Hloupý a tendenční článek o ničem. Prezentování ankety, které se zúčastní na internetu během celého roku pár tisíc lidí jako reprezentativní věci, to je hodně slabé.
Že banky zpoplatňují kraviny, to se ví. Méně se už ví, že čím větší banka, tím je složitější vůbec nějaký poplatek snížit nebo zrušit (akcionáři chtějí také své výnosy), protože najít druhý takhle málo rizikový zdroj příjmů je prakticky nemožné. A kecy neználků, kteří si myslí, že banka si může na finančních trzích z "jejich" peněz nadělat miliardy, aniž by měli vůbec tušení, co všechno to obnáší, tak ty jsou fakt kouzelné.
Kdysi tady na Měšci vyšel článek se srovnáním, kolik stojí běžný účet klienta v bance v Čechách a kolik klienta v mateřské bance v zahraničí. A světe, div se, Jen KBC byla levnější než ČSOB. Asi by bylo dobré, kdyby si někdo dal zase tu práci a roční náklady nějakého typizovaného klienta na bankovní služby porovnal. Co třeba pan Nacher? Aby už konečně začal dělat něco užitečného. Já neříkám, že jsou zdejší banky levné, ale tak tragické, za jaké se to dělá, to taky není.
Vypadáte jako odborník, můžete nám tedy vysvětlit co klientovi přináší poplatek za vedení účtu?
výpis-poplatek
platba-poplatek
karta - poplatek
vyber hotovosti kdekoliv - poplatek
a takhle bych mohl pokracovat, to jsem jediny co si myslí, že tyto operace jsou součástí vedení účtu a banka by s nimi měla počítat.
Mrkněte se na to líp. Neobhajuji poplatky, pouze kritizuji nachlerovskou hloupou anketu a zbytečnost toho článku.
Jasně, mohli bychom dlouze diskutovat, co si banky mají a co nemají účtovat a jak to dělají jinde, ale to by byla stejně akademická, jako i zbytečná debata.
Když je hloupá anketa a zbytečný článek, tak ho nečti. Takhle urážet může jenom ubožák, co si myslí, že ví všechno nejlíp. Všechny diskuse nemusejí vést hned k nějaké změně. A když nevedou, tak se jako nesmí debatovat nebo co? Bože, zase jeden, co zamrzl před rokem 1989...
Nevím nic nejlíp. Jen nepodporuju tlachaly, kteří si honí triko na rádobypopupárních problémech, ale přitom nejsou schopni nic udělat doopravdy. A opravdu miluju trubečky, co v každém, kdo nemá pro jejich miláčky jen slova pochvaly, vidí hned kryptokomunisty. Jak originální.
ta ankete ktere se ucastnily desticky tisic hlasujicich o leccems svedci ... jen proto ze se to bankam nehodi do kramu neznamena ze je hloupa. Takove clanky jako je tento, vyse zminena anketa nebo dokonce i reklamni kampan mBank jsou presne ty veci ktere pomahaji spotrebitelum ziskat lepsi produkt ... takze vazeny pane, vlezte mi na zada pokud jste z druhe strany brehu a zajmy spotrebitelu nejen ze nehajite, ale rovnez se je snazite spise potlacovat abyste co nejvice videlal pro sve akcionare.
Myslím, že to je trochu nadsazené. Věcně je to sice správné, ale vezměte si, že v anketě za rok 2007 bylo přiřazeno 25,8tis. hlasů v prvním kole a 9,8 v kole druhém. osobně to tedy celkově odhaduji na něco málo přes 20tis. skutečně hlasujících osob.Ovšem je také pravda, že je to cca 3x resp. skoro 2x tolik co v letech předchozích.
Vhodnější by ovšem bylo donutit ke spolupráci banky rozšířit anketu na všechny jejich servery, třebas i s tím, že každá z bank by mohla ke každému nominovanému poplatku napsat svoje odůvodnění, proč ho vlastně vybírá.
Všichni si stěžují že jim banka účtu je poplatek za to a ono, přitom si vůbec neuvědomují, že banky jim nabízejí možnost volitených balíčků služeb, podle jejich aktálních potřeb a tím pádem odpadají poplatky za výpisy platby(jak odchozí tak příchozí) vedení karet a výběry z nich. Veškeré poplatky jsou shrnuty do jednoho a klient tak není nijak omezen ve svých finančních aktivitách, přitom se ceny těch balíčků pohybují okolo stokoruny! A co se týče mBank, je sice hezké mít účet bez poplatků, ale to se nejen že odrazí na ceně jiných služeb, resp. úroků, ale taky stojí za zmínku fakt, že je na českém trhu prozatím nedůvěryhodná společnost, která má problémy s dodržováním např zákona o ochraně osobních údajů! Všem vřele doporučuji seznámit se se všemi službami které Vám banka nabízí.
