normalne 10-15 tisic pokuta a hotovo. Priste radsi vstane o 10 minut driv nez aby to honil na ceste :-)
Mne se stává velice často v Praze, že na křižovatce odbočuji a místní mazáci se zařadí vedle mne zprava nebo zleva, kde je zrovna místo (aniž by tam bylo více pruhů) a pak se cpou vpřed, jako kdyby byly Toplánkem a s právem přednosti v jízdě. Jen ty majáky a doprovod jim chybí. Škoda, že nemám nějakou shnilou škodovku, to bych jim trochu zdrsnil metalízu letmým dotykem.
Co se týče cizinců, tak u nás v pohraničí se třeba Němci náramně předvádějí. Doma na 50 jedou jak připosraní šneci raději 35. Jde o to, že pro Němce naše pokuta 2 tisíce Kč není žádný majlant, pro nás jejich 50 € dost citelný zásah do peněženky. Ale ačkoliv se u Nměců přes den nesvítí a na dálnicích mají neomzeneou rychlost, tolik bouraček tam nevidím, co jich je u nás. Tak to asi v tom svícení a omezování osobní svobody - rychlosti nebude. Asi ale bude důležité, že tam si dovolí jet vyšší rychlostí pro to, že mají dobré silnice a dobrá auta. U nás se je v ledasčem snažíme napodobit, takže na silnici plné vyjetých kolejí, záplat, děr a hrbolů bychom taky nejraději jezdili neomezenou rychlostí, a to ještě nejraději nějakými konzervativními výkřiky techniky z Mladé Boleslavi. A to nejde do hromady. Každý by měl mít nějakou sebesoudnost, jet tolik, na kolik má. Nejen autem, ale i mozkem, s přihlédnutím na stav vozovky a hustotu silničního provozu a ke svý dosavadním řidičským zkušenostem. Dokud se mladí kohoutci budou naparovat kurníkem darovaným tatínkem milionářem a vraždit kolem sebe připletivší se 120káře, bude to stát za lej*no a žádné pokuty je nenanučí jezdit ohleduplně. Body se dají dneska legálně i nelegálně umazat, tak jaký problém v pokračování deliktů na silnicích?
Cituji : Jde o to, že pro Němce naše pokuta 2 tisíce Kč není žádný majlant, pro nás jejich 50 € dost citelný zásah do peněženky.
Vy jste si neprepocital kolik EUR je 2000CZK ? Ja vam to prepocitam, je to 74.30. Myslite, ze pro Cecha je pokuta o 50% vyssi nez v Nemecku citelny zasah do penezenky nebo ne ? Proc myslite ze Nemci v Nemecku neprasi ?
Já jsem ale nepřepočítával 2000 CZK na €. Myslel jsem to ve smyslu, že u nás za nějaký přestupek dostanete "odměnu" 2000 CZK (což pro Němce není až tak velký peníz a v Německu jen 50 € (což je pro většinu našich lidí pálka).
Je to asi jako u mnoha jiných odvětví: vzhledem k jejich 4-5x vyšším platům nejsou jejich pokuty pro ně až tak vysoké, pro nás samozřejmě po vynásobení x28 vysoké jsou, vzhledem k příjmům, jaké tu bereme).
Můžu se zeptat, jak k takové situaci může dojít? Je jasně psáno, že na dálnici se jezdí v pravém pruhu a prostřední či levý jsou určeny výhradně pro předjíždění. Pokud ten, co předjížděl zprava, nejel odstavným pruhem, potom je největší chyba právě v těch hovadech, co jezdí v prostředním a levém pruhu, přestože mají vpravo volno. A že tam volno bylo je evidentní z toho, že tím pravým pruhem mohl někdo předjíždět. Právě nevyužívání pravého pruhu je jedním z největších prohřešků proti bezpečnosti a plynulosti dopravy na českých dálnicích - videí na toto téma je na netu milion.
