Hlavní navigace

Názory k článku Vyplatí se kupovat zájezdy v Německu?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 2. 2014 8:05

    Patrik Chrz

    Dovolil bych si článek trochu upřesnit. Zájezdy s německými cestovkami se vyplatí tím více, čím "méně průměrné" máte požadavky. Zatímco základní (polopenze, 2 osoby, 2 týdny) ceny zájezdů se příliš neliší, propastné jsou rozdíly v příplatcích (single, All inclusive, třetí a čtvrtý týden pobytu, některé české cestovky nejsou ani schopny 3 nebo 4 týdenní pobyt zařídit).
    Pokud letíte po Evropě, případně do severní Afriky a to jako pár nebo rodina, tak opravdu často nemá smysl cíleně vyhledávat německé cestovky. Zvláště, pokud bydlíte v Praze (jinak to ale budou vidět lidé bydlící u hranic) a dopravu na letiště tak máte zdarma, navíc při odletu odpoledne či večer ušetříte den dovolené, někdy i dva, pokud se vracíte v noci a máte zaměstnání, kam si můžete dovolit přijít rovnou z letiště a ten den nějak "přežít".
    Naopak u exotických destinací (Karibik, ostrovy v Indickém oceánu) již rozdíly rostou a dá se tak dostat i na polovinu nákladů české cestovky. Kromě toho, jak je v článku uvedeno, mívají německé cestovky často příznivější časy odletů a i vstřícněji počítají délku zájezdu, tedy ve skutečnosti může být ten německý i o tři dny delší, přestože v katalogu bude uvedena stejná délka.
    Dále hodně záleží na tom, kde a kdy kupujete. Cena v katalogu a last minute ceny v různých srovnávačích se výrazně liší. Když se k tomu přidá výrazně širší nabídka hotelů i destilací na německém trhu, tak stále mají německé cestovky co nabídnout. Jen to chce více vybírat.
    V internetových fórech jsem se také dočetl, že v hotelech se výrazně vstřícněji chovali ke klientům německých CK, než těch českých, z osobní zkušenosti ale nemohu potvrdit, do většiny hotelů, kam jsem s německými CK vyrazil, ty české své klienty nevozí.

  • 17. 2. 2014 8:41

    Asterix (neregistrovaný)

    Jen pro představu zájezd bez CK. V dubnu jedu do Thajska 26.4-8.5.2014. Letenka z Prahy s návratem do Vídně vyšla na 11.800,-Kč. Ubytování v Thajsku 5* hotel se snídaní Cape Dara resort Pattaya za 4900,-Kč na jednoho ( 9 dní) a Bangkok Millenium Hilton 5* se snídaní na tři dny 2400,-Kč na jednoho. Celkem tedy 19.100,- Kč.
    Ve dvou lidech úspora 49380,-Kč oproti české CK......... a vo tom to je

  • 17. 2. 2014 8:45

    Pedro (neregistrovaný)

    Je zajímavé,že autor článku uvádí u odletů z Prahy NULOVÉ navýšení nákladů na dopravu a parkování.Letiště Václava Havla je k Českým občanům tak milostivé,že neúčtuje parkovné?!?!?!?! To pochybuji!!!!! A doprava do Prahy také není "za hubičku". Německé cestovky dávají k zájezdům jízdenky na vlaky z celého Německa na vybrané letiště a zpět zcela zdarma! To je už také docela úspora,ne?

  • 17. 2. 2014 9:00

    bez přezdívky

    Prahu jsem uvedl jako referenční bod, pro lidi blízké letiště, na které se lze (stejně jako pro jiné do Brna, Ostravy...) z České republiky dostat velmi levně, bez nutnosti zde parkovat. Pochopitelně každý má jiné nároky a třeba chce na českém letišti parkovat. Všechny varianty bohužel v článku nejde postihnout, stejně tak je velký rozdíl v tom, odkud do Německa jedete.

  • 17. 2. 2014 10:07

    avathar (neregistrovaný)

    Ještě jednu poznámku navíc ke shora uvedenému. Další rozdíl mezi zájezdem od CH v ČR a od CK v Německu (nejjen) při dálkových letech je v typu letadla. Veškeré dálkovky pro české CK létá Travelservis s letadlem, které nemá příslušný dolet a musí tankovat. To znamená, že "přímý let" v katalogu je ve skutečnosti let s 2 - 3 zastávkama na dotankování, případně pro úsporu např. do Karibiku cestou letadlo rozváží dovolenkáře i do jiných destinací a staví i 5x a celková doba letu se podle diskuzních příspěvků rozzuřených pasažérů došplhala i na 33 hodin. Pasažér během pauzy na dotankování nesmí opustit palubu (žádná cigaretka) což některé lidi dokáže pekelně vystresovat. Navíc, používané letadlo TVS má jednu uličku uprostřed a tedy během letu je plná lidí, kteří stojí frontu na wc na obě strany, nejde se tedy moc protáhnout pochodováním po palubě. Zahraniční CK používají pro dálkové lety tzv. wide - body letadla, tedy takové, které mají dvě uličky mezi sedačkami. Také rozestupy mezi sedačkami budou u TVS úsporné, tedy malé, tedy nepohodlné.
    P.S.: do Thajska cestovat s CK jsou vyhozené peníze.
    P.P.S.: jako obvykle autor článku dává rovnítko mezi obyvatele ČR a obyvatele Prahy, přestože zde žije pouze 1/10 obyvatel.