Tady zase někdo žvaní, aniž by měl zkušenost.
Zaprvé, například moje bývalá banka si za balíček obsahující to, co je v mBank zdarma (pravda, včetně inkasa a SIPO), účtovala cca 170Kč. To není okolo stokoruny, ale o 70% více.
Zadruhé, úrok na spořícím účtu v mBance je 3,5%. To je mezi bankami nejvyšší úrok široko daleko a teprve jako reakce na mBanku ho některé další banky začaly dávat také. Navíc - u mBanky je převod prostředků mezi hlavním a spořícím účtem okamžitý a zdarma, což může být výhoda oproti kombinaci "nějaká banka + ING konto".
O tom, jak dodržují zákon o ochraně osobních údajů apod. jiné, renomované banky, bych mohl vykládat. Dle toho si vybírat banku rozhodně nebudu :-D
Není nic složitějšího, než že si u té podle Vás "nedůvěryhodné společnosti" založím účet, pošlu na něj platbu a z ní se mi platby podle trvalých příkazů rozešlou. Dále si pořídím kartu a na účtu mám jen nezbytně nutné minim. Rezerva je uložena ne na běžném účtu, ale na spořícím, vedeným zdarma u jiné banky. O co přijdu, kromě polplatků? I kdyby byla mBank jakkoli nedůvěryhodná, tak přijít o nějakých 500,- až 1.000,- Kč při jejím případném pádu - který ale nepředpokládám - mne snad nepoloží. No a za pár let se uvidí, co dál. Na českém trhu už byly větší kotrmelce, ostatně i v zahraničí jsou občas úctyhodné a důvěryhodné instituce do kopru.
Stejně tak není špatné si otestovat FIO. Od té doby, co ho mám, mám takřka on-line přehled (předtím 1x / měsíc, z výpisu), levnější vedení účtu a klidnější spaní.
Myslíte ty "důvěryhodné" společnosti, které potřebovaly 150 miliard korun ze státního rozpočtu, aby se nepoložily. :-)
A ochrana osobních údajů v dnešních nabkách je věc, o které bych nepolemizoval, neboť by pro "důvěryhodné" stávající banky mohla vyjít velmi v nepříznivém světle.
No, když něco vlastní stát a spravuje to způsobem jemu vlastním, tak se není co divit, že nakonec musí nasypat 150mld. do záchrany bank, na kterých stojí celý finanční systém tohohle státu.
Take samozrejme doporucuji nejdrive se dobre seznamit se vsemi sluzbami ktere banka nabizi, ale na druhou stranu podotykam ... lide bdete ... pokud se nejaka banka snazi svuj sazebnik komplikovat az do te miri ze orientace v nem a moznost porovnani vyhodnosti s konkurenci uz prestavaji byt mozne, pak radeji takove prekomplikovane bance dejte sbohem at uz je jeji nabidka jakakoliv ... toto je totiz taktika kterou okoukali od nasich ctenych mobilnich operatoru a ktera naprosto eliminuje jakoukoliv cenovou konkurenci a vube prelevani klientu v dusledku vyhodnych/nevyhodnych sluzeb tam ci onde .... balicky nejsou vyhodne , a to jsem je prochazel opravdu peclive ... neni to nic jineho nez snaha vsechny poplatky nascitat pod jednu platbu a pak se tvarit ze krome te jedne platby je vsechno zadarmo :-D ... cha cha, to je naprosto smesne ... zlata mBank
clanek neni hloupy. Stavi se za zajmy spotrebitelu kteri jsou pod tihou nefungujici konkurence (ze konkurencni boj nefunguje kvuli hlouposti samotnych klientu je samozrejme take pravda) v bankovnim sektoru ve znacne nevyhode .... je dobre ukazat ze banky jsou u nas nenazrane a tim vic to plati cim vice ma banka klientu .... mbance drzim palce a uz u ni mam zrizene dva ucty ... od sporitelny odchazim, ustril jsem tak celkem dost na poplatcich a uroceni na sporicim uctu mi ted nese jeste mnohem vic nez driv. Jsem s timto clankem spokojen, dobre sluzby si proste zaslouzi nejakou tu TENDENCNI POCHVALU: