Hlavní navigace

Názor k článku Raiffeisenbank preventivně zablokovala karty a dostala se tak "do řečí" od zbijeczka - V článku je uvedena podle mě špatná informace:...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 9. 2012 0:21

    zbijeczka (neregistrovaný)

    V článku je uvedena podle mě špatná informace: "Pokud by tedy klient neporušil žádné zásady opatrnosti v souvislosti s užíváním karty, byla by banka povinna klientům nahradit podle Zákona o platebním styku ztrátu z neautorizovaných transakcí nad částku 150 eur na klienta."

    Správně je to takto:

    1) Pokud klient neporuší žádné zásady opatrnosti, banka hradí 100% škody. Banka musí neprodleně vrátit účet do původního stavu. Typicky se to týká úniků dat u obchodníků, skimmingu na bankomatech apod. Toto je přesně ta situace, kvůli které Raiffeisenbank zablokovala karty.

    2) Pokud dojde ke škodě vinou klienta, klient nese ztrátu do výše 150 eur. Jde o případy, kdy klient kartu ztratí nebo špatně zabezpečí. Této situace se ale článek vůbec netýká.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).