K tomu došlo takto: ten co jel v levém pruhu předjížděl autobus co jel v pravém přitom byl několik desítek metrů za ním. Zároveň v tom místě na dálnici najíždělo auto z připojovacího pruhu. Které by najelo v pohodě za ten autobus. V tom okamžiku se ale přihnal 3-dveřový bavorák a předjel auto jedoucí v levém pruhu zprava, přitom znemožnil najetí autu z připojovacího pruhu (ještě že si toho řidič všiml), protože tam udělal myšku a pak se vecpal do stále se zmenšující mezery mezi autobus a to auto v levém pruhu, které ten bus předjíždělo.
Prostě ohrozil 3 vozidla kvůli tomu aby nahnal pár sekund.
Nejsem původní pisatel, ale souhlasím s tím, že pokud někdo předjíždí vpravo, tak primárně je vina na tom, co jel v levém pruhu, ačkoliv měl být v pravém. Přestupek páchají oba, ale původním viníkem je ten, kdo celou situaci přivodil, a tou je ten jezdec v levém pruhu.
Motáš dohromady dvě věci a to způsobení nehody a páchání přestupku. Bude postižen jak ten, kdo způsobí nehodu, tak ten, kdo páchá přestupek. Jedinej problém je s průkazností, nicméně dnes jsou čím dál častější palubní kamery, takže i s tím by nemusel být problém.
Asi jako když pojedeš ožralej a někdo ti nedá přednost a naboří tě, tak on dostane flastr za bouračku a ty za chlast.
Jasně, palubní kamery mají dneska už i cikáni v žigulíkách... Takže verze toho v levém pruhu je ta, žes jel vpravo jako s hnojem, on tě začal normálka předjíždět, což jsi nepřenesl přes srdce, přidal jsi a začal ho předjíždět zprava... Takže on neudělal nic, a tys mu bránil v předjetí a ještě předjížděl zprava---
Nechápu, proč to opět stáčíš někam jinam. Já neřeším, co kdo bude tvrdit apod., ale kdo má za co nést odpovědnost a to v rámci vyhlášky.
To já tady taky můžu argumentovat, jak ti můžu zničit auto a pak vytáhnout najaté cikány, co ti do výfuku nafoukají montážní pěnu, kombinačkama stisknou ventilky a hodí pár kostek cukru do nádrže. Že je pravděpodobně nikdo nechytí je věc jedna, že se to dělat nemá věc druhá a ta podstatná. Stejně tak je podstatné, že se nemá jezdit v prostředním či levém pruhu, ten je mimo obce pouze na přejíždění. Tečka.
Hloupost. Pokud předjíždíte z prava, je to VASE vina. Vy NESMITE predjizdet z prava. Pokud ten co jede v levém pruhu brzdí provoz, to je už o něčem jiném.
Důležité je, že se nesmí předjíždět vpravo.
Vcera jsem protahl moje jednostope vozidlo. Jedu po silnici za dvema auty, tachometrovych 120kmh (misto 90kmh). Ale protoze ani toto debilkovi v zamrizkovane ochcavce nestacilo, zacne 100m pred krizovatkou auto pred sebou predjizdet, takze mohl jet 140kmh? V krizovatce!!!
Sorac, na to nemusi byt vyslovna znacka a ani plna cara, proste pokud nejsem hovado a debil v jednom, tak v krizovatce nikdy nepredjizdim, ani traktor, tim padem uz vubec ne rychlosti pres 120kmh!!!
Cajti jsou tu BOHUZEL od toho, aby kontrolovali, jestli nahodou nevjizdis na D1 za Brnem rychlej nez 60kmh, pochopitelne za sucha a krasneho pocasi. Nekdo tam totiz vymyslel omezeni na 60ku ... A protoze tam je to pro ne pohodicka, nic se nemuze stat, pokuty jasne, tak proc ne ...
Záleží jak ve které. Viděl jsem i frajera co předjížděl na křižovatce stylem, že projížděl pruh v protisměru vyhrazený pro odbočování doleva. Takovýmu bych sebral papíry na místě. Ať jezdí autobusem / vlakem.
