Hlavní navigace

Názor k článku Služby za předplacený kredit – ztráta úroků, ale někde i jistiny od ViR - Na druhé straně, vrácení kreditu ve většině případů...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 11. 2015 0:12

    ViR

    Na druhé straně, vrácení kreditu ve většině případů nelze automatizovat. Čili jde o "ruční práci" kvalifikované pracovní síly (účetní). Pokud počítám, že ji budu odměňovat průměrnou mzdou, vyjde firmu deset minut její práce (což tak může tomu zpracování vratky kreditu s hodně odřenýma ušima odpovídat) jen na přímých osobních nákladech (superhrubá mzda) na cca 38 Kč. Těch zbývajících 12 Kč už se snadno nahledá na bankovních poplatcích a další "drobnostech".

    Takže jsou dvě cesty. Buď to ponese operátor "ze svého" z režie, a tedy, v případě že podobných gest bude dělat více, patrně zvýší ceny (čti: zaplatí to všichni zákazníci), nebo půjde cestou přiměřeného zpoplatnění každého nestandardního úkonu, který vyvolává nějaké náklady, a základní cena (zde hovorné) bude nízká, díky nízké základní marži.

    Jak znám v článku zmíněný miniTel, jde tou druhou cestou. (Např. z jeho pevné/VoIP linky stojí minuta volání do mobilní sítě 0,59 Kč, z mobilu do vlastní sítě, mobilní i pevné, také 0,59 Kč a do cizí sítě 1,49 Kč. A účtuje po sekundách od první sekundy...)

    (Mimochodem, nákladově to vrácení kreditu konkrétně u miniTelu vyjde na víc, než je těch účtovaných 50 Kč - je to dotovaná cena. Jinak také máte možnost zdarma a snadno ten kredit převést jinému uživateli, třeba nějakému známému, a vyrovnat se s ním.)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).