Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Vyplatí se platit povinné ručení? od petr - Povinné ručení platím ze zásady v minimální výši,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 6. 2019 12:28

    petr (neregistrovaný)

    Povinné ručení platím ze zásady v minimální výši, protože z principu vždy všechny povinnosti, které mi nařizuje režim, a které proto musím plnit, plním v minimální výši. S povinným ručením navíc z principu nesouhlasím. Povinné ručení je klasický příklad toho, jak zákonodárci ignorují zájmy lidí a řídí se zájmem zisku pojišťoven. Kdysi se mluvilo o tom, že povinné ručení bude umožňovat spoluúčast, dodnes tomu tak není. Pojišťovny by přišly o část vybraných peněz na pojistném. Peněz od lidí, kteří si jednou týdně dojedou do obchodu pro větší nákup a tím pro ně ježdění autem končí. Ti platí stejně, jako lidé, kteří za rok najezdí desítky tisíc kilometrů, a platí vpodstatě i za ně. Těm, co jezdí málo, věří si a mají na to uhradit případnou jimi způsobenou škodu, by přišla vhod spoluúčast. Cena pojistného při spoluúčasti např. do 1 milionu by podle pojistné matematiky měla snížit pojistné mým odhadem na setinu plného pojistného. Stát by neměl nutit majitele vozu pojišťovat si plnou úhradu i nízkých škod, to nechť nechá na úvaze vlastníka vozu, ale měl by zařídit, aby jakémukoli cizím zaviněním na hrůzných českých silnicích poškozenému, byla uhrazena celá škoda. To se mnohem spravedlivěji dá zařídit odvodem části daně z pohonných hmot na "pojištění" v rozsahu škody třeba od 10 milionu neomezeně (tento systém by respektoval, jak moc je vozidlo provozováno - tj. pojistné by bylo přímo úměrné najetým kilometrům, tedy i výši rizika). Vlastníci by měli na výběr, zda vozidlo pojistit do max. deseti milionů, nebo ho nepojistit vůbec (nepojištěn = spoluúčast 10 milionů). Pro právnické osoby, zejména pro speditérské firmy či firmy s vlastním vozovým parkem čítajícím více než tři automobily, by mohly být limity či podmínky poněkud odlišné, než pro fyzické osoby, pokud by se ukázalo, že je to spravedlivější.
    Věřím, že řidič se spoluúčastí by jezdil opatrněji, než řidič, za kterého vše pojišťovna uhradí, zaviní-li druhému škodu. Samozřejmě by nikdo řidiči nebránil, se pojistit na plnou částku.
    A poslední poznámka: divíte se, proč jsou náhradní díly na auta, když je potřebujete koupit, tak drahé? No přece proto, že je musí platit hlavně pojišťovny. Proč z pojišťovny nevyrazit deset tisíc za zpětné zrcátko? Nabízené na trhu nedeformovaném pojišťovnami, sotva by jeho cena vylezla nad 999 Kč v "akci".

  • 10. 6. 2019 13:20

    (neregistrovaný)

    Jenomže ten řidič,který jede jenom jednou týdně na nákup.,může udělat stejně vysokou škodu jako ten co najezdí deset tisíc km měsíčně

  • 10. 6. 2019 17:40

    petr (neregistrovaný)

    Ano, ale čistě statisticky je pravděpodobnost nehody úměrna počtu najetých kilometrů. I když jsou i jiné faktory, možná i převažující, jako je zkušenost řidiče. Avšak ani tzv. sváteční řidič, nemusí být nezkušený či horší. jen nemá takovou potřebu stále někam jezdit.

  • 10. 6. 2019 18:29

    brk

    Tihle řidiči jsou hlavně často postrach. Nejsou zvyklí na provoz, mají špatný odhad, vytvářejí krizové situace.

  • 10. 6. 2019 13:56

    VlK

    Povinné ručení AFAIK nezakazuje pojišťovnám mít smlouvu se spoluúčastí. Na trhu už jsou nabídky, kde je spoluúčast v zahraničí pár tisíc výměnou za nižší pojistné (o něco málo). Spoluúčast 1MKč nikdo nenabízí, osobně pochybuji, že by takové pojištění si někdo sjednal. A jedním z důvodů, proč možná pojišťovny ho nenabízejí je ten, že do výše limitu vždy platí poškozenému (na rozdíl od jiných pojištěná). Případnou spoluúčast, výluku si musí vyřídit až následně se svým klientem. Tedy i přes vysokou spoluúčast 1MKč by poškozenému stejně museli platit a riziko vymožení po svém klientovi by stejně nesli, takže cena pojištění s takovou spoluúčastí by nebyla tak nízká, jak si myslíte.
    Na trhu už jsou pojišťovny, které segmentují dle počtu ujetých kilometrů. Nicméně riziko není lineární s počtem kilometrů (stejně jako není lineární s počtem roků řízení.Dokonce pokud opravdu jezdíte málo, průměrné riziko takových klientů je relativně vysoké.

  • 10. 6. 2019 14:56

    jezevec (neregistrovaný)

    pro vás pane by bylo ideální pojistit si jen tech posledních sto metrů, na kterých se vám stala nehoda, a to zpětně - tak byste mohl na povinném mručení zaplatit jen sto metrů za čtyři halíře, a ty tři kilometry před tím jste mohl mít zadarmo, když se tam na nich nic nestalo :-).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).