Ale to je přece logické, že se ještě musí platit paušál či výpalné čezu. Podle mě jde hlavně o samotnou cenu elektřiny za klimošku. Asi těžko si budu dělat novou přípojku jen pro ni, takže mě třeba osobně zajímá opravdu jen to, co sežere klima a ne kolik mě stojí to, že mám doma 220V i na lampu.
Kdo ohřívá vodu el a ne plynem, má vyšší paušál a nižší cenu. D25 nebo D26
http://www.tzb-info.cz/t.py?t=4&i=14&h=3
Co sem furt matláš plyn, nízkou sazbu na klimu využije ten, kdo má sazbu D35 (kombinace akumulačního a přímotopného vytápění, nízká sazba 16h denně) nebo D45 (přímotopné vytápění, nízká sazba 20h denně). D25 a D26 je akumulace, nízká sazba 8 hodin denně typicky v noci, takže se to na klimu moc nevyužije. Ti co elektrikou netopí/neohřívají, a těch je rozhodně většina, mají D01 nebo D02, kde je cena za kWh kolem 4,5Kč, takže použití této sazby je logické. Sazba nijak nezávisí na tom, jestli je nebo není zaveden plyn.
na webu PRE je u D25:
V odběrném místě musí být řádně instalován elektrický akumulační spotřebič pro vytápění objektu nebo elektrický akumulační spotřebič pro ohřev užitkové vody.
a u D26: V odběrném místě musí být řádně instalovány akumulační elektrické spotřebiče pro vytápění objektu.
Čili v podstatě máš něco na co bys dneska neměl nárok, což by se asi mělo hlásit :-)
I s montáží nás stála klimatizace Galanz pod 10000 Kč (ten typ split). Doporučuji nekoupit v akci v hypermarketu a pak řešit montáž (v sezóně můžete taky čekat 2 měsíce), ale koupit za stejnou cenu od montážní firmy a mít namontovanou třeba za týden. Alespoň ta naše klimatizace se svépomocí namontovat nedala, plní se po smontování pracovním plynem a na to je třeba zařízení. Cenu z akce jsme tedy použili jen k vyjednání ceny od montážní firmy a vzali to komplet od nich.
http://www.google.com/products?q=ac&aq=f
jinak clanek nic moc. obzvlast usmevna je i formulka vypoctu uspor.
I splitová (Eta) se dá koupit už za 5 500 Kč a taky umí topit, navíc je účinnější než přímotop (zřejmě funguje jako tepelné čerpadlo)
http://zbozi.cz/?q=klimatizace+split&order=cheap
Nevím kde autor článku čerpal podklady o spotřebě a cenách klimatizací ale jsou úplně scestné. Nástěnné klimatizace jsou dnes podstaně levnější než ty přenosné ale spotřeba el. energie je plus mínus stejná. Jediná pravdivá informace je že nástěnné klimatizace nejsou tak hlučné jako ty přenosné.
Ty ceny jsou fakt nesmyslné. Proč píšete jen polovičku ceny? To je takový problém zjistit konečné ceny, které jsou většinou kolem 4,50/kWh?
A ty ceny klimatizací? Úplně mimo! A že je nutné mobilní klimatizaci vylévat? Jak kterou!
Tedy suma sumárum, víte o tom prd ale z prdu napíšete článek.
A to se snažíte tvářit jako „doborný“ server! Styďte se!
Dobrý den,
máte pravdu, takto položeno to bylo zcestné. Problém byl v tom, že já jsem byl ještě z nedávného psaní článku o dodavatelích energií v mysli naštelován tak, abych porovnával cenu, kterou si konkurují, tedy cenu za silovou elektřinu, proto jsem uváděl také pouze tuto „poloviční“ cenu. Pro aktuální článek to ale není logické, i když část ceny za distribuci je fixní (minimum). V tabulce i příkladu jsem to již opravil.
Co se cen klimatizací týče, tak u nich jsem vycházel z cen internetových obchodů a citace v článku je přímo od člověka z oboru, který jistě nemluví do větru.
Jinak se nestydím, protože mýlit se je lidské, a zvláště pak má-li člověk po dovolené. :)
Hledal jsem asi minutu:
http://www.nejlepsiceny.cz/klimatizace/
To jsou trošku lepší ceny :)
nebo nad spolecnou domovni kotelnou. v lete, kdyz se vecer zacne ochlazovat lidi naskacou pod sprchy a do vany a to se potom dejou veci. v koupelne nad kotelnou mate i 40 a to je moderni tepelne izolovana podlaha, ale kotelna je izolovana taktez a tam je tou dobou nadhernych 60–70… takze venku se sice ochladi, ale doma to poznate az tak kolem jedne rano.
