Hlavní navigace

Názor k článku Výhody v České spořitelně skončily. Nabízí dražší důvěru od qwertz - No vidíte, a jsme u toho. Ve skutečnosti...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 10. 2015 9:50

    qwertz (neregistrovaný)

    No vidíte, a jsme u toho. Ve skutečnosti vás zajímá pouze cena, nikoliv "kvalita služby" i když nás tady stále přesvědčujete o opaku. Při alespoň trochu racionálním uvažování by měl konsensus na základních nutných parametrech bankovního produktu vypadat následovně:

    1) smluvní vztah bez nebezpečných proti-klientských ustanovení
    2) bezpečné poskytování služby
    3) rozsah služeb
    4) odpovídající cena

    Jestliže banka nesplňuje ani bod (1) nemá vůbec žádný smysl zabývat se dalšími otázkami, protože s ní prostě rozumně uvažující jedinec žádnou smlouvu neuzavře. I kdyby byla FIO nejlepší bankou na světě, její VOP jsou s přehledem nejvíce proti-klientsky zaměřené na trhu a nikdo normální, kdo si tu smlouvu vážně přečte by to snad ani podepisovat neměl. Promiňte.

    Na bodu (2) je bohužel nutné vyřadit i AB. Pokud někdo neví, co to je dvoufaktorova autentizace, která se stala nejnižším základem bezpečnosti Internetového bankovnictví, neměl by banku vůbec provozovat. Situace, kdy nezávislé ověření (SMS) vyžaduje jen "první platba" a uživatel to nemůže změnit je naprosto skandální, zejména v kontextu s tím, jak klientům tvrdí, že "je to bezpečné". Jakékoli zařízení může být kompromitováno a vy nemáte 100% nástroj jak tomu zabránit a právě proto existuje dvoufaktorová autentizace, protože kompromitovat počítač a současně mobilní telefon (token) je řádově složitější. Jestliže, je klientovi AB kompromitován počítač, je úplně jedno, že k první platbě je třeba SMS. Poté co oprávněný uživatel provede první řádnou platbu a SMS zadá, může robot v pozadí provést ve zlomku sekundy jakékoli další operace. A zaplatí to pochopitelně klient. Transakce byla autorizována jeho ukradeným heslem, že? Než se zeptáte, rovnou vám odpovím, ano děje se to, případů jsou i přes vyšší úroveň zabezpečení u jiných bank tisíce (zpravidla kvůli hlouposti uživatel - nedávno třeba u FIO). V případě AB má útočník řádově lehčí práci a klient se nemá jak bránit. Až se stane dostatečně atraktivní, a pár klientů přijde o peníze, kvůli blbému PR s tím začnou něco dělat. Do té doby budouuživatelům tvrdit, že zadávat jen heslo je pohodlné, a přítom bezpečné - tedy cool. Ale co čekat od banky, která svoje IB implementovala také s využitím flashe, nebezpečné děravé technologie, jen proto, že chtěli mít hezké pohyblivé grafy a nechěli čekat na HTML5. Tohle je podle vás ta bezpečná banka? :-)

    Až teď se můžete bavit o "rozsahu služeb", ale FIO i AB nesplňují ani ty základní podmínky a vypadly předem. A k ceně jsme se ještě vůbec nedostali. A tohle už je hodně individuální záležitost. Např. uvádíte, že nechcete kreditku. No jo, ale lowcost vám až na vyjímky vydá pouze MC Debit/VISA Debit karty, a ty vám v zahraniční autopůjčovně nebo hotelu jako kreditku vezmou jen ztěží. Plnohonotné MC Standard a VISA Classic k běžnému dnes nabízí zejména střední a velké banky. (jen příklad)

    Takže ano, 220 CZK za SEPA platbu je od spořitelny zlodějina, a rozhodně to platit nehodlám. Ale tvrdit, že výše zmíněné banky poskytují lepší služby za méně peněz je úsměvné. Výše zmíněné banky se diskvalifikují býti vůbec bankami. Až mezi skutečnými bankami splňujícími alespoň elementární základy může klient vybírat na základ poměru kvality služby a ceny. Zástupům klientů lowcostu je ale všechno jedno, jde jim jen o cenu, maximálně ještě cool faktor. Úroveň bankovních služeb je ve skutečnosti vůbec nezajímá.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).