Nic ve zlém,ale Poštovní spořitelnu nepovažuji za banku ani se zavřenýma očima. Pokud přihlédnu k úrovni poštovních úřednic,tak ani snad kdyby za to ještě platili. Navíc na menších obcích kde Vám vidí lidi až do talíře nevěřím, že tyto úřednice dodržují bankovní tajemství.
mBanka dodnes nenabízí základní služby jako třeba debet, navíc ani mBank není banka, které bych věřil. Jejich Emax plus je dnes výsměch.
Fio nemohu posoudit, nemám s ní žádné zkušenosti.
Otázkou je, zda chtít účet zdarma a oželet některé standardní služby, nebo být u společnosti, která se chce tvářit jako banka, ale je tomu na hony vzdálena. Nebo si za profesionální služby připlatit. např. eKonto atd.
Postovni sporitelna neni samostatnou bankou (dokonce dostala CSOB pokutu za to, ze budi tento dojem www.cnb.cz/cs/verejnost/pro_media/tiskove_zpravy_cnb/2010/20100914_csob_ps.html ), ale jen obchodnim nazvem casti jejich sluzeb.
Ucet "zadarmo" je koncipovan tak, aby zakaznik na postu (zde tento tarif nejde ani zridit, jen ve financnich centrech) nebo pobocku pokud mozno vubec nechodil. Navic na postach maji velmi omezene pristupy k uctum, myslim, ze nevidi ani zustatky (usuzuji, dle toho, ze pri vetsim vyberu z vladni knizky overuji zustatky telefonicky)
Ja vyuzivam vsechny tri bezplatne ucty (a nekolik sporicich) a z kazdeho si beru to, co ma pro me uzitecneho, takze mi zadna sluzba nechybi, ale kontokorent nemam, ani jsem nikdy nemel zadnou jinou formu uveru (napr. hypoteku) a dlouho jsem se branil i kreditni karte.
Je to fakt úsměvné jak si někteří lidi myslí, že na poště za přepážkou vidí kolik má kdo na účtě :-). Jako bývalý zaměstnanec se už jen usmívám, když si vzpomenu jak se mě lidi potichu (aby to ostatní ve frontě neslyšeli) ptali - kolik tam mám peněz??? A já jim jenom odpovídal že nevidím jejich zůstatek. Nejhorší vzpomínky ovšem mám na to, že v období výplat zhruba kolem 15 dne v měsíci padalo online ověřování a tak sem visel na telefonu klidně i 15 -20 minut na telefonu, aby si zákazník mohl vůbec nějaké peníze vybrat. Jednou se to stalo v sobotu(byl sem tam sám), pošta plná lidí a já musel telefonicky ověřovat :-( to bylo na infarkt.
Takže holt jsem u banky, kde se její pracovníci netváří, že sežrali všechnu moudrost světa a přitom mají dvouletý učňák, no.
Když už jsem u těch poštovních pravidel, tak se taky rovnou nehází oznámení do schránky, aniž by byl proveden pokus o doručení zásilky, ale to už jsme OT.
Poštovní úřednice kolikrát vědí stejné hovno jako "fundované" pracovnice v jakékoliv jiné bance vč. zahraničních poboček.
A také na poště nemají možnost vidět zůstatek, vše se ověřuje přes dispečink ČSOB, jen zadají příkazy, nic nevidí, nejsou zaměstnanci ČSOB, ale České pošty, takže ani nemůžou!!! Moc tomu nerozumíte, tak nedělejte machry:-)
Poštovní spořitelna je jen břebarvená ČSOB a to doslova. Všechny smlouvy jsou s ČSOB. Je to jen brand.
Navíc v dnešní době, kdy člověk účet založí a pak ho ovládá přes Internet je to opravdu ideální produkt (speciálně "Osobní účet zdarma").
Fio je perfektní banka, profesionální přístup a mají i nejlevnějšího brokera na české akcie, opravdu bezva pro podnikatele. Jejich bankovnictví je o hodně lepší než od mBanky, či ČSOB, ale oproti ČSOB nemá některé funkce zase.
"Otázkou je, zda chtít účet zdarma a oželet některé standardní služby, nebo být u společnosti, která se chce tvářit jako banka, ale je tomu na hony vzdálena."
Fio bankovnictví je plně profesionální a v mnoha ohledech i lepší než ČSOB atd. Je jednodušší, přehlednější a pro posílání příkazů atd opravdu super. ČSOB jen otravuje.
