Nálepky jsou povinné pro všechna vozidla, které jsou registrovány jako vozidla taxislužby a jimiž je prováděna činnost komerční přepravy osob = za úplatu. Zda jsou nebo nejsou vybavena taxametrem, je jedno. Spadá do toho třeba i hotelové taxi, "senior" taxi apod. Vědět by to měli na dopravním úřadu. Taxi je mimochodem také "smluvní přeprava osob", pod tímto pojmem je takřka jakákoli komerční přeprava.
Ale opakuji, jednou věcí je zákon, druhou jeho dodržování. Když někdo bude načerno vozit lidi za peníze, které ani nebude danit, v 99% případů se na to nikdy nepřijde. Jen se nesmí nic stát, pak se to "sečte" a přijde účet.
Vlastně se toho moc nemění až na to, že teď i auta bez taxametru, které jezdily jako "smluvní přeprava osob" (za předem stanovenou cenu na smlouvu) budou mít nálepku taxi (předtím musely být v evidenci vozidel taxislužby, ale když to nikdo neudělal, nic se nestalo, kde není žalobce... znáte to).
Rozdíl je hlavně v penězích.
Nálepka taxi = jasně je vidět, že jde o taxi.
1. Roční STK - kontroluje PČR při každé kontrole.
2. Zdražení povinného ručení o více jak 100%.
Takže očekávám, že do nálepky se mnoho dopravců nepožene a prostě to risknou, protože by jinak museli zdražit své služby, kdežto zákaznický trend je přesně opačný - tlak na co nejnižší cenu.