  • 17. 2. 2014 10:30

    avathar (neregistrovaný)

    jinak, klasický přístup CK je tvrdit, že TVS jim pár dní před odletem změnil typ letadla, což samozřejmě není pravda, protože CK si wide body letadlo prostě neobjednají, neboť je o 900,- Kč na sedačku dražší. Zde několik citací z internetů:

    Re: Boeing 737-800 s TVS do Thajska - co vy nato?

    od firefly v 28. 05. 2012, 13:14

    Musím reagovat . Když jsem v roce 2009 kupovala v CK Firotour letecký zájezd do Thajska, bylo uvedeno, že se jedná o přímý let bez mezipřistání s velkým dálkovým letadlem. Ovšem když jsem si týden před odletem šla do CK pro pokyny na cestu, slečna mi s velkou lítostí, div že neplakala , oznámila, že zlý Travel servis jim na poslední chvíli změnil letadlo a že tedy poletíme 737 a jak je jí nás líto, ale věřím tomu, že ta slečna ani nemusela vědět, na čem se tehdy šéfové CK s TS domluvili.
    No každopádně, svou cestu jsem tehdy popsala zde v trip reportu a od té doby bych s žádnou CK nikam a nikdy nejela.

    Další:

    - mista je pocitove velmi velmi malo (stezuji si v podstate vsichni v letadle, ac jsou mnozi zkuseni cestovatele), a je me celkem jedno, jake zde uvadite typicke srovnavaci vzdalenosti sedacek u jinych spolecnosti, ale takovou sedaci katastrofu, jako u TVS do BKK jsem jeste nezazil, a to mam celkem dobre zazite dalkove turisticke/eko­nomicke tridy zejmena v 747kach od BA nebo KLM (190 cm)

    - je to mozna konstrukci, nebo kratsi vzdalenosti, ale opravdu je celkove mista mene nez u jinych link. turist. trid (jiz zmineny BA)

    - samozrejme, ze na takove dalce (14-16 hodin) je tezky pruser jen jedna a velmi uzka ulicka, pouze 2 zachody (!) pro ekon. tridu, ktere vytvarely cca az 4 hod. frontu az cca 30 lidi v te jedne ulicce (!)

    - nefunkcni (a snad i neexistujici) palubni zabavni system, coz pri tak dlouhem letu a striktnim zakazu zapinani cehokoliv elektronickeho po celou dobu letu (!), bylo hodne neprijemne a divne, prestoze tam byly servovyklopne monitory pro info o letu, ale nic vice (letadlo asi novejsi, melo mj. jiz LED plynule osvetleni, a ne konvencni zarivky)

    - sedacky jsou kozenkove (mozna nejaka umela kuze), coz je po 14-16 hodinach do BKK ci zpet takrka na nemocnici

    - nektere cestovky, letajici s timto TVS neradem ale nabizeji pro destinaci BKK i paral. dopravu linkami z Vidne nebo Bussines Class, ktery je jiste pri cene cca 50 kKc za kvalitni zajezd do Thai cenove prijatelny, a v nem se cesta da jiz prezit

    - mel jsem stesti, ze pri ceste zpet to pilotum vyslo, a overstop byl jen v Muscatu (Oman), prestoze ero letelo misty proti silnemu vetru pouze kolem 660 km/h (!), v cest. hladine kolem 10 kkm...nekteri cestujici reportovali, ze to bezne seda v Bombay, Budapest, Blava, nebo dokonce i Brno pro nedostatek paliva pri ceste zpet proti vetru

    - jinak opravdu obdivuji crew i piloty, ze s takovym sracem leti pres cely svet a celou cestu makaj a makaj v tak desnych podminkach a s nasranymi lidmi

    - je ale pravdou, ze na letisti v BKK jsem videl podobne chartery B737 napr. Finair a jine, nejak se to rozmaha, ale je to skutecne silene

    - a pro ty chytroliny, kteri radi "lette s necim jinym" jen to ze na nejake terminy a svatky se nic jineho sehnat neda, zbyva jen vubec neletet

  • 17. 2. 2014 10:35

    avathar (neregistrovaný)