I když v paneláku nebydlím, tak velké paneláky jsou napojeny většinou na nějaký centrální zdroj tepla, takže tam nějaký bojler nebo broiler nepřipadá v úvahu. Pokud se někdo chtěl z důvodů nekřesťanských cen tepla odpojit, tak narazil, neboť nedostal povolení např. na lokální kotelnu. Aspoň u nás. Ale jsou i jiné objekty než paneláky, a tam existují různé lokální kotelničky, které pak teplem zásobují i ty, co o teplo např. v létě nestojí – viz *** neregistrovaný 23. 7. 2010 9:45
do firmy jsme s odstupem let porizovali nekolik ruznych technologii od ruznych firem a dodnes jsme nenasli kompetentni firmu schopnou korektni instalace.
typicke projevy neschopnosti nainstalovat klimatizaci jsou.
split klima vnitrni jednotka namontovana vzhuru nohama. takze fouka studeny vzduch na zem. sprave ma studeny vzduch foukat do mist, kde se zdrzuje horky a ten studeny to misto schladi a horky vzduch rozviri tak, aby se vratil k vnitrni jednotce a byl nasat. takze ma jednotka foukat od zeme ke stropu nikoliv naopak. pokud bude klima foukat zimu na zem vrch se nikdy neochladi akorat vam budou mrznout nohy a budete mit rymu a potit se jak prase.
stropni jednotka s odvodem vody intalovanym do obraceneho U tedy z jednotky do kopce a pak z kopce ven z budovy. typicky projev zaledovana s 5cm namrazou venkovni jednotka a nefunkcni vnitrni pokud neni zaledovana vnejsi, protoze dehydrator nema kam odvadet vodu.
venkovni jednotka multisplitu nainstalovana sice do stinu, ale do rohu do zavetri, kde se vzduch ani nehne, takze je tam ve stinu nadhernych 78C venku, ale jednotka se pri 65C vypne protoze je prehrata.
odvod vody interne podel stropu vodorovne bez spadu zarustajici plisni ve vode, ktera tam zustava po vypnuti.
atd. atd.
Bóže drahej jedínej, to je zas debata o ničem.
Vyplatí se klimatizace? V Čechách na těch 15 dnů, co je teplo asi ne, to v poho zvládne větrák a zatažení rolet nebo závěsů. A pořizovat si klimatizaci s tím, že ji dalších 20 let nepoužiju, protože v létě horko nebude, a když náhodou ano, tak jsme zrovna na dovolené na horách, kde takové teplo není, no to si radši zajdu na vychlazené orosené pivčo a dva panáky.
Kdy tu bylo naposledy takhle teplo jako letos?
Klimatizace se vyplatí někde v Řecku, Španělsku nebo v jiných státech, kde může běhat víc měsíců v roce. Čechy prostě nejsou státem vhodným pro houfné rozšíření klimatizací. Klima by se možná vyplatila, kdyby v zimě zároveň sloužila jako topení.
PS: tuhle jsem se zasmála jedné norské zpěvačce. Přijela na Colours of Ostrava a řekla do rádia, že v Norsku je teď „strašné horko“ – v poledne je tam +20 C! (a u nás bylo v ten den +36 ve stínu).
Jsou lidé, kteří vyšší teploty špatně snáší. Mezi ně patřím i já. Jak je nad 20 stupňů, je mi vcelku mizerně. Zdravotní problémy, které mám, mi ke snášení horka taky dvakrát nepřidávají. A co se těch zhruba 15 dnů v roce, kdy je nad 30 stupňů týče, to jsem vždycky už napůl mrtvý. Hlavně v práci potřebuji nízkou provozní teplotu, protože mi to pak skoro nemyslí. Nemyslím si proto, že je to debata o ničem. To, že Vám postačí zatáhnout žaluzie neznamená, že to pomůže ke snesení horka každému. Nesuďte hned všechno jenom podle sebe (já, já, já).
Existuje nějaký oficiální dokument, podle kterého je pro práci v kanceláři v létě za optimální považována teplota v rozmezí 18–24 stupňů, a pokud je instalována klimatizace není důvod to překračovat a v podstatě je to i v zájmu zaměstnavatele, protože nad tuto teplotu celkem výrazně klesá výkonnost. Osobně bych na dodržování trval, ať se kráva oblékne.
