Hlavní navigace

Názory k článku Raiffeisenbank chystá změny cen eKonta, končí s podpisovým certifikátem

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 29. 1. 2011 13:52

    MoB (neregistrovaný) ---.cust.warnet.cz

    Výběr hotovosti na pokladně??? WTF? Komu taková "služba" bude užitečná? Mein Gott... tomu se říká revoluční změna. -- No, dobrá, alespoň to není zdražení nebo snížení kvality služeb.

  • 30. 1. 2011 13:12

    guest (neregistrovaný) ---.infos.cz

    Když jsem kupoval auto a garáž, tak jsem přesně takovou službu potřeboval. Je dobré, že je to zdarma. Vybírat třeba 200 000 z bankomatu na několik výběrů se docela prodraží.

  • 1. 2. 2011 12:34

    Tonda

    No a? Takovýto výběr je pro banku manuální operace s nezanedbatelnou pracností, tak ať to klient zaplatí. Dát to zadarmo a křížově to financovat zdražením jiných věcí je hnus.

  • 30. 1. 2011 16:05

    Kecka (neregistrovaný) 85.162.40.---

    Já například, při výběru bankovního domu, trvám na možnosti moci si kdykoliv a ihned vybrat na pokladně větší sumu peněz. Za přiměřený poplatek a bez nutnosti dopředu hlásit výběr peněz.

  • 31. 1. 2011 16:46

    me (neregistrovaný) ---.ebanka.cz

    třeba tomu, kdo ztratil, nebo byla odcizena karta, nebo na ni teprve čeká...už jsi byl někdy v bance, přemýšlej, než něco napíše MR.WTF

  • 2. 2. 2011 15:20

    MoB (neregistrovaný) 131.207.140.---

    Což o to, já zas celkem přemýšlím, když na to přijde... Ale v bance jsem vybíral peníze za mnoho let asi dvakrát. Takže pořád tvrdím, že to nikoho nevytrhne, a navíc je to spíš směšné, asi jako by u benzinky nově nainstalovali koš na koňský trus. Prostě sem tam někdo přijede na koni, že jo... No, stane se.

  • 25. 2. 2011 12:25

    Hanuman (neregistrovaný) ---.19.broadband11.iol.cz

    POZOR !!! Bohužel dochází k výraznému snížení kvality a zvýšení ceny při obsluze eKONTA pro soukromé osoby i podnikatele touto změnou PRODUKTOVÝCH PODMÍNEK Raiffeisenbank a.s. počínaje 28.4.2011 však dochází u přímého bankovnictví, vzhledem k vyšším bankovním poplatkům prozatím největší výhody těchto účtů.

    eBanka nabízela původně svým klientům 3 způsoby elektronické obsluhy svých účtů: (1) Kalkulačku generující osobní klíč, (2) Mobilní klíč generovaný pomocí SMS a (3) Internetový klíč umožňující obsluhu účtu pomocí bezpečného šifrovaného spojení. Třetí možnost, využívající internetový certifikát a softwarovou aplikaci, je nejoblíbenějším nástrojem pro svou rychlost, jednoduchost, nízkou cenu a dobrou bezpečnost také u ostatních konkurenčních bank sdružených v http://www.czech-ba.cz.

    Bohužel i když byl o tuto službu i mezi klienty eBanky a.s. převzaté Raiffeisenbank a.s. vysoký zájem, banka znemožnila novým klientům tento nejefektivnější a nejlevnější způsob obsluhy účtů od 7.8.2008 využívat - viz článek http://www.lupa.cz/zpravicky/raiffeisenbank-ustupuje-od-iek/. Tím uměle snížila celkový počet klientů, kteří až do dnešních dnů tuto službu s oblibou využívají, když omezila jejich množinu pouze na stávající klienty, kteří měli aktivovanou službu již před před r. 2008.

    Nyní přichází Raiffesenbank s dalším drastickým opatřením, zlikvidovat tento způsob obsluhy účtů pomocí internetového klíče úplně. Raiffeisenbank, jak uvádí Jiří Macích ml. ve výše uvedém článku na Lupa.cz, sice ubezpečovala někdejší klienty po jejím převzetí o tom, že rozsah, kvalitu i cenu služeb zachová. Bohužel od r. 2008 dokázala svým klientům postupným omezováním služeb, zvyšováním cen a velice frekventovanými změnami produktových podmínek, že to nemyslela vážně.