    Popis zpáteční cesty s TVS z Malé (Maledivy) do Prahy (CMB - Srí Lanka, CC - letušky, PAX - pasažér, BAH - Bahrajn, PRG - Praha, FRA - Frankfurt):

    Tak jsme se odbavili. Na palubních vstupenkách jsme měli číslo sedadla „ANY“ – myšleno sedni, kde je volno. Aha, v éru budou lidi z PRG do CMB, my si sednem, kde bude volno – hm, divnej low cost. Protože od snídaně uběhlo dost času, vyrážíme na oběd. Zaplatím, sedneme si, v rozhlase to zachrchlá – PAX letu QS909 dostanou za razítko na palubku jídlo a pití zdarma. Bohužel mě nenapadlo , že jako charter něco dostanem, ta letištní delegátka taky nic neřekla. Jídlo mi samozřejmě zpětně nerefundují, beru teda ještě pití do zásoby – později se hodí. Duty free, procházky, nakonec skončíme vleže na sedačkách. Většina lidí odešla do gatu – bezpečnostní kontrola je až těsně před ním. Rozhodli se špatně – byly tam už jen nepohodlné sedačky a žádné pití. Já průběžně kontroloval údaje na příletové tabuli a do gatu jsme šli až po přistání éra.
    Lezeme do éra, zdraví nás opálená letuška, ale éro je překvapivě prázdné. PAX do CMB zřejmě vyhnali do tranzitu. Sedli jsme si tam, kde byl prázdný bin a kde jsme předpokládali, že nikdo nesedí. To samozřejmě nenapadlo všechny a nemohlo se to podařit každému. Přišli PAX do CMB a postupně se množily hádky, které CC nejdříve nijak neřešil. Kdo byl měkký, tak se chvíli hádal, pak vstal, přestěhoval kabinová zavazadla a sedl si jinam, aby k němu po chvíli zase přišel někdo s očíslovanou palubkou z PRG, tak zase hádka a zase stěhování. Docela jsem se bavil . Přes prázdný bin nad naší řadou, ale nakonec i k nám přišli jiní PAX, řka, že jim sedíme na místech . S palubkou ANY jsem se ale byl ochoten hádat, že moje je jakékoliv sedadlo a stěhovat jsem se odmítl. Bylo to v době, kdy letadlo bylo už skoro plné a já nechtěl sedět v 10. řadě, ženu mít v 18. a dítě ve 24. řadě. Posledním cestujícím musely jednotlivá místa po celém letadle vyhledávat letušky – a zkuste to, když někdo stále stojí a stěhuje zavazadla. „Běžte na 27C“ – za 5 minut se PAX vrátil, že 27C je obsazené. Už to vypadalo, že je víc PAX než sedaček. Vzlétlo se tak s dalším zpožděním, protože nastoupit, posedat si a pohádat se zabralo trochu času. První hádka nastala asi v řadě 8, byla docela dlouhá – než se dohodli, tak přes řadu 8 nikdo nemohl projít a tak se postupovalo hádkama dál ke konci letadla. Nutno dodat, že PAX do PRG měli za sebou vstávání mezi 3 a 6 hod. ráno a dlouhé čekání často v zavřeném gatu. PAX z PRG přišli na letiště asi v 18 hodin, čekali tam, odletěli asi ve 2 ráno a teď bylo asi 15 hodin pražského času. Jen jaká byla asi na palubě nálada. CC nejdříve nic neřešil, potom pomáhal s vyhledáváním volných sedaček.
    Start byl tak s asi 8-9 hodin zpožděním. Domů – nejdříve 90-minut zajížďka do CMB. Cestou se PAX domluvili, že éro neopustí, protože se jim nechtělo podstupovat druhé kolo hádky o sedačky, stěhování zavazadel a nést riziko, že rodina bude na 11 hodin rozstrkána po celém letadle. Mlčky jsem souhlasil. Nahlášeno letuškám. Po přistání si vystoupili ti na Srí Lanku a nám oznámili palubním rozhlasem, ať si přesedneme tak, jak jsme seděli cestou sem. V tu chvíli jsem už i já křičel, že se zbláznili, protože nejedu na dovolenou, abych si pamatoval číslo sedačky, nebo schovával palubní lístek (já vím, mnoho z vás si je schovává), když mě o to nikdo předem nepožádá. A lidí křičelo víc. Pak se ozvalo z rozhlasu, dle mého názoru už přidrzle , že když teda „nejsme schopní“ si vzpomenout, kde jsme seděli, tak si budeme muset vystoupit i se zavazadly a zase nastoupit systémem „kdo dřív přijde“. Nikdo nevystoupil. Na jednoho PAX letušky zavolaly snad i policistu (někoho místního v uniformě) – ten, když viděl, že PAX není opilý, hlasitý a že jen logicky argumentuje, tak zasalutoval a odešel. Nakonec jsme si zase popřesedali (i mě manželka donutila), plus mínus to mohlo sedět jako při příletu. Přistoupili PAX z CMB.
    Z letu plánovaného jako denní se tedy stal zase let noční. Dál už se nic nedělo. Zase nás vyhodili v BAH na tankování – cca 100 minut. Jak to dělá Ryan při těch svých obrátkách – naprosto nechápu. Když se tak zamyslím nad těmi časy, tak si říkám, že pokud nedostali nějakou výjimku, tak se z časových důvodů možná personál měnil i v BAH. To jsem ale byl už tak mrtvý, že jsem si letušky už neprohlížel. To by pak pro ně byla ještě lepší šichta – práce, 11 dní na MLE, práce, další pauza v BAH … V PRG jsme přistáli v 8:30 ráno. Záda mě bolela ještě týden.
    Je to možná divné, ale při cenách dovolené na Maledivách – když je let prezentován jako přímý, tak nemám chuť se během dvou hodin dvakrát hádat o místo a stěhovat zavazadla. Nemám chuť na neoznámenou tankovací zastávku v BAH, ani na okliku přes CMB. Dovolená byla super, cesta byla zoufalá. Asi se nebudete divit, že podruhé jsme letěli z FRA Condorem, opravdu přímý let.