Jo, předjíždět se může, to je fakt (pokud teda jedeš po hlavní). A až ti tam vyjede zleva z vedlejší blbeček, který se při vyjíždění na hlavní podíval jenom doleva, protože ho ani ve snu nenapadne, že zprava může něco přijíždět v levém pruhu, tak tě ty nápady s předjížděním v křižovatce rychle přejdou.
Jenže on nemluví o zákazu předjíždění v křižovatce, ale o možnosti v křižovatce nepředjíždět. A to jsou má slova, důležitější je zdravý rozum za volantem, než se držet striktně zákona. Který sice ledacos zakazuje, ale na druhou stranu taky povoluje, což nemusíme přece vždy využít. Třeba to předjíždění v křižovatce.
V hodne krizovatkach se BOHUZEL predjizdet muze, to vim. Pisu snad ze ne? Jo, predpisy bych si ale prolistovat znovu mel, stejne tak jako ty by sis mel nejmin 2x precit to, na co reagujes.
Pokuta dle příjmu viníka je sice hezká myšlenka, ale muselo by se dotáhnout vše do zdárného konce. Vždyť řada podnikatelů s vysokými příjmy je vlastně z důvodů daňové optimalizace "nemajetnými chudáky". Běžného člověka pokuta např. 2 tisíce za to, že někde na dálnici zkoušel ze své škodovky vytáhnout 145 v hodině, docela dost rozhodí, pro podnikatele v autě za 3 mega je to úsměvné dýško pro cajta a ještě mu může nabídnout předplatné, aby ho za každé překročení zákona nemuseli stavět a zdržovat, případně předvolávat k vysvětlení.
Jsou přestupky závažné, neomluvitelné (jízda na červenou, nedání přednosti, telefonování za jízdy) a naopak nicotné (pásy, lékárna, nesvícení). Bohužel, většina z těch prvních je těžko prokazatelná (cajt vás musí "ručně" nasnímat, záznam musí mít čas, rychlost - zaměří a zdokumentuje spolehlivě a automaticky radar překročení rychlosti, ale nedání přednosti vám automat nezaznamená, průjezd na červenou je zaznamenáván jen na vybraných křižovatkách, které jsou opatřeny kamerami (obdobné i s měřením rychlosti stacionárními radary - každý tyhle úseky zná a dává si na nich pozor). Tam, kde uvedené není, nastává divoký západ, právo silnějšího a mocnějšího, jen ty kolty proklatě nízko zavěšené byly vyměněny za dražší zbraně za 4 kolech. Z důvodu problematického dokazázování uvedených nebezpečných přestupků se proto Policie zaměřuje na ony nicotné přestupky, které jsou však lépe prokazatelné (lékárnu vám zkontrolují na místě při zastavení vozidla, na pásy a světla stačí fotka s datem, rychlostí a obrazem řidiče).
Obecní policie byly založeny za účelem dodržování pořádku v obci. Bohužel, kde se většinou pohybuji, jsem už strážníka "pěšmo" neviděl ani nepamatuji. Zato na řidiče si vyšlápli vlastně všichni a všichni chtějí hrabat na pokutách hlavně za rychlost, ve velkým městech ještě za neplacení výpalného, nikov za to, že to auto tam nějak překáží. Státní dopravní, obecní a ještě cajti z místního oddělení - všichni by se měli přejmenovat a.s. a sro - protože pracují hlavně za účelem zisku a výběru pokut od řidičů. A když pak slyšíte, jak hrozné jsou plány pokut a jak velení Policí odmítá, že jsou zaměřeni hlavně na pokuty, je z toho normálnímu člověku blivno. A je docela luxus, mít dvě policie /státní a obecní/, když obě mají takřka stejný popis činnosti - vybírat pokuty od řidičů za překročení rychlosti.