    Internetový klíč umožňuje, narozdíl od (1) SMS klíče nebo (2) Osobní kalkulačky generující klíče, velmi rychlé a efektivní operace s účtem. Například jak přístup na účet, tak certifikace jakéhokoliv příkazu k úhradě je provedena pomocí zadání hesla a autentický klíč je vygenerován pomocí šifrovaného spojení s aplikací banky (a kvůli zachování vyšší bezpečnosti také komparací s klíči v PC) zcela automaticky. To je velice výhodné, rychlé a efektivní řešení např. při zadávání většího počtu příkazů k úhradě jak v tuzemsku, tak do zahraničí. Klient tím šetří jak svůj čas, tak peníze.

    Ostatní formy komunikace jako SMS klíč nebo Osobní hardwarový klíč, nutí klienta opisovat údaje o vygenerovaném klíči, který se zobrazí na displeji mobilního telefonu nebo Osobní kalkulačky, do počítače opakovaně ručně. To je nejen velice zdlouhavé a únavné, ale také při každém ručním opsání klíče do PC to zvyšuje pravděpodobnost vyššího množství chyb a s tím spojených vyšších nároků na pozornost klienta.

    Bohužel SMS klíč má i další nevýhodu, protože znemožňuje obsluhu bankovního účtu v místě, kde není dobrý signál telefonního operátoru. A pokud SMS není doručena včas, pak její platnost do 2 minut vyprší, což nutí klienta znovu žádat o zaslání dalšího SMS klíče pomocí mobilního telefonu (např. zejména v zahraničí).

    Osobní hardwarová kalkulačka je kromě zdlouhavého a neefektivního opisování vygenerovaných klíčů z jejího displeje do PC však také bohužel nejdražším nástrojem. A to je možná důvod, proč Raiffesenbank a.s. tuto politiku veřejně prosazuje, když nesprávně a účelově argumentuje např. nízkým počtem klientů, kteří mají zájem o jinou formu obsluhy bankovních účtů.

    Cena pronájmu Osobní kalkulačky generující klíče ručně opisované do PC je totiž 1068.- Kč za 1 rok a 1 účet! Přičemž cena internetového klíče s automatickou a bezpečně šifrovanou generací klíče do PC za 1 rok činí 200.- Kč (viz http://www.rb.cz/attachements/pdf/obecne-dokumenty/cenik-pi/cenik-produktu-sluzeb-soukrome-os_2011.pdf).

    Tento cenový rozdíl je vzhledem k ostatním nevýhodám tohoto nejstaršího způsobu elektronické obsluhy účtů, osobní kalkulačky, více než markantní.

    Banka sice nabízí klientům možnost snížení poplatků za všechny typy elektronické obsluhy účtů (přímé bankovnictví), ale poplatky promíjí např. podnikatelům až při dosažení očištěného měsíčního kreditního obratu v minimální výši 300.000 Kč za měsíc, nebo pokud výše depozit a investic klienta v bance v předchozím měsíci činila alespoň 500.000 Kč (viz http://www.rb.cz/attachements/pdf/obecne-dokumenty/cenik-fop/cenik-FOPaPO_2011.pdf).

    Změna produktových podmínek Raiffeisenbank a.s. od 28.4.2011 je tedy zamířena nejen proti drobným podnikatelům, neziskovým společnostem nebo soukromým osobám využívajícím rychlě, levně a aktivně moderní a bezpečné elektronické bankovnictví jako produkt bývalé eBanky, ale také proti všem ostatním uživatelům, kteří by si do budoucna rádi své bankovní účty u této banky zřídili.

    Snad se podaří tento neuvážený krok Raiffeisebank a.s. ještě změnit či odložit Peticí, podporovanou také internetovým omdbusdmanem bankovních klientů.

  • 8. 7. 2011 13:18

    ldx (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    pokud se vam to nelibi, prejdete napriklad FIO, ktere podepisovani klicem stale podporuje a dokonce zdarma!