A proč si připlácet, když je tu přebarvená ČSOB aka Poštovní Spořitelna. Ale samozřejmě pokud někdo potřebuje každý týden lézt na pobočku tak prosím. Ale dnes je tu už sorta "internetových" lidí, kteří někdy na pobočku NEZAJDOU ANI JEDNOU. Třeba já jsem zakládal mnohdy účet přes smlouvu ověřenou notářem atd. Takže mi výraz bab na přepážce, či co umí je naprosto ukradený.
Mít účty u FIO a Poštovní Spořitelny (speciálně "osobní účet zdarma") plus mBank kvůli limitům na kartách opravdu každému doporučuji. Máte pak pestré spektrum služeb včetně Wire, SEPA plateb, můžete poslat měsíčně stovky plateb zdarma, několik karet od různých asociací a máte tak pojištěné podnikání ze všech stra a nezaplatíte ani korunu (snad jen za změnu PINu u ČSOB 8 Kč, což jsem s radostí využil).
snad jen za změnu PINu u ČSOB 8 Kč, což jsem s radostí využil<\em>
A to ja si rekl, ze jim nedam ani tech 8 Kc ;-) a vymyslel to takto: Mam cislo, ktere si dobre pamatuji, nazveme ho "tajne cislo". Toto cislo odectu od PINu a rozdil (nazveme "kodove cislo") napisi na kartu. Pokud zapomenu PIN staci se podivat na kartu, provest soucet s tajnym cislem a mam PIN. Matematicka operace muze byt samozrejme jina a pokud do ni zahrnete i nejakou promennou (napr. cislo karty), tak pri prozrazeni PINu k jedne karte nejsou kompromitovany ty ostatni. Ale chapu, ze jsou lide, co radeji zaplati 8 Kc ;-)
...Wire, SEPA plateb...<\em>
Na zahranicni transakce se u vetsich castek vyplati devizove spolecnosti. Dnes jsem posilal 1665 EUR a dostal jsem od REOLu kurz 24,73. Predevcirem to bylo lehce pres tisicovku a kurz 24,74. Takze i s polatkem 100 Kc se mi to vyplati. Kurz deviza-prodej CSOB, ktery pouziva FIO je pro dnesni den je 25,136. Rozdil v kurzu pri teto castce 675,99 Kc. Fio ma ale o 50 Kc nizsi poplatek, takze ztrata je "jen" 625,99 Kc na jednom prevodu (z hlediska fimy navic drobnem).
Vim, ze ty devizove spolecnosti pouzivas, ale ostatnim se to muze hodit ;-)
Je jednodušší si změnit PIN.
Někdy nejde použít devizové společnosti. Teď budu posílat například peníze švýcarskému Forex brokerovi a chtějí mít poslány peníze ze stejného účtu, kam zas pak oni budou posílat zpět a to samozřejmě není stejný účet, jaký mají devizové společnosti a i kdyby byl, tak by zase nebyl na můj.
Musíš si uvědomit, že někdo se kvůli dvaceti haléřům na euru neroztrhne a taky než mít 17 účtů je lepší mit dva, které člověk více používá, už jen pro tu jednoduchost. Mě by se nechtělo sledovat tolik změn a zakládat tolik smluv.
Tak jasně, je to věc možností (třeba s tím brokerem i když mi někdo psal, že po domluvě mu devizovou společnost - ale jen jednu konkrétní - akceptovali) a chtění. Jindy to nejde zase z časových důvodů (u devizové společnosti je třeba počítat s cca 1 týdnem, u bankovního převodů to tam může být už následující den). Pak je tu možnost založit si účet v zahraničí, peníze tam převést přes devizovou společnost (tedy využít dobrého konverzního kurzu) a následně udělat převod jako vnitrostátní (např. vnitrounijní). Někde ovšem účty založit nejdou (USA, Kanada, Austrálie,...).
Jinak v tomto případě to nebylo 20 haléřů, ale přes 40 na 1 EURu :D.
Ani těch 40 haléřů mi je jedno.
Tím, že jdu k těm švýcarům ušetřím 400 korun denně.
A tu transakci nebudu dělat denně ale maximálně jednou za kvartá, takže se mi to nevyplatí. Ale jinak jasně, jsou tu devizové společnosti, mají dobré služby atd. ale někdy je třeba se zamyslet, jestli to stojí za ten čas...