Pracuji ve velkoplošné kanceláři s nízkým stropem, kde je průměr 28°C celoročně, věřte, že je to tragédie. Člověk se celý den potí. Ve vedrech se sice klímuje něčím co je určeno pro místnost 4×5m (čili symbolicky), a to paradoxně v létě máme lepší klima, protože se to „řeší“. Lidi tak nějak „chápou“, že je horko, a tak to uchladíme na 30°C. Díky špatnému větráním však celý rok máme naprosto příšerně, i v zimě jsou tu teploty kolem 27°C průměr. Ale co chcete dělat, 25 lidí se nikdy nedomluví na společném klimatu.
Taky si občas říkám, že klimatizace je luxus. Pokud nejsou parné dny. V tyto parné dny proklínám škodovku, že klimatizaci do nedávna považovala za luxus za cca 35 – 40 tisíc. Kdyby páni poslanci stáli co za to, tak dají povinnost vybavovat auta klimou do zákona, stejně tak jako ABS či airbagy. Kdyby nebylo krize, tak i u nově vyráběných aut by byla klimatizace symbolem luxusu za nemalý peníz. A co bezpečnost, kterou se Škodovka neustále ohání? Tam se klimatizace neřadí? Sorry, není to k bytové klimatizaci, ale k autům.
Ale i u nově stavěných bytů by klimatizace stála za řeč, zvláště starším lidem a kardiakům působí horka problémy. Udivuje mne, že mnohé nemocnice nemají klimu, nějaké podávání neslazeného čaje moc od horka neuleví.
Řešením je v horkých dnech vyrazit do nějakého nákupního centra, tam klimatizace většinou jsou. A jestli tam něco utratíte či nikoliv, je jen vaše věc.
Provoz klimatizace stojí nějaký peníz. Přímotopy taky každý netopí a kdo je má, skučí, jak je to drahé. I když dnů k topení je u nás víc než dnů, kdy jedou klimatizace.
Na všechno studie … stačí trochu selského rozumu. Tím neodsuzuji Váš názor, ale to, jak jsme z Unie zblblí, že na vše musí být vědecká studie a zákon, nestačí logika myšlení. Ale věřím, že když auta budou klimatizací vybavena, že by si ji člověk zapnul. Když tam není, nemá co zapnout. Zrovna tak jako s topením. Taky se nemačkáte v kabátě a radši jedete v krátkých rukávech, se zapnutým topením. I když někdy člověk potká magory za volantem navlečený jak na Antarktidu a v čepici k tomu. A u těhle nabalenejch je prokázáno, že se jim hůřeji řídí, což ovlivňuje nehodovost a podobně to bude i s bezpečností při jízdě klimatizovaným autem.
Pro „Kyberneta“ 26.072010 13:48: přispěvatel „Pavel-originál“ to už napsal za mne: výrobci si za vše „nadsdandardní“ mastí nepřiměřeně kapsu. Proč by klimoška na autě měla být nadstandardem a stát 35–40 tisíc, když je to z principu chladnička, kterou v elektře koupíte za 5 tisíc? Pokud by někdo neschválil zákony, tak škodovka dodnes dává ABS či airbagy jako luxusní výbavu za nekřesťanský peníz nebo až do vyšších verzí, opět za nekřesťanský peníz. Vzpomínám si, jak před zavedením těchto „vymožeností“ Škodovka vyhrožovala, jak se ceny aut zvednou. Přišla krize, a ceny mohly jít dolů, aniž by k tomu šly úměrně dolů i zisky fabriky. V současné době se uvažuje o uzákonění další elektroniky ovlivňující jízdu (ESP a pod.), což škodovka u Fabie, Ochcávky i mršiny pro romy dávala za příplatek 15 tisíc u všech verzí (snad jen „luxusní“ L&K a čtyřkolka to má v základu), R Mégane to má jen za 10 tisíc.u nejnižší výbavy, pak ale již v sérii, Fluence to má v každé výbavě, u Clia dokonce jen za 8 tisíc- čerpám z ceníků, které mám z 2–5/2010 – možná, že nyní to bude trochu jináč, četl jsem někde, že Škodovka postupně jednotlivé modely opět zdražuje.
Abych se vrátil ke klimatizacím – u aut by se měly každoročně dezinfikovat, zde záleží na způsobu. Viděl jsem na netu jak „povrchní“ způsob, kdy vám vydezinfikují jen výduchy, ale taky „hloubkovou“, kdy z kimatizace tečou opravdové srač*y. Jak je to u bytových klimatizací? Tam se dle mého taky usazuje nějaký bordel a tam, co kondenzuje voda, určitě nějaké preberky budou.