  • 1. 3. 2011 8:31

    hwsoft (neregistrovaný) ---.lbcfree.net

    Co se tyka premiovych uctu, tak na ne pozor. I kdyz tvrdi, ze kdyz mate mesicni obrat vyssi nez 25 tisic, tak ziskate vyhody, tak v realu, kdyz se vam cast penez nutna pro premii pripise posledni den v mesici, tak vas nestydate okradou a berou vas jako nepremioveho klienta.

    Tedy 220Kc za vedeni uctu a dalsi mecic nejdrazsi vybery z bankomatu. Stalo se mi to schodou okolonosti uz podruhe a nyni to resim se svym bankerem.

    Sice jsem uz svuj ucet zmenil, ale kvuli kreditce mam i ucet u RB, musim delat prave mesicni prevody tak, abych ziskal kredit nutny pro udrzeni nakladu v rozumne vysi.

  • 5. 10. 2011 22:42

    Legolas (neregistrovaný) 85.162.44.---

    Tak jste si poplakal? Kdyby jste si přečetl ceník a nebyl líný, tak jak už se několikrát vyřklo, pak by se vám to nestalo, máte to tam jasně uvedené a ne zrovna malým písmem já obrat plnim, tak jak mam vzhledem k tomu, že poslední den se účtují poplatky sestavují výpisy, tak je to logické, že někdo nebude čekat na vaši transakci, že ? tak se probuďte

  • 10. 3. 2011 13:38

    Procházející (neregistrovaný) ---.eurotel.cz

    Situace bude mnohem dramatičtější. Lidé kteří nesplní podmínky eKonta Extra (kreditní obrat min. 20 000 Kč/měsíc, nebo kreditní obrat min. 15 000 Kč/měsíc a výše deposit + investic min. 100 000 Kč k předposlednímu dni v měsíci) nebo eKonta Premium (kreditní obrat min. 25 000 Kč/měsíc, nebo výše deposit + investic min. 500 000 Kč k předposlednímu dni v měsíci) a dosáhnou tedy jen na klasické eKonto budou platit:

    - správa účtu 75 Kč
    - elektronické bankovnictví 90 Kč
    - debetní karta 45 Kč

    - využití povoleného debetu 90 Kč
    - správa běžného účtu ve vedlejší měně 15 Kč

    To máte jen hrubý základ. Ostatní služby, zejména operace na přepážce také zdražují.
    Zdražuje (opět) i cena/vedení starších produktů. Například, balíček Kompletkonto start bude nově stát 150 Kč/měsíc. Oproti, naprosto základnímu minimu, 210 Kč u eKonta "Klasic" vycházejí starší služby stále ještě levněji.

    P.S.
    Já a mé peníze Raiffeisen Bank opouštíme. Nebaví mne neustále si hlídat zda splňujeme nějaké podmínky a případně uměle točit peníze (o investiční produkty RB nestojím). Tato banka chce jiné zákazníky, než jsem já, tak ať je má...

  • 29. 6. 2011 14:41

    hynek (neregistrovaný) ---.164.broadband2.iol.cz

    Tak jsem dnes zjistil, že svůj osobní certifikát pro přístup k účtům již po vypršení platnosti nebudu moci obnovit. Jsem klientam eBanky téměř od jejího založení, už si ani nepamatji kolik let. A od roku 2006 mám nejen osobní, ale i firemní účet. Na eBance jsem vždy oceňoval především její systém elektronického bankovnictví a proto jsem začal používat el. klíč hned, jak jsem se o této možnosti dozvěděl. Šlo o bezpečné, rychlé a elegantní řešení, takže je pro mne vynucený přechod na SMSky obrovským zklamáním. Raiffka místo toho, aby nabídla bezpečnější uložení osobního klíče na smart kartě nebo jiném zabezpečeném tokenu, jde cestou nejmenšího odporu - tedy zrušení tohot komunikačního kanálu - aniž by se příliš ohlížela na přání svých klientů. Když to dokáže zvládnout česká spořitelna, proč to proboha nejde u Raiffeisenky? A to chtějí přijít s projektem nové internetové banky? Velmi vážně uvažuji o změně bankovního ústavu. Můžete někdo doporučit solidní ústav s dobrým internetovým bankovnictvím s elektronickým přístupovým klíčem?
    Díky za typ!

  • 8. 7. 2011 13:22

    ldx (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    zkuste FIO

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).