Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Vyplatí se vám věrnostní programy, nebo jen dáváte data obchodníkům? od Host - Pan * pobavil. Je vidět, že není obchodník....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 5. 2017 19:14

    Host (neregistrovaný)

    Pan * pobavil. Je vidět, že není obchodník. Sice ví, co všechno obchodník vidí, ale už nevidí prostou realitu, že tato data jsou BIG data. A určitě se obchodníkovi nevyplatí je jakkoli analyzovat, protože vyvodí leda kulové na cena/výkon. Klubové karty jsou "placebo" efekt, jde o to, aby se lidi vraceli, sbírali body a občas jim dají slevu na to, co se zrovna prodávat potřebuje. Případně bronze level apod.

    Platí pro Clubcard i Globuscard, žádné jiné výhody tam nejsou. Mimochodem, k těmto kartám se dávají takové malé setřičky pro rodinné příslušníky, registrované na někoho, kdo ty nákupy nakonec vůbec nedělá. Statisticky je v tom takový bordel, že sumarizace prodaného zboží na konci týdne má stejnou hodnotu, jako jakákoli drahá analýza. Nějaké párování s platební kartou nemá valný význam, bankovní tajemství je dané - nedá se dokonce ani zjistit, jestli dotyčný neutrácí víc než jsou jeho příjmy :-)

    Ale to neznamená, že po vás nejdou - nicméně s mými daty, která vlastně nemají si mohou vytřít, mě to mávnutí kartičkou fakt nezabije :-)

  • 12. 5. 2017 22:40

    Miloslav Ponkrác (neregistrovaný)

    Je vidět, že o tom víte houby.

    Obchodníkovi se možná vyplatí, možná nevyplatí big data analyzovat, ale každopádně se mu je vyplatí prodat k analýze někomu jinému.

    Klubové karty rozhodně nejsou placebo efekt.

    Statisticky je v tom dostatečný pořádek, aby ta data byla cenná. Statistika nemá nijak velký problém při analýze s tím, že určitá část dat je špatná či nekvalitní. Čím větší soubor dat, tím spíše dokáže dát správný závěr i při dosti značném bordelu a omylů v těch datech.

    Párování s platební kartou do toho přidá další proměnnou - a podstatně zvýší cenu dat.

    Co se z toho dá zjistit budete vědět, až budete alespoň elementárně statistice rozumět.

  • 13. 5. 2017 11:58

    qwertz (neregistrovaný)

    Není třeba být obchodník, stačí se věnovat Business Inteligence, pak vás při znalosti oboru na jakoukoli slevovou kartičku přejde chuť.

    Obchodník data samozřejmě analyzuje (respektive má na to nakoupené automatizované nástroje), díky čemuž je schopen cílenou reklamou ovlivňovat chování zákazníka. Např. tím, že slevové kupony kopírují dlouhodobé preference zákazníka, takže pak nakupuje více (neboť v akci je vždycky to co jinak nakupuje v menším množství). Krom toho jsou tyto data přeprodávány dodavatelům tj, třetím stranám, se kterými nemáte vůbec nic společného. Stačí nebýt hlupák, a přečíst si klubové podmínky. To že tomu technicky vůbec nerozumíte se dá pochopit, ale to že nečtete podmínky smluv vypovídá hlavně o vaší hlouposti.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).