Ale jo, když s autem vyjedu, nemám garáž, tak v krátkých rukávech nepojedu. Nechytejte mne tak za slovo. Ale když potkám na dálnici, kde široko daleko není žádný sjezd či výjezd nebo v koloně nabaleného týpka, jak má spuštěný okýnka, protože je mu v tom kabátu vedro, a je jasný, že nejede první nebo druhý kilometr s totálně promrzlým autem parkujícím celou noc venku při – 25 stupních, tak takové balíky kolem sebe nemusím.
Většina dobrých aut už topí dřív než po 15 km a extrémní mrazy – 20 tu taky tolik nepanují. Pamatuji když rodiče měli Žigulíka, ten topil po chvíli, větrání měl náporové, takže ani nemusel běžet větrák, na rozdíl od současných „moderních“ aut.
Ještě pro rádce jezdit ve vedrech se staženým okýnkem: to je na revma. Ale to se projeví až po letech. Zrovna tak jako někteří frajeři jezdí s rukou venku, taky je to na revma. A už jsem bohužel taky viděl tu ruku kus od auta, když ji nestačil při nehodě schovat. Sice to byla ruka spolujezdce, ale přišít se už nedala.
Pro zastánce neprodražovat ceny auta „zbytečnostmi“ typu klima: to by se ale technický pokrok zastavil. Nevím, zda se lidi bouřili, když začali konstruktéři dávat do aut teplovodní topení, vyhřívaná zadní skla … Taky to určitě přineslo vyšší cenu. Ale vyšší produktivitou, větší sériovostí se dá zlevnit. Pokud budou klimu montovat do každého 10. auta, bude to jistě dražší (a i montážní linka bude jinak využita) než když budou dávat klimu do každého kousku. To samé bude jednou nejen s bočními, ale třeba i hlavovými airbagy či airbagy pro zadní spolujezdce, i když mnozí budou namítat, že vzadu nikoho nevozí a že je to tedy zbytečný „přepych“. Pak se hold budou muset podívat po jiné značce nebo se podřídit, případně si nechat onen „přepych“ nechat z auta vymontovat a doufat, že mu dá prodejce nějakou slevu za vybrakované auto.
Pokud to stáhnu ke slavné Škodovce, tak zrovna u ní pozoruji, jak píší i jiní, že každý prd, byť je to v podobě stokoruny, si nechá extra zaplatit. Tuhle ukazovali v Autosalonu, jak si musíte připlatit mnoho set Kč za „obyčejný“ Škoda-káblík, abyste mohli přehrávat z USB či iPodu. Není to sice o bezpečnosti, ale jen o komfortu. Pak se ze základní ceny dostanete úplně jinam, nechcete-li tam mít z prvovýroby místo volantu řidítka. Proto jsem uváděl srovnání s Renaultem – mohu si vybrat, zda chci dobře vybavený Mégan za 250 – 300 tisíc nebo za ty samé peníze menší Fabii, kdy když nechytnu akci, tak za ty samé peníze mám holátko bez klimy a dalších vymožeností. Clio velikostně obdobné Fabii je cenově a výbavově taky někde jinde, bohužel v neprospěch domácích. Ale musíme brát v úvahu specifikace pro ten který trh. Když si dovezete jakoukoliv Škodovku třeba z Německa, nestačíte se divit, co už tenkrát měly v základu. A to jak u Felicií, tak i u novějších modelů. Proto jsem srovnával výrobky určené pro český trh. A pokud třeba v Autosalonu porovnávají výbavy a ceny těchto výbav, tak škodovky mají bohužel za stejný peníz menší výbavu, a výbava, která je za příplatek, tak je dražší než výbava u zahraničních značek. Co na to odborníci na Euro, většina doplatkové výbavy bývá nakupovaná v rámci koncernu za €, a díky tomu by tyhle eurové věci měly být levnější nebo aspoň stejně tak drahé, jako u jiných značek z eurozony.
Nemuzete dat lidem mnohatisicovou povinnost, jen na zaklade domenek. Myslim ze co se nasledku tyce, tak by daleko vice prospely bocni airbagy, ctyrbodove pasy, nebo helma a taky nic z toho neni povinne. Ja treba klimatizaci v aute nemam a vubec mi tam nechybi v tak parnych vedrech, ze by mi otevrene okynko nestacilo sem jeste s mojim autem nejel.
Ve vyctu vam chybi treti typ klimatizace a to kompaktni (obvykle se prodava pod oznacenim okenni) jednotka. Ta ma na rozdil od mobilnich dva oddelene vzduchove okruhy ale jakozto kompaktni celek nepotrebuje vnejsi jednotku.
