Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Uber a Taxify. Nehrají fér, ale lidé je přesto milují od bmann - Taxi použiji sporadicky, ale Uber nepoužívám z několika...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 4. 2017 10:52

    bmann (neregistrovaný)

    Taxi použiji sporadicky, ale Uber nepoužívám z několika důvodů. Je to firma, která ojebává vše co se dá a pouze rejžuje prachy. Je to jen o inkasování peněz bez dodržování čehokoliv.

    Důvody:
    - udělali fakticky jen aplikaci na kontakt mezi řidiči a zákazníky. Niv víc. Aplikace se stejnou funkčností je více a mají ji i lokální dispečinky.
    - za nic neručí, jen inkasují peníze
    - neplní místní podmínky
    - ne vždy je jízda s Uber levnější než konkorunce

    Občas použiji Hopin a zatím si nemohu stěžovat. Aplikace nabízí co potřebuji, řidiř je taxikář s licencí se vším všudy.

    Takže souhlasím, že Uber má fungovat za stejných podmínek jako ostatní.
    To jestli jsou ty podmínky vhodné i dnes v 21. století je otázka jiná.

  • 20. 4. 2017 12:37

    jezevec (neregistrovaný)

    co přesně jste nepochopil na tom, že uber je jiná služba pro jinou klientelu, že to není taxislužba? kdo chce garantovanou kvalitu vozu, cejchovaný taxametr, proškoleného řidiče s licencí, a pojištění cestujících v taxi, účtenku z paragonové tiskárničky, atd - volí taxislužbu. kdo má jiná kritéria pro službu, která ho má odvézt odněkud někam, přičemž zdaleka nemusí jít jen o peníze - volí jinou službu. takže co do toho furt motáte taxi?
    nelze spravedlivě požadovat, aby jiná služba měla stejné podmínky. to je jako byste požadoval, aby baterie do svítilny splňovaly kritéria pro čepovaný petrolej, protože obojo přece slouží ke svícení.

  • 20. 4. 2017 13:33

    Lada (neregistrovaný)

    Buďto chci vozit lidi autem za peníze, a pak jsem podnikatel (v oboru taxislužba). Nebo chci vozit lidi zadarmo, jen z čiré lidské dobroty, a pak nejsem podnikatel.

    Je přitom jedno, jestli ty lidi vozím nablýskanou novou limuzínou nebo otřískanou starou škodovkou, jestli jedu podle předpisů nebo se řítím jako pirát silnic. Je jedno, jestli přepravuji lidi celý den, nebo tomu věnuji denně jen 1 hodinu (je spousta OSVČ, kteří podnikají při zaměstnání a také tomu věnují jen 1-2 hod. denně). Je jedno, jestli za svezení od lidí beru almužnu, která mi ani nepokryje náklady na benzín (existuje nemálo OSVČ z různých oborů, kteří jsou na tom podobně).

    Hlavní je, jestli tu činnost provozuji soustavně a beru za to od lidí peníze. Přičemž "soustavná" je i ta činnost, kterou vykonáváte jenom 1x do měsíce (jak vám rádi vysvětlí na živnostenském úřadě). To, že si tím skoro nic nevyděláte, nebo že naopak proděláte, neznamená, že se nejedná o podnikání.

  • 21. 4. 2017 20:50

    Krtek (neregistrovaný)

    Takže právě jsem se od vás dozvěděl že jsem podnikatel. Soustavně totiž vozim lidi za peníze ! Každý den se nás několik sejde v naší kolbence nebo ráno 40 km od ní a jedeme mým autem do nebo z práce. Věnuju tomu denně 2x45 minut a dělám to pravidelně každý pracovní den ! Takže milá pani chytrá, kvůli vám se asi poběžim udat na finančák a sociálku že chci platit odvody z toho o co míň prodělávám na dopravě, protože podle vás je jedno jestli něco vydělám nebo ne.
    Taxíkem ani Uberem nejezdim od doby kdy mám auto (OK jel jsem tak 5x za život). Když započtu amortizaci, koupi nového auta a všechny náklady tak mě kilometr vyšel na 4-5 kč ! Pokud bych si započítal čas tak to bude při 120 kč/h a průměrné rychlosti 60 km/h cca 7-8 kč na km. Takže mě osobně připadá jakákoliv cena nad 15 kč/km nekřesťansky předražená.

  • 20. 4. 2017 15:30

    bmann (neregistrovaný)

    No, vypadá to jako taxi, chová se to jako taxi, platí se za to jako taxi.
    To že to nazvete jinak neznámená, že Uber nemá paremetry taxi.
    A pokud to řidiči Uberu používají pro výdělek, tak je to nefér vůči normálním službám.

    Takže buď má Uber splňovat stejné podmínky nebo je má stát změnit pro všechny.

    Já prostě vidím Uber jako vychytralý plán na rejžování peněz bez rizika, protože riziko nesou řidiči.
    A problémech Uberu v US ( např. sledování zákazníků, výmaz dat před kontrolními orgány) je pro mne tato firma nespolehlivá.

  • 21. 4. 2017 14:20

    jezevec (neregistrovaný)

    no on problém je právě v tom - že aby ta služba vypadala jako taxi a chovala se jako taxi - je neskutečně nákladné. přitom existuje nenulová poptávka po službách, které mají jen jedno z mnoha kriterií taxi - přepravit.
    je to asi jako když laskavý stát před pár lety nakázal prostému lidu, že pro jeho dobro se budou koblihy prodávat pouze balené do igelitu. bylo to dražší, kobliha byla méně chutná, spotřebovalo se více obalů, a výrobcům to přidělalo práci. přitom mnoho lidí chtělo prostě jen tu koblihu.
    chápu, že výrobci obalů na koblihy, stejně jako výrobci balených gumových koblih - byli nadšení. ale tady si prostý lid dokázal prosadit, aby stát přestal své nenechavé pracky strkat do toho, jaká kritéria má mít kobliha. třeba se jednou dočkáme, že stát přestane své nenechavé pracky strkat do toho, kdo a za kolik mně sveze, existuje-li nabídka a poptávka.

  • 21. 4. 2017 15:01

    bmann (neregistrovaný)

    Tak to pochybuju. Stát chce vybírat daně a pokud někdo vozí lidi za účelem zisku, bude se stát vždy ptát a danit.

    Mícháte službu a kritéria pro její poskytování.
    Služba poskytovaná taxi zákazníkovi je čistě přeprava, To samé dělá Uber. Ve vlastní službe není rozdíl.
    Liší se podmínky za jakých se to děje.

    Takže Uber je má doržovat nebo má stát změnit a aktualizovat podmínky, tak aby tyto služby fungovaly dle pravidel.

  • 23. 4. 2017 23:39

    jezevec (neregistrovaný)

    jasné. to jsou ty pravidla, aby prodej baterie měl stejné legislativní podmínky, jako prodej velrybího tuku. podle vašeho omezeného mozečku obojí přece slouží čistě ke svícení. tak aby tyto služby fungovaly všechny dle stejných pravidel. až to postihne nějaké řemeslo, kterému rozumíte, třeba to pochopíte.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).