Hlavní navigace

Názor k článku Provize v pojištění pod pokličkou od asdf - Problém v pojištění je právě ten osobní prodej....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 5. 2009 13:38

    asdf (neregistrovaný)
    Problém v pojištění je právě ten osobní prodej. Kdo prodává třeba čokolády na trhu,tak stojí u pultu s moha druhy těch čokolád a nechává zákazníka si vybrat. Maximálně mu odpoví na nějaký dotaz. Kdyby měl prodávat čokolády přímým osobním prodejem stejně jako pojištění, tak do případného zákazníka bude hustit půl hodiny výklad o tom, jak jsou které čokolády zdravé a výhodné, mezitím zájem zákazníka odborně postupem trénovaným na školeních nasměruje na ty čokolády, které potřebuje prodat a potom mu je prostě prodá. Na to jsou i přizpůsobena jednotlivá pojištění, nejvíce kapitálové a investiční. Tyto pojištění jsou doslova splácaná ve stylu dort pejska a kočičky, je v nich ohromná spousta různých komponent. Prodejce, pokud není úplně neschopné dřevo, během prvních pár minut schůzky najde slabé místo klienta, konkrétní věci, na které on slyší. Potom už není problém ty věci v tom složitém komplexu investička či kapitálovky vytáhnout a zdůraznit, zatímco ty ostatní jen zběžně přejít nebo je úplně vynechat, prostě se na ně nedostane. Tak se ona hra, nazývaná prodej životního pojištění, prostě dělá a ovlivnitelní lidé v ní prohrávají. Co se týká vysokých provizí, je to podle mně známka vyplňujícího se trhu. Dokud každý druhý, i neznámý člověk, kterého prodejce oslovil, neměl životní pojištění a ochotně si ho uzavřel, mohly být provize malé, protože i průměrný pojišťovák si vydělal na živobytí. Dneska uzavírá pojistku tak každý 50 - stý člověk, který je osloven. Pro průměrného pojišťováka není fyzicky možné oslovit tolik lidí, aby uzavřel více pojistek za měsíc než 1 - 3 maximálně 5 . Pojišťovna mu tedy musí stanovit tak vysoké provize, aby se stihl uživit a nešel dělat něco jiného a ještě pokryl náklady na svou práci. Protože když pojišťovna nebude mít v současné době svoje prodejce, její pojištěnce postupně přetáhne pryč konkurence a noví nebudou. Je otázka, kde to všechno skončí. Jak moc mohou být vysoké provize, aby nebyly bez znalosti ostatních souvislostí považovány za nemravné a kdy se pojišťovny u nás konečně přestanou chovat jako na nenaplněném trhu, kde je nejdůležitější "lovit" nové klienty a začnou se chovat jako na naplněném trhu, kde je podstatně důležitější si udržet svoje současné klienty. A tudíž platit méně jednorázové provize za nového klienta a více pravidelné provize a odměny za péči o stávající klienty.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).