K nehodovosti na silnicích přispívají velkou měrou i sami podnikatelé, někde v teple od barového pultu nutí své zaměstnance v terénu za volanty porušovat kdejaké předpisy. Ti musí být v jednom okamžiku na 3 místech, včera bylo pozdě, a tak hlavně náklaďáky jezdí vysokými rychlostmi, nedodržují bezpečnostní přestávky, jezdí nevyspalí. Tohle budování přetrženého hospodářství za každou cenu mělo už mnoho zcela nevinných obětí. Za socíku byly běžné 2členné osádky, viděli jste to dnes, aby závozník ukazoval, naváděl, případně na chvíli zastavil dopravu? Dnes se nebezpečné manévry vč. couvání dějí jen v jedné osobě, zrovna tak přejezdy přes celou Evropu s přáním "ono to nějak dopadne", zisky jsou přece to nejdůležitější ... Statistika nehodovosti však zatím mluví o něčem zcela jiném
Takhle to vidím já, 30 let za volantem neprofesionálně, bez jediné zaviněné nehody, 2 pokuty - jedna za rychlost v Praze, kde na 2proudové je 80ka, jen na jednom úseku mezi 2 křižovatkami ona 80 chybí, a oni tam měřili, já nohu s plynu nesundal, nevšiml jsem si, že tam nějaké přerušení 80ky vůbec je, druhá za stání - nechal jsem dítě v autě a skočil si do obchodu, měšťáci samozřejmě číhali za bukem, až se k autu vrátím. I když jsem argumentoval, že značka zákazu nemá reflexní provedení a aut tám stálo víc, byli neinformovaní o možnosti nedodržovat dopravní značky, nespňují-li tyto zákonnou úpravu - stalo se před léty, dnes by tam asi byla značka normu splňující. Oba "těžké" prohřešky mne tehdy (4 a 9 let tomu nazad) stály po 2 stovkách, body tehdy ještě nebyly, ale se*ou mne dodnes.
A to já zase s pokutami dle příjmu nesouhlasím - popírá to samotný význam peněz. Podle mého názoru má být veškeré zboží a služby pro všechny dostupné za stejnou cenu (tedy včetně pokut).
Ale co by pomohlo jsou progresivní sazby.
První přestupek - standardní pokuta, druhý přestupek - dvojnásobná pokuta, třetí přestupek - čtyřnásobná,... A pokud by nezaplatil do x dnů - odejmutí řidičského oprávnění.
Ten bohatý člověk by si pak mohl dovolit jen o pár "kol" víc.
Samozřejmě toto dát na opravdu závažné přestupky a takové, kterým se lze vyhnout - alkohol, rychlost,...
Hloupost by byla dávat to za špatné parkování, protože např. v Praze to dost často jinak nejde a profesionální řidiči by brzy byli bez řidičáku.
Ideálne je dať pokutu vo forme povinnosti odpracovať N hodín verejnoprospešných prác. Trest je tak pre každého rovnaký, a pritom kto zarába za hodinu 1000kč, príde o 10000kč, kto ale zarába iba 100kč/hod, vyjde ho to na 1000kč.
Jde o to, kdo jaký má oficiální příjem. Podnikatel v autě za 3 mega může být pro úřady "chudák sociální případ", zaměstnanec nepobírající ani průměrnou mzdu a splácejí hypošku za panelákový byt pro úřady zdrojem velké zabavitelnosti příjmů
K těm progresivním sazbám. Problém je když jeden řidič najede třeba 2 500 km ročně a druhý - třeba řidič z povolání, ale to je jedno - např. 60 000 km ročně. Ten první třeba udělá 5 přestupků, ale při tak malém nájezdu ho policajti nevyhmátnou ani jednou. Kdežto ten druhý má smůlu. Bude platit jak mourovatý... Přitom třeba bude lepším řidičem a dělat méně přestupků vzhledem k počtu ujetých km než ten první... a za to bude trestán progresivní sazbou. Třeba proto, že musí v dnešní dynamické době dojíždět autem 50 km denně do práce.
