Česká spořitelna má novou službu Odměny. Klientům nabídne dálniční známku nebo akcie Erste zdarma

28. 5. 2025
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Autor: Jan Vaca
Nový benefitní program České spořitelny má motivovat klienty lépe pečovat o své finance. Na bankovní i nebankovní odměny dosáhne ten, kdo s bankou také spoří či investuje.

Cílem nové služby České spořitelny s názvem Odměny je motivovat stávající, ale i nově příchozí klienty, aby se více zajímali o svoji finanční budoucnost. Podle Filipa Zemana, který v ČS odpovídá za digitální bankovnictví, banka eviduje velké množství klientů, kteří nemají finanční rezervu ani ve výši 1 měsíčního platu a nadto neřeší zajištění na stáří. Usilujeme o to, aby měl každý klient Spořitelny alespoň minimální finanční rezervu, a aby rostl počet klientů, kteří vytváří rezervu dlouhodobou, zejména skrze pravidelné investice a jsou pojištění proti rizikům, říká Zeman.

Služba Odměny zatím běží v testovacím provozu pouze pro klienty v Královéhradeckém kraji. Pro pilotní provoz jsme si Královéhradecký kraj vybrali záměrně. Jeho sociodemografické složení velmi dobře odráží strukturu obyvatel celé ČR. Věříme tak, že díky tomu budeme schopní data věrohodně vyhodnotit a nabídku odměn nadále vylepšovat, uvedl Martin Rosa, produktový manažer České spořitelny.

Za 3 týdny od spuštění vyzkoušelo službu již 20 000 klientů (ze 100 tis. pozvaných), přičemž 4000 z nich novinka motivovala ke spoření či investování.

Kdy banka do programu přizve všechny klienty, zatím není jisté. Podle Zemana nejdříve na začátku příštího roku. Zároveň připouští, že parametry služby, ale i konkrétní odměny, se do té doby ještě mohou změnit.

Jak služba Odměny funguje?

Klienti, kteří si službu aktivují, mohou získat body, jestliže mají vedle běžného účtu u České spořitelny sjednaný také některý z dalších produktů „finančního zdraví“. V praxi může jít o spořicí účty, termínované vklady, penzijní produkty, investice, ale i životní pojištění či pojištění majetku. Počítají se i produkty, které měl klient již před aktivací služby.

Další body pak naskákají, pokud klient na tyto spořicí a investiční produkty pravidelně posílá peníze. Krom toho banka také odmění toho, kdo má sjednaný některý z úvěrových produktů  – namátkou hypoteční úvěr, kreditní kartu či autopůjčku.

Bodování dle aktuálních pravidel přitom vypadá následovně:

Spoření

  • Spořicí účet nebo Termínovaný vklad se zůstatek větším než 1000 Kč: 1 bod
  • Jakákoli částka odeslaná na spořicí účet nebo aktivní Platím & spořím: 1 bod
  • Jednoměsíční průměrná rezerva na spořicím účtu na pokrytí nákladů: 1 bod
  • Tříměsíční rezerva na spořicím účtu na pokrytí nákladů: 1 bod

Budoucnost

  • Doplňkové penzijní spoření (DPS), DIP, penzijní připojištění (PP) nebo stavební spoření se zůstatkem větším než 1000 Kč: 1 bod
  • Zasílání 500 Kč měsíčně na DPS, DIP, PP nebo na stavebko: 1 bod
  • Zasílání 2000 Kč měsíčně na DPS, DIP, PP nebo na stavebko: 1 bod
  • Majetkový/investiční účet se zůstatkem větším než 1000 Kč a investiční kvíz: 1 bod
  • Investování alespoň 500 Kč měsíčně: 1 bod
  • Investování alespoň 2000 Kč měsíčně: 1 bod

Bezpečí

  • Životní pojištění: 3 body
  • Cestovní pojištění, pojištění osobních věcí a karet, pojištění schopnosti splácet nebo pojištění domácích spotřebičů: 1 bod
  • Občanskoprávní odpovědnost nebo pojištění domácnosti, pojištění majetku, havarijní pojištění: 2 body

Denní bankovnictví

  • Autopůjčka: 1 bod
  • Hypotéka: 3 body
  • Úvěr ze stavebního spoření: 2 body
  • Kreditní karta: 1 bod
  • Bohatství (1 mil. Kč): 5 bodů
  • Úvěr pro fyzické osoby, Peníze na klik: 1 bod

Na základě počtu získaných bodů budou klienti dosahovat určitých úrovní. Ty jsou celkem 4 a každá z nich obsahuje jiný balíček odměn v kategoriích bankovní, nebankovní a lokální odměna. 

Z každé úrovně lze vybrat vždy 1 odměnu na období 12 měsíců – maximálně lze tedy dosáhnout na 4 odměny za rok. Může jít například o Exkluzivní směnný kurz – tedy kurz, který Česká spořitelna nabízí pouze privátním klientům, akcie Erste, ale i předplatné AlzaPlus+ nebo lístky do kina. Aktuální nabídku odměn pro klienty z Královéhradeckého kraje najdete v tabulce níž.