  • 19. 2. 2014 0:06

    emil holub cestovatel (neregistrovaný)

    pisatel "avathar" to vystihl naprosto presne- letet do Thajska s Travelservisem muze jen opravdovy masochista anebo "zelenac" Ty letadla jsou tzv short-haul = na kratsi vzdalenosti, presto si dobrodruzi od Travelservisu troufnou klidne i na 11.000km cestu do Asie. Ze se potom musi 2x i vicekrat pristavat je evidentni- o nejakem komfortu cestovani nemuze byt vubec reci. Sam jsem takhle letel (kdysi davno) 1= prave do Thajska a tehdy jsem si rekl zeto bylo poprve a naposledy kdy jsem ze sebe udelal osla za sve vlastni (nemale) penize. Od te doby jsem byl v TH jeste cca 9x ale vzdy uz po vlastni ose= letenka od Emirates s mezipristanim v Dubai (kde si protahnete nohy anebo rovnou prenocujete a dalsi noc pak po prohlidce mesta/navsteve plaze pokracujete do BKK) Service/jidlo/le­tadla se s nejakymi diletanty z Phy vubec nedaji pomerovat a verte mi= Airbus A380 je tak obrovske a komfortni letadlo ze misto v economy class vam poskytne vic luxusu nez coby dokazali vypotit soudruzi od CSA v jejich pseudo"busines­s"class :o)))) Vhledme k tomu ze A380 ma tolik dveri je i sance ze chytnete "exit" mnohem vetsi nez napr u 747, takze casto si staci jen rict. Pak mate mista pro nohy tolik ze si muzete hrat fotbal :o)))) BTW- velmi slusny hotel v Thajsku nemusi stat vice nez 1,500Kc/noc =je jedno jestli jste tam sam anebo DVA=cena je stejna a 2snidane jsou vzdy v cene, Samozrejmosti take byva pool,a ostatni jidlo se pak da koupit na ulici/ v restauracich apod za radove polovicni ceny oproti CR.

  • 17. 2. 2014 19:21

    xls (neregistrovaný)

    Vyzkoušel jsem už všechno, do Asie lítám pravidelně 2x ročně, tak jen pár poznámek:
    1) k Němcům se v hotelech chovají úplně jinak než ke Čechům; když jste Čech a součást německého zájezdu, tak byli v Thajsku dost zmatení
    2) cenově už nejsou německé cestovky, co před pár lety. Doby, kdy bylo Thajsko přes Němce za poloviční ceny, jsou už bohužel pryč
    3) jak se tady psalo, pokud nakupujete u české cestovky a let zajišťuje Travelservis, je to jen pro silně otrlé. Naposled jsem s nimi letěl Bangkok před více než 10 lety a už nikdy víc. Dokud budou lidi ty předražený zájezdy přecpaným dobytčákem kupovat, dobře jim tak. Je to výlučně české specifikum, všichni ostatní lítají dlouhé tratě na příslušných letadlech.
    4) Nejlepší cestovka - žádná cestovka. Cestovat samostatně je mnohem zajímavější, klidnější, svobodnější (no a většinou i podstatně levnější).

  • 17. 2. 2014 20:06

    mates (neregistrovaný)

    Taky je třeba zdůraznit, že německé cestovky uvádějí počet nocí, kdežto naše
    počet dní, včetně dnů odletu a příletu.
    Takže kdo chce korektně srovnat ceny, musí u české CK zadat o jeden
    den víc.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).