Proto jsem z toho vyloučil pokuty za parkování. Ale překračovat povolenou rychlost, předjíždět tam, kde se nesmí nebo pod jezdit vlivem alkoholu - tomu se může snadno vyvarovat jak ten, který najede 50 km, tak ten, co najede 50 tisíc km za rok.
Skutečně existuje nějaký řidič v ČR který nikdy nepřekročí ve městě 50km/h a mimo město 90km/h ? Pokud neřídí jen babetu, tak bych takového svatého chtěl vidět. Vzhledem k tomu, že po hlavních tazích měst se běžně jezdí 60-70km/h, tak nasbírání pokut za rychlost je otázka pouhé náhody a na "nebezpečnosti řidiče" vůbec nezáleží.
A proč tomu tak je? Protože se řidiči nebojí. Kontroly jsou řídké a postihy příliš mírné.
Já si nepamatuji, že bych někdy překročil povolenou rychlost v obci a nebo na silnicích mimo obec. Možná o nějakých 10 - 20 km/h na dálnici.
Měl by jste mít svatozář, ale těžko uvěřit.
Možná by ale spíše stálo za to, zamyslet se nad tím, že pokud nějaké pravidlo pravidelně porušuje 99% lidí, zda není s daným pravidlem něco špatně. Všechny zavřít nemůžete a všem řidičák taky sebrat nemůžete.
V takovém USA mají dopravu pořešenou poněkud lépe. S lehkou nadsázkou lze říct, že každá silnice tam má svůj rychlostí limit odpovídající konkrétní situaci. Není tedy problém vidět např. 3 paralelní ulice, každou s jiným limitem, např. průtah městem 45-55 mph, vedle větší ulice s 35mph a ještě vedle úzká ulička jen s 25mph. U nás bude všude tupě 50km/h, dnes už možná na průtahu 70km/h, pokud tam náhodou není alespoň půl kilometru žádný přechod.
Obdobně jedna silnice vedoucí přes menší městečko může mít různou rychlost dle toho jak se noří do města. Takže na kraji města, kde je sem tam nějaký dům bude 45mph, v širším centru 35mph a v úplném centru třeba jen 25mph, zato u nás je tupě 50km/h i v místě kde nejbližší dům je ještě 200 metrů daleko.
To se pak nelze divit že lidi porušují pravidla, když ony odporují zdravému rozumu.
Evidentně nemáte ponětí, jak to ve skutečnosti funguje. Bohatý člověk těch koleček může mít kolik chce, protože má za své peníze a svůj vliv moc na patřičných místech všechno ututlat. Jednoho takového osobně znám, je to poměrně hovádko, ale sponzoruje místní policii (dává jí svoje auta, co už nepotřebuje) a taktéž rozdává úplatky (formou "předplatného", jak tu někdo psal) a můžete si být jist, že cokoliv se mu na okrese stane, tak mu projde. Mimo okres je to trochu problém, ale i to se dá.
Prostě bohatší to budou mít vždy jednodušší než chudší. Není to úplně košer (viz mnou popsaný příklad), ale je to realita a je třeba z toho vycházet.
V souvislosti se zmíněným jiným chováním českých řidičů doma a v zahraničí si nemohu odpustit, že to platí i opačně - tedy cizinci se doma chovají rovněž jinak, než u nás. Z toho, dle mého soudu, plyne, že problém bude v českém prostředí. Co je v něm špatně myslím dobře zdokumentoval p. Kára výše.
Zajímalo by mne, zda je více nehod ve městech či mimo ně. Policie se totiž téměř výlučně zaměřuje na úseky mimo města. Chápu, že při nižších rychlostech ve městě vzniknou nižší škody, takže nejnovější policejní statistiky asi nebudou příliš spolehlivé v tomto ohledu.
No hlavne by me zajimalo, co prumerny dementni cechacek=spechacek ziska, kdyz turuje svoji popelnici v protismeru a predjizdi kolonu, kdyz to ma domu par kilaku. 20 sekund? 30?
