Vše záleží na výši pojistné částky a tedy tím pádem pojistného. U nižších částek se podrobnější zkoumání zdravotního stavu pojišťovně nevyplatí a tak si zdravotní dokumentaci klienta od jeho lékaře ani nevyžaduje.
Naopak u velmi vysokých částek zase vyžaduje prohlídku vlastním lékařem, popř. různá specializovaná vyšetření.
Nicmene pri samotnem pleneni uz muzou k vyzadani zdravotni dokumentace sahnout. To zase bude zaviset na tom do jakeho procesu likvidace skody spadne, jestli se to vresi on-line rovnou na telefnu, nebo se to projede zrychlenym procesem a nebo kdyz je plneni nekde pres 50 tisic, se to zacne likvidovat dusledne vcetne vyzadani zdravotni dokumentace i zpetne pred tim nez byl pojistenec pojisten. A tam treba nalezne informaci o tom, ze pred dvaceti lety byl na obstriku, coz treba vzhledem k pojistene udalosti mohlo byt ve vztahu a (takovou prkotinu zapomel) pojistenec neuvedl v dotazniku. Takze muze pojistovna od plneni odstoupit.
Kazdopadne pojistne udalosti do cca 5 tisic se resi rovnou po telefonu a vyrizuje je casto primo telefoni operator, takze prikazy k uhrade sou zadany chvili po ukonceni hovoru. Sou to male castky a naklady na zkoumani by byly vyssi nez toto plneni, navic by si zbytecne kazila pojistovna povest, ze nevyplaci.