V následujícím roce lze pak výběr odměn obměnit, podle zástupců banky je také v plánu nabídku benefitů pravidelně aktualizovat.

Úroveň 1 (3 až 8 bodů) Úroveň 2 (9 až 12 bodů) Úroveň 3 (13 až 16 bodů) Úroveň 4 (17 + bodů)
Bankovní odměna Bankovní odměna Bankovní odměna Bankovní odměna
Exkluzivní směnný kurz Pojištění zdarma (odpovědnosti/spotřebičů) 1 x ERSTE akcie 2 x ERSTE akcie
20 % extra na Moneyback Asistenční služba zdarma (auto/kolo) Individuální cestovní pojištění zdarma Rodinné cestovní pojištění zdarma
Datatrezor zdarma 600 Kč na spořicí účet 1000 Kč na spořicí účet + 0,4 % úrok na spořicím účtu
+ 0,1 % úrok na spořicím účtu + 0,2 % úrok na spořicím účtu + 0,3 % na spořicím účtu
Nebankovní odměna Nebankovní odměna Nebankovní odměna Nebankovní odměna
Předplatné AlzaPlus+ na 1 rok zdarma 2 lístky do kina zdarma 50 % sleva na roční dálniční známku 2 vstupy do letištního salónku v Praze zdarma
Předplatné Mapy.cz Premium na 1 rok zdarma 2 měsíce MULTISPORT zdarma Roční dálníční známka zdarma
1 lístek do kina zdarma
Lokální odměna Lokální odměna Lokální odměna Lokální odměna
1+1 lístek do Parku Na Větvi 1+1 lístky do Parku Na Větvi 2+2 lístky do Fajn parku 2+2 lístky do Fajn parku

Příklad

Paní Veselá má hypotéku (+ 3 body), sjednaný spořicí účet (+ 1 bod), na kterém má jednoměsíční rezervu na pokrytí výdajů (+ 1 bod). Nadto si také každý měsíc posílá 500 Kč (+ 1 bod) na doplňkové penzijní spoření (+ 1 bod) a má sjednané pojištění nemovitosti (+ 2 body). S 10 body tedy dosáhne na úroveň 1 a 2 a může si tak vybrat z každé úrovně 1 odměnu.

Do další úrovně a k další odměně by ji mohlo posunout, pokud by si na spořicí účet poslala nějaké další peníze (+ 1 bod), navýšila tak rezervu na spořicím účtu alespoň na pokrytí tříměsíčních výdajů (+ 1 bod) a začala pravidelně investovat alespoň 500 Kč měsíčně (+ 1 bod).

Služba Odměny strategicky navazuje na nový způsob úročení spořících účtů, který Spořitelna představila v roce 2024. Zde jsme si poprvé vyzkoušeli, že motivace klientů k zlepšování jejich finančního zdraví funguje. Pravidelné investice jako podmínku vyššího úroku na spořícím účtu využívá stále více klientů a počet pravidelných investorů byl i proto loni rekordní, doplňuje Zeman.

Spoření v květnu. Kam s bezpečně penězi? Přehled všech nabídek a změn na trhu spoření Přečtěte si také:

Spoření v květnu. Kam s bezpečně penězi? Přehled všech nabídek a změn na trhu spoření

Aktivace pouze v Georgi

Službu Odměny půjde aktivovat pouze v aplikaci George. Jakmile se klient ke službě přihlásí, banka ho na základě již sjednaných produktů oboduje a podle počtu bodů odemkne dané úrovně.

Ukázka nové služby Odměny České spořitelny v aplikaci George.

Nová služba Odměny v aplikaci George

Autor: Česká spořitelna, a.s.

Když poté klient otevře George, vyskočí mu notifikace, co může udělat pro to, aby postoupil na další úroveň. Fungovat to ale bude i naopak – pokud klient například přestane spořit, George ho upozorní, že může ztratit body a přijít o odměnu, popisuje fungování služby Zeman.

bitcoin_smenarna

Ukázka nové služby Odměny v aplikaci George

Ukázka nové služby Odměny v aplikaci George

Autor: Česká spořitelna, a.s.

Moneyback beze změn

Česká spořitelna aktuálně nabízí také slevový program Moneyback. Ten funguje na principu cashbacku: z každé platby kartou, kterou provedete u některého z partnerů banky, dostanete část peněz zpět. Moneyback mohou využít všichni klienti banky bez dalších podmínek.

Tento slevový program přitom poběží beze změn. Klienti, kteří jej využívají, se tedy nemusí obávat, že by se spuštěním nové služby o cashback přišli.

Věrnostní program bene+ od MONETA Bank končí. Nahradí jej stejný, jako u konkurence Přečtěte si také:

Věrnostní program bene+ od MONETA Bank končí. Nahradí jej stejný, jako u konkurence

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).