No a kdyz neco takoveho odkoukaji cizinci (nedejboze retardovani polaci), jsou krizky u cest na svete ...
Představ si, že mu o těch 30 sekund uteče začátek 123. dílu 45. řady nějakého stupidního seriálu na TV Zhovn@ s celebritami, o kterých nikdo nikdy neslyšel... To by přece nepřežil ;-).
Ty směšně krátké doby zákazu řízení v tabulce v článku vynásobit 10 a bylo by to OK. Například za 1. chlast či drogy za volantem 5 let zákaz, za 2. chlast dosmrti bez papírů, bez výjimky. To samé za rychlosti o 50 kmh přes limit, anebo přejetí dvojité plné. Jak by rázem ubylo pirátů!
:))) tyjo, ty si fakt pic*s :) ja jezdim bezne i kilo nad limit a myslim ze v pohode... muzes si prat tresty jaky chces, na prani ubozaku jako ses ty kazdej kasle :)
Jeden takovej, co to měl v pohodě, to do mě málem napral ve svý černý R19 s černejma foliema. Naštěstí to se mu to na poslední chvíli chytlo aspoň na to, aby vypad z protisměru a napral to do pole. Jeho štěstí - já bych tam měl předek, on na mě letěl šikmo bokem.
Co máš ty? Opel Kadett, VW Golf II ... tak něco, ale jistě černý folie a silný repráky - to prej nahrazuje obsah lebky a dokonce i tlumiče. Ten mamlas v R19 jel po jedničce bez krajnic jenom asi tak 130 (ne jak ty 190), ale auto se mu houpalo do stran, že zjevně po tom, co dal majlant za subwoofer, na nový tlumiče už mu nezbylo.
Nikolivěk. Pokud si dovolujete dávat na roveň lidský život a řidičák, tak já ne. Sebrat někomu papíry a zakázat řizení není totéž jako sebrat mu život. Ať si klidně chlastá jak chce, ale nebude řídit. Nebo podle vás je v pořádku, že prakticky každý rok můžou chytit ožralu za volantem a do roka mu vrátěj papíry? Ožrala s odjištěným granátem mezi lidmi by vás nechával v klidu? Tisíc mrtvých lidí na našich silnicích ročně, to je 20.000 tisíc mrtvých od roku 1989. V pohodě??? Jenom já mám mezi spolužáky (patnáct let po škole) díky silničnímu provozu už 3 křížky!
Na řidičák by neměl být automatický nárok. Zatím je to tak, že řidičák má nebo může mít každý - analfabet, debil, úchyl i kriminálník - a taky to podle toho vypadá.
K čemu mi je, že někdo, kdo zabije při nehodě 20 lidí, jde na 8 let sedět a za 3 roky bude mít zpátky papíry? Ať jde do krimu třeba jen na 3 roky, vždyť úmysl ty lidi zabít v jeho činu nebyl, ale papíry ať dosmrti neuvidí!
Za porušení předpisů by měl viník jít krátkodobě do vězení. Třeba na pěd dnů, měsíc, dva, podle závažnosti. Vím, že jsou naše věznice už teď přeplněné, ale mělo by to myslím větší dopad než pokuta. A při opakovaném porušení delší sazba. To by si rozmyslel i podnikatel, jestli bude porušovat předpisy nebo ne.
Do vězení by se mělo chodit i za prznění češtiny. Třeba když někdo napíše "pěd" místo "pět", měl by jít sedět na pět dnů. A bez vycházek, pouze s učebnicí češtiny na cele.
V Ejpovicích na přivaděči, pod tělesem D5 v levém pruhu směrem na Prahu havarovala dodávka.
Proč tam ta dodávka havarovala? Protože prší a na mokré vozovce je tam rychlost omezená na 60 km/hod., ale blbci v Octávkách, dodávkách, vytuněných Golfech apod. přece nebudou dodržovat nějakou omezenou rychlost...