Pokud by k tomu vlada sahla, tak to by byl skutecne revolucni krok. Pokud by jim to proslo, tak by jim to mohlo projit i u penzijnim a zivotnim pojistenim. A v budoucnu treba i u planovaneho TRETIHE pilire penzijniho pojisteni. Mohli by to udelat i u dluhopisu? V podastate jakekoli sporeni, nebo pojisteni ci cokoli jineho co by stat podporoval by bylo v ohrozeni, takze vazat v tom penize na delsi dobu nez 4 roky by bylo obrovske riziko.
-
Zatim se toho lide neboji, ale jak jednou bude takovy precendec a stat sahne na pravidla jiz uzavrenych smluv s jeho podporou, tak lide ztrati veskerou duveru v takove typy produktu. A cela statni podpora cehokoli dlouhodobejsiho pujde do kopru.
Souhlas, podstata spočívá v jednostranném porušení práva. Buď jsme právní stát, pak musíme dodržovat dohodnuté, ač to momentálně třeba není výhodné. Nebo nejsme a pak klidně mohu požadovat okamžité vyplacení prostředků u stav. spořitelny bez ohledu na vázací lhůty atd. A to velmi důrazně. Na vklady občanů u produktů podobného typu může pak stát zcela zapomenout !
Myslim, ze je lhostejne jestli je to poruseni prava. Tedy pokud by slo o prekroceni prava, tak to nakonec ustavni soud nejspis stejne smetne (poslanec ktery by to k nemu dal by se nejspis nasel). Tady jde o konec duvery v dlouhodobe produkty, obzvlast kdyz stat bude podpory rusit zpetne.
-
Treba vyhodnost zivotni pojisteni je diskutabilni i s nynejsim danovym zvyhodnenim. Kdyz ale nebudete vedet dne ani noci, kdy vam ten odpocet stat zrusi (i kdyz by ho treba nezrusil zpetne) stane se ta investice velice nevyhodnou. A na jakekoli dlouhodobe sporeni se statni podporou se bude moct zapomenout.
1) Jak je právo porušeno? Jakýkoli zákon lze změnit, pokud změna platí až od budoucího okamžiku, v čem je právní problém? Pokud by taková změna byla porušením dohodnutého, ukažte mi všeobecné podmínky libovolné stavební spořitelny třeba z roku 2006, kde je uvedena konkrétní částka podpory, nikoli odkaz na zákon.
2) „Na vklady občanů u produktů podobného typu může pak stát zcela zapomenout“
Proč by stát mělo zajímat, jestli občan má nebo nemá jakýkoli vklad u soukromé instituce?
Ja sem myslel trochu obsirneji. Chysta se duchodova reforma, pokud ji bude predchazet krok, kterym se upravi podminky SS jiz pro existujici smlouvy, muze se to same stat u jakehokoli jineho produktu se statni podporou. Takze lide budou neochotne vstupovat do pripadneho soukromeho pilire sporeni a stejne tak i dnesniho penzijni pripojisteni.
-
Penzijni pripojisteni a pripadny treti pilir duchodove reformy maji mit funkci akumulacni a maji byt soucasti socialni politiky statu. Takze to jakou k temto produktum maji lide duveru musi stat zajimat.
-
Myslim, ze lide tri produkty SS, Zivotni Pojisteni a Penzijni Pripojisteni vnimaji tak nejak dohromady. Krok vlady, kterou budou chapat jako podraz v SS, budou okamzite vztahovat i na ostatni dva produkty.
Rozumím, ale vnímám to jinak:
Stavební spoření i životní pojištění není povinné a státu může být IMHO tak trochu jedno, s jakou (ne)důvěrou je využíváno. Spořitelny ani živ. pojišťovny to jistě nedělají jako charitu.
Penzijní připojištění je zatím také nepovinné a platí totéž (kdo nic nenaspoří, určitě nic nedostane, kdo něco naspoří, ten možná něco dostane, ale ani jeden z nich nemůže spoléhat na státní důchod jako dnes). Krok spořit či nespořit je svobodným rozhodnutím každého jedince. A pokud bude penzijko povinné, pak je ochota lidí irelevantní.
Ta změna je jednoznačně retroaktivní i v případě, že ve smlouvě není uvedena částka státního příspěvku. Podle současné právní úpravy mám nárok na státmí příspěvek 4.500,– Kč za peníze naspořené v roce 2010. Já jsem vložil letos na SS 18.000,– a tudíž mi JIŽ VZNIKL nárok. Teď si někdo dodatečně v listopadu vzpomene, že vlastně nevznikl nebo v jiné výši nebo je záporný a ještě mi nějaké peníze zabaví nebo …