Pro mnohe je to jedine mozne reseni, protoze umisteni vnejsi jednotky nemusi dovolit majitel domu, pamatkari atd. a nebo je k jeji instalaci nutno postavit leseni, coz se hodne prodrazi. Obvykle se umistuje do prostoru okna, proto nazev okenni ale jsou i typy pro zaveseni na zed pod okno. Do zdi je nutno udelat dva otvory pro vstup a vystup vzduchu. Zvnejsku se umistuje pouze mrizka, ktera pokud je v barve fasady neni videt.
Naopak mobilni klimatizace vubec nedoporucuji. Maji pouze jeden vstup vzduchu a to z mistnosti. Tim vam v mistnosti klesa tlak, ktery se vyrovnava tak, ze ruznymi skvirami, netesnostmi v oknech, pode dvermi atd. se vam nasava horky vzduch zvenku. Dalsi vec je ta, ze se odvadi jiz vychlazeny vzduch ven (nebot nasava z mistnosti). Realita je pak takova, ze v okruhu metru az dvou kolem teto klimatizace je chladneji ale ve zbytku mistnosti naopak jeste tepleji nez bez jejiho pouziti.
V článku moc neberou v úvahu, že přenosnost zařízení může být docela důležitá výhoda. Třeba dopoledne nám praží slunko do obýváku, fučíme klimoškou tam. Přes poledne cca do 14:30 je na boku domku, fučíme v předsíni nebo dětském pokojíčku. Odpoledne a večer je nutné fučet v ložnici, kde je před západem slunka umrtvující vedro. Takže jsme-li doma, klimoška kočuje dle potřeby.
Taky jsem ji kdysi měl,ale zjistil jsem, že je k ničemu. Horký vzduch musí vyfukovat ven a ten je pak nahrazovaný přívodem z venku, nebo v horším ale obvyklejším způsobem ze vzduchotechniky od sousedů (odér). Měla výkom 9000 BTU a tak tak ochladila jeden pokoj za značného hluku (kompresor uvnitř bytu).
Cca před 4 lety jsem kopil Sencor o výkonu 12000 BTU za cca 7000Kč +400 trubky. Ve venkovní jednotce bylo dle prospektu chladiva dost na cca 7 m trrubek. Popis instalace přiložen, není třeba žádného odborníka (prorazit díry ve stěně, přišroubovat trubky k jednotkám, odvzdušnit a hotovo). Výkonem 12000 BTU je klimatizace pro 3 pokojový byt cca 78m2 až předimenzovaná a neběží více než 4 dodiny denně. Příkon při plném běhu (změřený) je 1,2 kW. Při topení pak cca 1,4–1,5 kW.
v 2+kk 48 m2 mame 4 okna na zapadozapadojih a v letni slunecne dny teplotu cca 30C az do 23 hodiny. Kazdy rok se v ramci veder radime, jestli AC ano nebo ne. Stejne tak kazdy rok dojdeme k zaveru, ze NE. Duvod? pouzivat zarizeni za nekolik tisic korun cca 1/6 dnu v roce? A po zbytek jej mit jako stolek na kvetiny? Ani nahodou. Radsi si nechame pristi rok na jare instalovat do oken „stinici“ folii hotovo.
Mobilní klimatizace se určitě vyplatí. My ji koupili minulý týden a jsem naprosto spokojená. Kdyby si někdo nevěděl rady s výběrem, tak tady je online katalog klimatizací http://mobilni-klimatizace.ic.cz
Doba hodně pokročila, kdo dnes uvažuje nad mobilní klimatizací dělá krok nazpět (velká hlučnost, velké tepelné ztráty otevřeným oknem, popř. dlouhou odtahovou hadicí) kvalitní mobilní jednotka se pohybuje od 8-9tis nahoru, základní splitová jednotka i s montáží se dá po dobrém obchodu od 17500,- včetně montáže (profesionální firmou, vakuování chladícího okruhu) pořídit.
Dobrý den. Ano, vyplatí, nebo alespoň u nás to tak byla. Spotřeba není tak hrozná, když si člověk umí vybrat. Tyhle vedra si bez klimatizace absolutně nedokážu představit. Pokud někdo přemýšlí o koupi, určitě se mrkněte sem https://www.vzdusin.cz/mobilni-klimatizace .. na Vzdušínu mají skvělý, ověřený výběr :-) Kupovali jsme tam a byli jsme naprosto spokojení, velice ochotně nám poradili.